Snowleopard Skrevet fredag kl 17:51 Del Skrevet fredag kl 17:51 (endret) nebrewfoz skrev (1 time siden): Jeg forstår ... Her trengs det visst "voksenopplæring". Du og @Jotun har ikke skjønt hvordan Google Translate fungerer. Den gir deg ikke noe fasitsvar, den prøver bare så godt den kan å hjelpe deg, men hvis du skriver inn et ord som ikke eksisterer på et språk, så vil den allikevel prøve å oversette det til (f.eks.) norsk. Hvis du skriver "le expert" på (det du tror er) fransk, så foreslår den "eksperten" på norsk. Hvis man ikke kan fransk, så vil man kanskje tro at det betyr at "le expert" på fransk er det samme som "eksperten" på norsk. La oss ta et annet eksempel: Hvis du skriver "le ekspert" på (det du tror er) fransk, så foreslår den også "eksperten" på norsk. Men "ekspert" er et ord som ikke finnes på fransk. (Det finnes i det hele tatt få, om noen, franske ord som begynner på "ek".) "le ekspert" er definitivt ikke det samme som "eksperten" på norsk. "le ekspert" og "le expert" er rett og slett ikke fransk. Dette viser at man ikke kan trekke sikre konklusjoner ut fra Google Translates oversettelser, spesielt ikke når man oversetter fra et språk man ikke behersker. edit: Fjernet et dobbeltpostet bilde. https://www.dinordbok.no/fransk-norsk/?q=expert Så vidt meg bekjent, er fransk fremdeles definert som et latinsk språk, og ordet ekspert kommer av det latinske ordet "expertus" som betyr "erfaren" på latinsk, som er avledet av "experiri"... https://naob.no/ordbok/ekspert Endret fredag kl 18:02 av Snowleopard Lenke til kommentar
AL123 Skrevet fredag kl 18:24 Del Skrevet fredag kl 18:24 onkel_jon skrev (1 time siden): https://www.elbil24.no/nyheter/kinesiske-elbiler-er-best/82532053 Trist lesing for Kina hatere 😛 Viser enten hvor langt bak europa er når kommer til elbil eller så er wltp tallene på kineserne for pessimistiske. Yeah, right.... 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 08:37 Del Skrevet lørdag kl 08:37 nebrewfoz skrev (15 timer siden): u og @Jotun har ikke skjønt hvordan Google Translate fungerer. Google translate? Kan ikke se at eg har henvist til noe Google translate. Og har heller aldri hevdet eg kan fransk. Så du må gjerne ha rett her. Det kommer til å gå fint for meg. Le Car blir uansett mest sannsynlig leaf erstatteren min 🤷 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 09:56 Del Skrevet lørdag kl 09:56 AL123 skrev (På 13.1.2025 den 7.15): Vel, som sagt, i følge CAR, som utvilsomt er blant verdens beste bilmagasin, og har vært det iallefall de siste 50 årene, så kan den det. Bla er Forden blant de aller beste i klassen å kjøre, mens Teslaen er den dårligste. Og tro det eller ei, å kjøre er fremdeles en bils hovedoppgave. Link? Er nye Ford Explorer EV den aller beste i sin klasse å kjøre altså? Enig i at å kjøre er bilens hovedoppgave så klart, og at kjørekomfort er ekstremt viktig. Husker det godt når jeg gikk fra en gammel Toyota til en splitter ny Tesla hehe. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet lørdag kl 12:36 Del Skrevet lørdag kl 12:36 (endret) Iterion skrev (2 timer siden): Iterion skrev (2 timer siden): Link? Er nye Ford Explorer EV den aller beste i sin klasse å kjøre altså? Enig i at å kjøre er bilens hovedoppgave så klart, og at kjørekomfort er ekstremt viktig. Husker det godt når jeg gikk fra en gammel Toyota til en splitter ny Tesla hehe. CAR er et bilmagasin. Selges hos Narvesen. Endret lørdag kl 12:36 av AL123 3 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 13:50 Del Skrevet lørdag kl 13:50 Si meg en ting…selges Kia Ev3 kun som i FWD? Noen som vet? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet lørdag kl 14:01 Del Skrevet lørdag kl 14:01 10 minutes ago, Iterion said: Si meg en ting…selges Kia Ev3 kun som i FWD? Noen som vet? Kun forhjulsdrift på alle vanlige utgaver. Kommer en GT variant med 4WD etterhvert. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet lørdag kl 15:03 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Iterion skrev (5 timer siden): Link? Er nye Ford Explorer EV den aller beste i sin klasse å kjøre altså? Enig i at å kjøre er bilens hovedoppgave så klart, og at kjørekomfort er ekstremt viktig. Husker det godt når jeg gikk fra en gammel Toyota til en splitter ny Tesla hehe. Tror du er i felleskap med mange tesla eiere. Det virker som dere alle har kjørt en hilux med sugediesel fra 1985 før dere kjøpte tesla. 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 15:03 Del Skrevet lørdag kl 15:03 Iterion skrev (1 time siden): Si meg en ting…selges Kia Ev3 kun som i FWD? Noen som vet? Pr dags dato, ja. Kommer en 4x4 ila året. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 15:06 Del Skrevet lørdag kl 15:06 (endret) Locrin skrev (1 time siden): Kun forhjulsdrift på alle vanlige utgaver. Kommer en GT variant med 4WD etterhvert. Trodde det skulle komme en normal versjon med 4x4, litt kjipt om dette låses i en GT utgave.. Da fjernes nok ev3 fra shortlist.. Endret lørdag kl 15:08 av Duriello Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 15:12 Del Skrevet lørdag kl 15:12 Duriello skrev (2 minutter siden): Trodde det skulle komme en normal versjon med 4x4, litt kjipt om dette låses i en GT utgave.. Da fjernes nok ev3 fra shortlist.. Enig i det og stusser jo litt over hvorfor det kun er FWD utgaver av bilen. Er jo mye bil for pengene fortsatt, men den blir også uaktuell for pga det. Bytter ikke ut min TM3 RWD med den for å si det sånn. Av sedaner, så hadde jeg kun byttet ut den ut med en BMW i4M50 evt, men de er litt vel dyre. Hadde vært artig å prøvekjørt den da bare for å sammenligne kjørte komfort osv. Har jo ikke unger enda så usikker på om det er verdt å gå over til SUV for å ære ærlig. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 15:19 Del Skrevet lørdag kl 15:19 Iterion skrev (1 minutt siden): Enig i det og stusser jo litt over hvorfor det kun er FWD utgaver av bilen. Er jo mye bil for pengene fortsatt, men den blir også uaktuell for pga det. Bytter ikke ut min TM3 RWD med den for å si det sånn. Av sedaner, så hadde jeg kun byttet ut den ut med en BMW i4M50 evt, men de er litt vel dyre. Hadde vært artig å prøvekjørt den da bare for å sammenligne kjørte komfort osv. Har jo ikke unger enda så usikker på om det er verdt å gå over til SUV for å ære ærlig. Ja jeg må nesten gjøre det selv før jeg kutter den helt, om så kun av den uforklarlige "glad/god" følelsen jeg fikk kun av prøvesitting. 🫣 Ev3 er vel den eneste på lista mi som ikke er SUV. 😂 Iterion skrev (5 timer siden): Er nye Ford Explorer EV den aller beste i sin klasse å kjøre altså? Eh, av de jeg har prøvd så langt så ligger den ganske bra an på kjørefølelsen alene. Men en del annet som trekker potensielt for mye ned, tror jeg. 😅 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 15:36 Del Skrevet lørdag kl 15:36 Iterion skrev (20 minutter siden): Av sedaner, så hadde jeg kun byttet ut den ut med en BMW i4M50 evt, men de er litt vel dyre. Denne er muligens med på shortlist og, må prøvekjøre først. Lokal bmw forhandler hadde lånt ut sin demobil til neste dag da jeg var innom. Var 2 andre i4 m50 der, men en var solgt nybil som ventet på at kjøper skulle hente, og en pent brukt en parkert bakerst i lokalet bak typ 30 andre biler. 😅 Ser hovedsaklig etter SUV grunnet ryggplager, men i4 var ironiskt nok grei å sette seg inn i tross at den er lav. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 16:00 Del Skrevet lørdag kl 16:00 Duriello skrev (29 minutter siden): Ja jeg må nesten gjøre det selv før jeg kutter den helt, om så kun av den uforklarlige "glad/god" følelsen jeg fikk kun av prøvesitting. 🫣 Ev3 er vel den eneste på lista mi som ikke er SUV. 😂 Eh, av de jeg har prøvd så langt så ligger den ganske bra an på kjørefølelsen alene. Men en del annet som trekker potensielt for mye ned, tror jeg. 😅 Er nok ikke dumt det 😄Husker du nevnte at du fikk godfølelsen av Ev3. Men jeg ville garantert ikke gått for FWD versjonen isåfall. Ser den. Er nok en vurderingssak det der over hva folk synes er viktigst i en bil. Duriello skrev (21 minutter siden): Denne er muligens med på shortlist og, må prøvekjøre først. Lokal bmw forhandler hadde lånt ut sin demobil til neste dag da jeg var innom. Var 2 andre i4 m50 der, men en var solgt nybil som ventet på at kjøper skulle hente, og en pent brukt en parkert bakerst i lokalet bak typ 30 andre biler. 😅 Ser hovedsaklig etter SUV grunnet ryggplager, men i4 var ironiskt nok grei å sette seg inn i tross at den er lav. Den bør du definitivt prøvekjøre før du bestemmer deg ja! Veldig grom bil, men den koster. Ah sånn ja, kjipt med ryggplager, men sitter du godt i den BMWen og den er innafor budsjettet ditt, er vel det en av de bedre bilene du kan velge. Men den er prisa ganske så høyt over en TM3 f.eks. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 16:20 Del Skrevet lørdag kl 16:20 Trestein skrev (1 time siden): Tror du er i felleskap med mange tesla eiere. Det virker som dere alle har kjørt en hilux med sugediesel fra 1985 før dere kjøpte tesla. Haha 😂 Den var god faktisk. Og kan godt hende det stemmer! Men et sted må man jo begynne @Trestein? Er jo mye bil for pengene også. Da jeg kjøpte min TM3 ville jeg ha mest mulig bil for pengene, så det var et av de beste kjøpene man kunne gjøre back then. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet lørdag kl 16:34 Del Skrevet lørdag kl 16:34 Iterion skrev (1 minutt siden): Haha 😂 Den var god faktisk. Og kan godt hende det stemmer! Men et sted må man jo begynne @Trestein? Er jo mye bil for pengene også. Da jeg kjøpte min TM3 ville jeg ha mest mulig bil for pengene, så det var et av de beste kjøpene man kunne gjøre back then. Når jeg bestilte min I4 var tesla omtrent samme pris. På en annen side var ikke det veldig stor overgang fra en BMW F30 2012 modell til en I4 edrive40 2023 modell. Veldig mye av det som finnes i I4 kunne man få i F30 også. Bekjening var rimelig lik også. My BMW appen har vel eksistert i lang tid? BMW har vel hatt connected drive fra før smart telefonens tid. Har aldri kjøpt billigste alternativ når det gjelder bil. En skoda Oktavia eller Renault laguna ville gjort transport jobben min F30 har gjort. Hadde man kunnet kjøpe en E34 eller E39 ny i dag til en fornuftig pris ville jeg gjerne hatt en slik igjen. Men de var kostbare når de var ny. Tror en 525i kostet over 500 000kr i 1992 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet lørdag kl 16:59 Del Skrevet lørdag kl 16:59 Trestein skrev (8 minutter siden): Når jeg bestilte min I4 var tesla omtrent samme pris. På en annen side var ikke det veldig stor overgang fra en BMW F30 2012 modell til en I4 edrive40 2023 modell. Veldig mye av det som finnes i I4 kunne man få i F30 også. Bekjening var rimelig lik også. My BMW appen har vel eksistert i lang tid? BMW har vel hatt connected drive fra før smart telefonens tid. Har aldri kjøpt billigste alternativ når det gjelder bil. En skoda Oktavia eller Renault laguna ville gjort transport jobben min F30 har gjort. Hadde man kunnet kjøpe en E34 eller E39 ny i dag til en fornuftig pris ville jeg gjerne hatt en slik igjen. Men de var kostbare når de var ny. Tror en 525i kostet over 500 000kr i 1992 Nå husker jeg ikke nøyaktig når I4M50 ble lansert, men den var uansett langt utenfor budsjettet mitt da, og er det egentlig fortsatt. Men klart, det er en utrolig grom bil som både ser ut bra ut, og garantert føles bra ut å kjøre. Det tviler jeg ikke et sekund på. Mulig den appen har eksistert i lang tid og har fått forbedringer opp gjennom. Og skal som sagt prøvekjøre en ila året tenker jeg. Vet jo hva BMW står for og hvor gode og sportslige biler de lager. Tysk kvalitet osv. Så den står veldig veldig høyt på lista mi nå. Jeg har jo kun hatt 2 biler til nå og har prioritert mest bil for pengene til nå. Blir bra når man kan unne seg litt mer luksus i f.eks en BMW i4M50. Kan jo lett innrømme at den er grommere enn min TM3. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 17:15 Del Skrevet lørdag kl 17:15 (endret) Trestein skrev (41 minutter siden): Når jeg bestilte min I4 var tesla omtrent samme pris. Oi! Greit kjøp det vil eg si 💪 Har i4 steget såpass altså? For nå er det jo kampanje som starter på 600k (allright utstyrt regner eg med, såg bare en reklame langs veien) og model 3 har vel ikke akkurat vært i den prisklassen på en stund? I4 ble for liten for vår del, og prismessig ble det dyrere enn y. Så den ble dessverre uaktuell på flere punkter. Endret lørdag kl 17:15 av Jotun Lenke til kommentar
Duriello Skrevet lørdag kl 17:22 Del Skrevet lørdag kl 17:22 Jotun skrev (7 minutter siden): Oi! Greit kjøp det vil eg si 💪 Har i4 steget såpass altså? For nå er det jo kampanje som starter på 600k (allright utstyrt regner eg med, såg bare en reklame langs veien) og model 3 har vel ikke akkurat vært i den prisklassen på en stund? I4 ble for liten for vår del, og prismessig ble det dyrere enn y. Så den ble dessverre uaktuell på flere punkter. Han mener i4 e40, ikke m50. 🙂 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet lørdag kl 17:25 Del Skrevet lørdag kl 17:25 Aaah. Sorry. Men den begynner da godt over m3 pris den også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå