Duriello Skrevet onsdag kl 18:31 Del Skrevet onsdag kl 18:31 (endret) Elbil24 har postet "duell" mellom Ev3 og Elroq forsåvidt. Står meget lite om tanker om de 2 bilene annet en at Elroq leder 10-7 kun basert på speccs. https://www.elbil24.no/pro/kan-bli-to-av-2025s-storselgere/82405260 Legger ved speccsa for de som ikke har abonnement. Nå har ikke jeg rukket å sett på Elroq selv enda, men jeg skal så fort jeg rekker. Så langt fikk jeg såpass godfølelse av titten på Ev3 at jeg holder en liten knapp på denne. Selv om speccs er bedre på Elroq.😅 Endret onsdag kl 18:32 av Duriello Leif 1 3 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet onsdag kl 19:27 Del Skrevet onsdag kl 19:27 59 minutes ago, Duriello said: Okei, liker den grillen jeg, men har ingenting imot den forrige. Noen tanker om hva annet nytt som kan komme? Enn så lenge er det bedre aerodynamikk (grunnet designendringer), noe som kan gi smått bedre rekkevidde. Ellers er det fint lite som ligger ute, har lest rykter om en MEB+ plattform, som er en mellomting av MEB og SSP som er neste EV platform til VW. Ingenting som tyder på at det er en markant facelift. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 17:18 Del Skrevet torsdag kl 17:18 On 18.12.2024 at 11:49 AM, Evil-Duck said: Nå husker jeg jo at vi hadde denne diskusjonen etter Technology Connections videoen ble spredt rundt og den samme informasjonen som er urelevant for de europeiske modellene virker til å fortsatt bli spredd rundt. Her er en engelskmann som tester ut hvordan bremse aktiveringen ved regen fungerte på sin UK modell, lenge før videoen til Technology Connections ble laget og Hyundai pushet ut noen oppdateringer til virkemåte. Nå filmer han ikke beina sine, men slik jeg skjønner han så slipper han jo gasspedalen helt. Feilen ligger i at man kan bremse kraftig uten å slippe pedalen helt og dermed ikke aktivere bremselyset., og hvis man holder pedalen rundt et visst punkt så blinker bremselyset Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden En finsk Tesla model S eier fikk bråstopp pga kondens i batteripakken. Tesla merkeverksted mente batteriet måtte skiftes til en kostnad av 14 000 euro (ca 165 000 kr). Eieren fikset problemet med en skotørker fra Biltema. Dette føyer seg inn i rekka av hinsides grådighet fra Teslas merkeverksteder. Jeg har selv vært rammet av det samme problemet og samme svar fra Tesla, så det er ekstra bittert å lese at andre kom seg unna grådigheten. Til alle som fortsatt tror at Teslaer ikke ruster, les artikkelen. Det samme går til alle som tror elbiler er generelt billige å vedlikeholde. Tesla er ikke alene om vanvittige vedlikeholdskostnader til tross for at bilen knapt er halvveis i normal levetid for biler. Spoiler Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Simen1 skrev (23 minutter siden): En finsk Tesla model S eier fikk bråstopp pga kondens i batteripakken. Tesla merkeverksted mente batteriet måtte skiftes til en kostnad av 14 000 euro (ca 165 000 kr). Eieren fikset problemet med en skotørker fra Biltema. Dette føyer seg inn i rekka av hinsides grådighet fra Teslas merkeverksteder. Jeg har selv vært rammet av det samme problemet og samme svar fra Tesla, så det er ekstra bittert å lese at andre kom seg unna grådigheten. Til alle som fortsatt tror at Teslaer ikke ruster, les artikkelen. Det samme går til alle som tror elbiler er generelt billige å vedlikeholde. Tesla er ikke alene om vanvittige vedlikeholdskostnader til tross for at bilen knapt er halvveis i normal levetid for biler. Vis skjult innhold Gammel sak allerede, mener jeg la ut denne enten her eller i Tesla-caféen! Og, ja! Det er et delvis kjent problem at det kan komme fukt inn i noen batterier av visse årsmodeller, pga av at pakningene kan morkne over tid, og derved går utette. Dersom man får tørket opp og skiftet den riktige pakningen, bør bilen og batteriet fungere lenge etter fiksen, så lenge det ikke direkte har gått i rust, men bare skapt spenning på avveie. Det er forøvrig ikke Tesla som aleine har satt seg for at man skal skifte hele den defekte delen, selv om det bare er en komponent inni som svikter. Det er faktisk et bransjeproblem, at timepris gjør at man heller skifter en hel, sammensatt del, fremfor å åpne opp og fikse defekten. Derfor er det mer vanlig at svenske verksteder forsøker faktisk reparasjon, siden timesprisene er lavere og yrkesstoltheten virker å være større, enn i Norge der kjedene og importør-verkstedene heller vil tjene penger på raske men dyre utskiftninger, fremfor billigere, men mer tidskrevende reparasjoner. Kan verkstedene "fikse" 5 biler raskt men dyrt for kunden, så er det bedre for bedriften/verkstedet enn å bruke 5 reparasjoners tid og verkstedtid+mannskap, for å gjøre det billigere for kunden. Det går mot profittjaget for kjeden, og velges bort. EDIT: Det var i Tesla-Caféen 9. desember: Snowleopard skrev (På 9.12.2024 den 2:32 PM): Har du god gammel TMS eller TMX, og fått batteritrøbbel, kan løsningen være en skotørker fra Blitema (garasjeplss/mekkeplass, en god dose ståpåvilje og tid og nysgjerrighet/vitebegjær)! https://www.tv2.no/broom/fikset-tesla-med-skotorker-fra-biltema/17263280/ Endret 8 timer siden av Snowleopard Lagt til egensitering! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Dette er nok ikke unikt for tesla. Reparasjon eller bytte av batteri blir nok ikke rimeligere for mercedes, bmw eller vag for den del. Mener jeg har sett priser på ca 110 tusen i norge for bytte av batteri, men da er det nok overhalt / remanufactured batteri du får. Da kan det være 2 eller 4 år garanti på dette. Ingen verksteder nå til dags vil fikse eller reparere noe. De vil bytte deler, kjapt og dyrt. Samlebånd prinsippet som når sauene skal inn til slakteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå