Syar-2003 Skrevet i går, 15:58 Del Skrevet i går, 15:58 (endret) Trestein skrev (11 minutter siden): Prøvde det senest i dag. Ingen problem å legge inn revers når bilen triller fremover og vis a versa. Noen ganger forlanger den full stop men som regel ikke. Har søkt andre forum og de sier det samme. Under 5mph tillater bilen dette. Utrolig praktisk ved kjøring i snø når man vil utnytte momentum Har du versjon 07.2024 i din i4e40 ? Kan ikke huske jeg har fått dette til på awd M50. Men har ikke heller ikke hatt det behovet og således aktivt gått inn for det. Har enda ikke kjørt meg fast selv om jeg går inn i min tredje vinter med den. Jeg bruker dessuten alltid Auto-H. Endret i går, 15:58 av Syar-2003 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet i går, 16:03 Del Skrevet i går, 16:03 Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Har du versjon 07.2024 i din i4e40 ? Kan ikke huske jeg har fått dette til på awd M50. Men har ikke heller ikke hatt det behovet og således aktivt gått inn for det. Har enda ikke kjørt meg fast selv om keg går inn i min tredje vinter med den. Jeg bruker dessuten alltid Auto-H. Siste oppdatering var 7/24 på min bil. Prøvde flere ganger i dag. Kan ikke se at det skal skade noe heller. Den bare snur momentet. I dag rygget jeg inn mot garasjen og la den i drive, Bilen bare sakket farten bakover og stoppet og gikk umiddelbart forover. Tror ikke jeg kan gjøre det samme på F30 med momentomformer. Der har jeg savnet det flere ganger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet i går, 16:11 Del Skrevet i går, 16:11 Trestein skrev (4 minutter siden): Siste oppdatering var 7/24 på min bil. Prøvde flere ganger i dag. Kan ikke se at det skal skade noe heller. Den bare snur momentet. I dag rygget jeg inn mot garasjen og la den i drive, Bilen bare sakket farten bakover og stoppet og gikk umiddelbart forover. Tror ikke jeg kan gjøre det samme på F30 med momentomformer. Der har jeg savnet det flere ganger. Jeg har kontrollert dette prøvd å sette i4M50 2023 i R tidligere med høyere fart (kjøring på veg) og gearsperren tillot det ikke (heldigvis). Fra D til N og tilbake fra N til D går. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet i går, 16:25 Del Skrevet i går, 16:25 Syar-2003 skrev (10 minutter siden): Jeg har kontrollert dette prøvd å sette i4M50 2023 i R tidligere med høyere fart (kjøring på veg) og gearsperren tillot det ikke (heldigvis). Fra D til N og tilbake fra N til D går. Det er nok likt. Har ikkje prøvd til R i høy fart riktignok. Som sagt så trodde jeg at bilen måtte stå stille med bremsen på for å legge inn revers. Tror vel at om bilen står stille må jeg trykke bremsen for å få inn revers men ikke om den ruller. Liker det men der er litt rart. Lenke til kommentar
HF- Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Har hatt ei veke no der eg ikkje har fått lade heime pga snøv og is i ladekontakta på elbilen, så har måtta basere meg på hurtiglading. Men i dag vart det plussgrader og isen slapp såpass at eg fekk lade heime igjen. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden HF- skrev (25 minutter siden): Har hatt ei veke no der eg ikkje har fått lade heime pga snøv og is i ladekontakta på elbilen, så har måtta basere meg på hurtiglading. Men i dag vart det plussgrader og isen slapp såpass at eg fekk lade heime igjen. Såpass ja. Hvilken bil er det snakk om? Ikke klart å få tinet av snø og is fra ladeporten heller da? Lenke til kommentar
HF- Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Iterion skrev (3 minutter siden): Såpass ja. Hvilken bil er det snakk om? Ikke klart å få tinet av snø og is fra ladeporten heller da? Nissan e-nv 200. Har en vifteovn eg kunne ha prøvd med men venta på varmen i staden for. 1 Lenke til kommentar
Eirikraude Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Countryman skrev (På 23.5.2016 den 19.41): Har bestemt meg for elbil. Alt er i boks bortsett fra printing, signering, scanning og returnering av papirer til forhandler - skjer first thing imorra Det blir den nye BMW i3 - prøvekjørt og ble umiddelbart hekta. Fantastisk comfort, behagelig på alle måter. Siden det ikke finnes noen "større" elbiltråder her inne tenkte jeg å starte en - jeg har i den sammenheng en rekke spørsmål men tenkte å fatte meg kort til å begynne med - et spørsmål av gangen. Alle andre diskusjonere er naturligvis velkomne til å bruke tråden til ting de lurer på Spørsmålet mitt gjelder div. ladestasjoner rundt omkring. Jeg vet at det er et eget navigasjonsystem i bmv`n som hele tiden viser nærmeste ladestasjon i tider hvor man opplever "krisen" og "bare må". Hvordan oppleves slike ladestasjoner for dere som har litt erfaring? Er de bestandig proppa fulle av folk som lader? Er slike ladestasjoner gratis å bruke, eventuelt hvordan vet man hvilke man skal bruke og ikke med tanke på pris?... På kjøretøyet skal storfolk kjennes, het det i gamle dager. Jeg skulle ønske, på klimaets vegne, at vi forlot bilen som statussymbol. Vi burde alle bli vandrerruss. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden AL123 skrev (10 timer siden): Nei, men det hjelper å være bilinteressert, og kanskje lese litt mer enn man skriver.... Tror ikke det hjelper å være interessert. Dessverre. Men dette vet du jo. Som alt annet. 1 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Complexity skrev (5 timer siden): Unntaket er vel appen som er nesten like elendig der som hos VW.. og appåtil må man betale for å bruke den (første 3 år er vel gratis eller noe) Jeg er litt interessert i å høre dine kriterier for at en app ikke skal være "elendig"? Har du erfaring med Bluelink appen til Hyundai eller bare synser du nå? Jeg har selv 2 års erfaring med UVO/Kia Connect, som er samme appen bare med litt andre farger og kan ikke kjenne meg igjen i at det er en så fryktelig elendig app. Var og med som betalt beta tester når de gikk fra gamle UVO appen til Kia Connect appen og snakket litt med utviklerne i tyskland som kjørte testen om forbedringer og feil jeg fant osv. Appen var i mitt eie stabil med svært lite nedetid og hadde alle funksjoner en trengte, så sliter litt med å forstå hva som var så elendig med denne opplevelsen. Jeg vet det var en del problemer med merging av gamle kontoer når de gikk over fra UVO til Kia Connect, men det begynner å bli noen år siden nå så tror ikke det fortsatt er ett overhengende problem. Men selvfølgelig om en leter veldig selektivt på div. facebook grupper så finner en sikkert folk som er missfornøyde med det meste. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Trestein skrev (6 timer siden): En annen funksjon jeg stusser litt på er mulighet for å gå fra drive til revers uten å holde på bremsen? Er det vanlig på el biler? Mener jeg måtte trykke på bremsen på ID4 husker ikke på IX1 Begge mine kan eg det på. Men på leafen må den stå med e-pedal tror eg. Og ikke ha for stor fart fremover på noen av de. Veldig digg funksjon hvis du skal Jokke att og fram et trangt sted eller parkering etc. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Jotun skrev (4 minutter siden): Begge mine kan eg det på. Men på leafen må den stå med e-pedal tror eg. Og ikke ha for stor fart fremover på noen av de. Veldig digg funksjon hvis du skal Jokke att og fram et trangt sted eller parkering etc. Kanskje det er vanligere på el biler? Tror ikke jeg kan gjøre dette med bensinbilen min. Parkerte elbilen i en halvmeter snø. Da var det veldig praktisk. Viktig at bilen ikke blir stående når hjula så vidt tar nedi. Litt frem og tilbake så fikk jeg planert ut snøen slik at jeg kom meg ut av bilen! Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Jotun skrev (1 time siden): Tror ikke det hjelper å være interessert. Dessverre. Men dette vet du jo. Som alt annet. Må si jeg ikke skjønner helt hvor du vil med dette vaset ditt. Kanskje du heller kan fortelle oss hvilken bil du ville ha valgt som årets bil i Europa? Og med hvilken begrunnelse? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden HF- skrev (2 timer siden): Nissan e-nv 200. Har en vifteovn eg kunne ha prøvd med men venta på varmen i staden for. Vifteovn? Ikke mulig med forvarming på den? Viktig å varme opp bilen godt nå om vinteren ja, ellers fryser fort både dører og ladeluker. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden @Duriello Du har ikke vurdert Kia Ev6 da? Mye bil for pengene der og den ser jo ganske så bra ut spør du meg. Startpris på 449.900 kr og da får man 582km rekkevidde, 1800 kg tilhengervekt, 325 HK, 490 liter bagasje og 260kW DC lading. Fått noen veldig fine oppgraderinger også nå visstnok. Skulle jeg hatt en Kia, hadde det nok fort blitt den. Noen som har Kia Ev6 her inne? 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) Iterion skrev (5 minutter siden): @Duriello Du har ikke vurdert Kia Ev6 da? Mye bil for pengene der og den ser jo ganske så bra ut spør du meg. Startpris på 449.900 kr og da får man 582km rekkevidde, 1800 kg tilhengervekt, 325 HK, 490 liter bagasje og 260kW DC lading. Fått noen veldig fine oppgraderinger også nå visstnok. Skulle jeg hatt en Kia, hadde det nok fort blitt den. Noen som har Kia Ev6 her inne? Jeg har lyst på den ja, jeg synes det er en tøff bil. Men, elefanten i rommet (eller i bilen hehe) blir at den er for trang. Jeg smatt sånn akkurat i framsetet, brodern var med og, og han måtte åpne takluka for å ikke gni av seg siste rest av hårlugg mot taket. 🫣 Når jeg skriver "har lyst på" så mener jeg selvfølgelig dersom det overnevnte hadde gått bra. 😂 Endret 20 timer siden av Duriello 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden AL123 skrev (36 minutter siden): Må si jeg ikke skjønner helt hvor du vil med dette vaset ditt. Kanskje du heller kan fortelle oss hvilken bil du ville ha valgt som årets bil i Europa? Og med hvilken begrunnelse? Må man alltid ville noe sted? Vil bare svare vås med vås eg. Pluss at det er så herlig å se deg heve deg over alle andre her inne gang på gang. Le Expert! (Eksperten på fransk) Har eg forøvrig sagt noe om valget ditt angående Renault 5? Virker liksom som du tror eg har noe imot det....? 🤔 Hvis du hadde lest og fulgt litt med så hadde du visst at eg flere ganger har sagt at leafen skal erstattes av Renault 5 når den tid kommer. Mest av nostalgiske årsaker. Så håper den blir bra. 1 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Duriello skrev (Akkurat nå): Jeg har lyst på den ja, jeg synes det er en tøff bil. Men, elefanten i rommet (eller i bilen hehe) blir at den er for trang. Jeg smatt sånn akkurat i framsetet, brodern var med og, og han måtte åpne takluka for å ikke gni av seg siste rest av hårlugg mot taket. 🫣 Samme her. Den ble for liten på alle områder. Hadde den en helg til hytta og fikk kjørt den på Suleskard veien. Veldig god bil det. Men vi fikk jo ikke med oss alt vi ville når vi skulle opp. Så det kjøpet ble avblåst lørdagen den helgen. 1 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Trestein skrev (1 time siden): Kanskje det er vanligere på el biler? Tror ikke jeg kan gjøre dette med bensinbilen min. Parkerte elbilen i en halvmeter snø. Da var det veldig praktisk. Viktig at bilen ikke blir stående når hjula så vidt tar nedi. Litt frem og tilbake så fikk jeg planert ut snøen slik at jeg kom meg ut av bilen! Nei mondeoen var nazi på det. Bremsen måtte være aktivert. Men det gikk an å skifte gir med litt bevegelse. Men det var "forbudt" hos oss. Ikke bra for girkassen som allerede var noe dritt på de bilene. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Jotun skrev (8 minutter siden): Samme her. Den ble for liten på alle områder. Hadde den en helg til hytta og fikk kjørt den på Suleskard veien. Veldig god bil det. Men vi fikk jo ikke med oss alt vi ville når vi skulle opp. Så det kjøpet ble avblåst lørdagen den helgen. Jeg testa ikke baksetet, mistenker at det hadde blitt noe ala ; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå