Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har trua på Toyota urban cruiser ev? 60kwt byd lfp batteri og 4wd. Jeg synes bagasjerommet var litt lite med 300liter og er skeptisk til hvordan den vil levere med tanke på rekkevidde. Jeg syntes bz4x var en skikkelig skivebom til den prisen den kom med, men jaggu har den ikke solgt i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (3 timer siden):

Aaah. Sorry. Men den begynner da godt over m3 pris den også?

Når I4 kom i 2021 tror jeg startprisen var 490 for 2WD og 540 for 4WD M50. Mener naboen kjøpe en M3 LR 4wd og den påstod hun at kostet 600 000 levert med vinterhjul . Mener at nypris den gangen var godt over 500 000 for en LR. LR 2WD fantes ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar

600 for en model 3. Mulig det er grunnen til at eg aldri sjekka y når den kom. For tenkte vel at den måtte være tilsvarende dyr.

Høres voldsomt ut.

Men ser den med 700wltp starter på 540 ifølge motor.... Da bør den prestere bedre enn den gjorde 🤔 det er vel bakhjulstrekk også. 

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (1 time siden):

Noen som har trua på Toyota urban cruiser ev? 60kwt byd lfp batteri og 4wd. Jeg synes bagasjerommet var litt lite med 300liter og er skeptisk til hvordan den vil levere med tanke på rekkevidde. Jeg syntes bz4x var en skikkelig skivebom til den prisen den kom med, men jaggu har den ikke solgt i bøtter og spann.

Bz4x har blitt ihelsolgt som taxi med "halall" lån. Aldri hørt noen si noe positivt om den når en snakker om rekkevidde etc. Men ellers er en fornøyd som ellers med å eie toyota

Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (2 timer siden):

Noen som har trua på Toyota urban cruiser ev? 60kwt byd lfp batteri og 4wd. Jeg synes bagasjerommet var litt lite med 300liter og er skeptisk til hvordan den vil levere med tanke på rekkevidde. Jeg syntes bz4x var en skikkelig skivebom til den prisen den kom med, men jaggu har den ikke solgt i bøtter og spann.

Jeg er semi-Toyota mann, har vært det av og på sia 90 tallet, hovedsaklig grunnet driftssikkerhet. At de er kjedelige har spillt liten rolle. Har hatt noen premiumbiler sånn til ikke hverdagsbruk. Dette er slettes ikke relevant.

Bz4x, da den kom, var jeg 🤏 nær ved å kjøpe en, jeg likte bare førsteinntrykket såpass bra (og kvinnelig bilselger var såpass sjarmerende *host*) at jeg var nær ved å skrive kontrakt der og da. Mildt sagt imponerende 4x4 var hovedgrunnen. Dagen etter kom rekkeviddetestene... 😅

For å si det sånn, daily driver idag blir min siste toyota, sånn om UC blir like halvhjertet.. Dersom UC blir en bra bil, så kan jeg vurdere dem igjenn.. (dog ikke nødvendigvis UC)

 

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Trestein said:

Når I4 kom i 2021 tror jeg startprisen var 490 for 2WD og 540 for 4WD M50. Mener naboen kjøpe en M3 LR 4wd og den påstod hun at kostet 600 000 levert med vinterhjul . Mener at nypris den gangen var godt over 500 000 for en LR. LR 2WD fantes ikke

Prisene har danset opp og ned hos Tesla så ikke umulig at det stemmer, men isåfall har naboen din kjøpt ved dårlig tidspunk.

Når jeg kjøpte min Model 3 LR i 2019 kosta den 450 000. Med vinterhjul, krok og dyrere farge kom den på 496 om jeg husker riktig. Var under 500k iallefall.

Forøvrig vært en knall bil jeg enda er fornøyd med. Synd de ikke har noe verdi lenger da jeg egentlig trenger en Y nå..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 timer siden):

Bz4x har blitt ihelsolgt som taxi med "halall" lån. Aldri hørt noen si noe positivt om den når en snakker om rekkevidde etc. Men ellers er en fornøyd som ellers med å eie toyota

Eg såg ein reklame her ein dag for bZ4X der det sto “Rekkevidde er ikke alt” eller noko sånt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, Complexity said:

Når jeg kjøpte min Model 3 LR i 2019 kosta den 450

Listepris for 2019 sier 459 tusen. Så er det + levering, farge, krok etc. Jeg syns å huske at de ble solgt for ca 50 tusen mer enn det omtrent 3-4 måneder fra de kom i mars 2019. Etter at "rushet" var unnagjort ble prisene kuttet omtrent 50 tusen, husker ikke helt, og krok ble lagt til utstyr. En litt interessant ting er at model y lr awd er listet i 2019 prisene. Den er satt til 483 tusen. Men det skulle vel gå over 2 år før modellen ble tilgjengelig. 7 seter er også listet, den har vel bare akkurat nå blitt tilgjengelig. 

Det er mye model 3 der ute ja. Verdi trolig mellom 200 og 250 på din. Så finner du vel en 22-23 y for ca 400 som har gått 50k. Ikke ille mellomlegg det. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (9 minutter siden):

Nå er det vel en ganske far stretch å kalle Emeya for en kinabil.

Samme greia som med Volvo, er det ikke? Design studio i UK og produksjon+eierskap i Kina? 

De fleste bilmagasiner setter fremdeles Volvo i den europeiske båsen.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
HF- skrev (3 minutter siden):

Har Volvo produksjon uttafor Kina? 

Sitat

Volvo er nå et aksjeselskap som har hovedkontor i Goteborg i Sverige. De har bilproduksjon i Gøteborg, Gent i Belgia, og Chongqing, Chengdu og Daqing i Kina.[3] De har dessuten en monteringsfabrikk i Kuala Lumpur i Malaysia, og produserer bildeler i Skövde (motorer), Floby og Olofström.

https://no.wikipedia.org/wiki/Volvo_Personvagnar

https://www.media.volvocars.com/no/nb-no/media/pressreleases/267383/volvo-cars-gjenapner-fabrikker-og-kontorer-i-sverige-og-belgia

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Dassen skrev (2 timer siden):

Samme greia som med Volvo, er det ikke? Design studio i UK og produksjon+eierskap i Kina? 

De fleste bilmagasiner setter fremdeles Volvo i den europeiske båsen.

Lotus er et britisk selskap, og har vært det siden starten i 1948. De har vært eid fra USA, Italia, Belgia ig Malaysia, men ingen vurderte å kalle de noe annet enn britiske før de ble kjøpt opp av Geely, så jeg skriver det på lista for ren innkompetanse hos Motor, Elbil og andre. Det er forøvrig riktig at det ikke er Lotus Cars hovedansvaret for Lotus sine ikke-sportsbiler, men platformen de er bygget på er utviklet i Sverige (sånn sett er Geely, Zeekr og Lynk & Co like mye svenske som Volvo og Lotus er kinesiske), bilene er designet hos Geelys designsenter i England, teknisk utvikling foregår hos Lotus Tech i Tyskland, mens testing og kalibrering er hovedsaklig styrt fra Lotus Cars i Hethel, Norfolk.

Lenke til kommentar
HF- skrev (3 minutter siden):

Har Volvo produksjon uttafor Kina? 

Volvo her et svenskregistrert selskap som styres fra sverige, med administrasjon, utviklingsavdeling og designavdeling i Gøteborg. Produksjonsanlegg har de både i Europa, Asia og Amerika. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...