Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (Akkurat nå): Teslaselgere informerer deg om minimalt skal jeg si deg 😂 Det er jo det som er så fint med Tesla selgere, de maser ikke å en trenger de ikke 😛 Når jeg kjøpte sist bil så bestilte jeg den i lånebilen, uten selger til stede. Snakket ikke med noen, foruten å bekrefte prøve tid 😛 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (3 timer siden): Da har jeg vært å prøvekjørt Ev6, Tesla m Y og mod 3. Blir nok ingen av dem.. Ev6 laget for folk som ikke er høyere en 1.86. Tesla, som jeg fryktet. Glasstak uten noe man kan dra for trigget agorafobien for mye. Bestillt prøvekjøring av ID7 Touring Gtx, ID4 Gtx og Ford Explorer. Test av EV9 kun for skøy. Og EV3 så fort den kommer med 4x4. (Ble litt imponert over plass i denne, og hvor digg den var å sitte i.) Mulig jeg ordner prøvekjøring av EV3 med fwd og, vi får se. Så åsså på en Polestar 4, mulig det blir prøvekjøring der og. Hva blir dealbreaker der tro? Speil eller glasstak? 😂 Om det kun er glasstak og agorafobi som er problemet så får en fine 3 parts løsninger for å dekke dette til Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Salvesen. skrev (7 minutter siden): Om det kun er glasstak og agorafobi som er problemet så får en fine 3 parts løsninger for å dekke dette til Vi får se når jeg er ferdig med neste runde prøvekjøringer. Link til fungerende eksempler? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (1 minutt siden): Vi får se når jeg er ferdig med neste runde prøvekjøringer. Link til fungerende eksempler? Skal sies at jeg ikke har brukt det selv, men slike ser fine ut som du kan dra opp og ned: https://otrifowd.com/products/magshade-for-tesla-model-3-y?srsltid=AfmBOooNizdd5PM0ivTRGV1X-x05x_qC-n3rWOJcPlGDsnda3THv18MD https://www.aliexpress.com/item/1005007376850482.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!EUR!241.89!157.23!!!!!%40!12000040486134883!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=298-731-3000&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=en1005007376850482&ds_e_product_merchant_id=5082836392&ds_e_product_country=NO&ds_e_product_language=en&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=21627925185&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsOq6BhDuARIsAGQ4-zgc1Qa2E0Ic5n6llwyB2kDVKgtuS0YyJCDGbwqksCn2uoTrZ7dJvPEaAmm9EALw_wcB Ligger en del reviews på youtube for slike som har sett bra ut. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Salvesen. skrev (3 minutter siden): Skal sies at jeg ikke har brukt det selv, men slike ser fine ut som du kan dra opp og ned: https://otrifowd.com/products/magshade-for-tesla-model-3-y?srsltid=AfmBOooNizdd5PM0ivTRGV1X-x05x_qC-n3rWOJcPlGDsnda3THv18MD https://www.aliexpress.com/item/1005007376850482.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!EUR!241.89!157.23!!!!!%40!12000040486134883!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=298-731-3000&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=en1005007376850482&ds_e_product_merchant_id=5082836392&ds_e_product_country=NO&ds_e_product_language=en&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=21627925185&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAsOq6BhDuARIsAGQ4-zgc1Qa2E0Ic5n6llwyB2kDVKgtuS0YyJCDGbwqksCn2uoTrZ7dJvPEaAmm9EALw_wcB Ligger en del reviews på youtube for slike som har sett bra ut. Takker, skal ta en titt. 😁 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (3 timer siden): Da er det litt dårlig av selger å ikke informere om dette. 😅 Helt enig. Og som sagt mulig de ikke har til model 3. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Jotun skrev (2 minutter siden): Helt enig. Og som sagt mulig de ikke har til model 3. De har disse, usikker på hvor effektive de er siden de er perforert. https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-solskjerm-glasstak Ang de aliexpress greiene ser jeg at de er ganske heftige i konstruksjonen. Så ikke sikker på om jeg hadde følt meg trygg å ha de i taket ift en kollisjon etc. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Salvesen. skrev (10 minutter siden): De har disse, usikker på hvor effektive de er siden de er perforert. https://shop.tesla.com/no_no/product/model-3-solskjerm-glasstak Ang de aliexpress greiene ser jeg at de er ganske heftige i konstruksjonen. Så ikke sikker på om jeg hadde følt meg trygg å ha de i taket ift en kollisjon etc. Jeg var inne å så på disse etter at @Jotunnevnte det første gangen. Som du sier, usikker på effektiviteten. Er ikke sola som er hovedproblemet, dog det hjelper sikkert bra mot den. Kunne vært enda mørkere/tettere. Perks of being a neurotic wreck. 👍😂 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Det beste hadde vært å kunne velge bort takvinduet. Usikker ka eg hadde gjort om eg fikk valgmuligheten nå 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Salvesen. skrev (1 time siden): Det er jo det som er så fint med Tesla selgere, de maser ikke å en trenger de ikke 😛 Når jeg kjøpte sist bil så bestilte jeg den i lånebilen, uten selger til stede. Snakket ikke med noen, foruten å bekrefte prøve tid 😛 Ja det er vel egentlig både positivt og negativt. De mister nok også en del potensielle kjøpere som gjerne vil snakke mest mulig med selgere før de bestemmer seg. Jeg liker å prate litt selv mtp man før eller siden skal ha bilen inn på service så er jo greit å kunne prate litt og kjenne litt på kundeservicen også vettu 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (Akkurat nå): Ja det er vel egentlig både positivt og negativt. De mister nok også en del potensielle kjøpere som gjerne vil snakke mest mulig med selgere før de bestemmer seg. Jeg liker å prate litt selv mtp man før eller siden skal ha bilen inn på service så er jo greit å kunne prate litt og kjenne litt på kundeservicen også vettu Tesla satser nok ikke på de kundene med det oppsettet de har. Og det passer iallefall meg. Ved service snakker jeg ikke med noen, foruten chat. Bilen leveres og lånebil plukkes opp uten human contact. Helt topp, for meg:) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember 2 minutes ago, Salvesen. said: Tesla satser nok ikke på de kundene med det oppsettet de har. Og det passer iallefall meg. Ved service snakker jeg ikke med noen, foruten chat. Bilen leveres og lånebil plukkes opp uten human contact. Helt topp, for meg:) Digger også dette. Ingen telefoner eller mas eller venting. Bare en app med chat og hent og lever bil. Så får man detaljert beskrivelse i appen om hva som er gjort og hva hver enkel ting koster. Men fult forståelig at ikke alle liker dette. Kjenner folk som alltid ringer fordi de ikke gidder å sende sms. Jeg sender alltid sms fordi jeg ikke gidder å ringe. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (38 minutter siden): Jeg var inne å så på disse etter at @Jotunnevnte det første gangen. Som du sier, usikker på effektiviteten. Er ikke sola som er hovedproblemet, dog det hjelper sikkert bra mot den. Kunne vært enda mørkere/tettere. Perks of being a neurotic wreck. 👍😂 Hva er hovedproblemet da egentlig? Så og si hele glasstaket er jo sota, den lille resterende delen bak som ikke er det, har jeg sota selv sammen med bakrutene. Ser mye bedre ut sånn. Salvesen. skrev (3 minutter siden): Tesla satser nok ikke på de kundene med det oppsettet de har. Og det passer iallefall meg. Ved service snakker jeg ikke med noen, foruten chat. Bilen leveres og lånebil plukkes opp uten human contact. Helt topp, for meg:) Joda ser den, er jo enkelt og kjapt. Men bør være muligheter for human contact også. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (1 minutt siden): Hva er hovedproblemet da egentlig? Så og si hele glasstaket er jo sota, den lille resterende delen bak som ikke er det, har jeg sota selv sammen med bakrutene. Ser mye bedre ut sånn. Det er vel mest det faktum at det er ingenting mellom meg og omgivelsene enn ett glasstak, er dette dekket over er det null stress. Vanlige bilvinduer er greit, aner ikke hvorfor jeg stresses opp av glasstak. Er samme greia med helt vanlige soltak, kan dette dekkes til med den "duken" du kjører/drar over for å dekke det til, er det 0 stress. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (2 minutter siden): Det er vel mest det faktum at det er ingenting mellom meg og omgivelsene enn ett glasstak, er dette dekket over er det null stress. Vanlige bilvinduer er greit, aner ikke hvorfor jeg stresses opp av glasstak. Er samme greia med helt vanlige soltak, kan dette dekkes til med den "duken" du kjører/drar over for å dekke det til, er det 0 stress. Åja sånn ja. Jeg som synes det bare er stas hehe. Det er veldig solid glasstak da, det skal sies. Ser jo ikke så mye av det selv når man kjører. Det er ganske så bunnsolid glasstak som tåler en del, hvis det er det du er redd for. Bare sjekk her. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Complexity skrev (21 minutter siden): Digger også dette. Ingen telefoner eller mas eller venting. Bare en app med chat og hent og lever bil. Så får man detaljert beskrivelse i appen om hva som er gjort og hva hver enkel ting koster. Men fult forståelig at ikke alle liker dette. Kjenner folk som alltid ringer fordi de ikke gidder å sende sms. Jeg sender alltid sms fordi jeg ikke gidder å ringe. Ja jeg blir nesten irritert når folk ringer, har ikke tid til sånn. Svarer meldingen din i mellom slaga... Er vell så og si bare selgere og banker så absolutt skal ringe i dagens samfunn. Samt de eldre, de passer jeg på å svare så godt det lar seg gjøre. Såklart. De eldre altså, selgeren får sms i svar:p Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (4 minutter siden): Åja sånn ja. Jeg som synes det bare er stas hehe. Det er veldig solid glasstak da, det skal sies. Ser jo ikke så mye av det selv når man kjører. Det er ganske så bunnsolid glasstak som tåler en del, hvis det er det du er redd for. Bare sjekk her. Syntes Teslabjørn kjører rundt med noe alugreier som ikke ser klokt ut i taket når han tester disse. Spesielt om vinteren. Et glastak er vel ikke veldig godt isolert? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (5 minutter siden): Åja sånn ja. Jeg som synes det bare er stas hehe. Det er veldig solid glasstak da, det skal sies. Ser jo ikke så mye av det selv når man kjører. Det er ganske så bunnsolid glasstak som tåler en del, hvis det er det du er redd for. Bare sjekk her. Er ikke at jeg er redd for at det knuses eller at det ikke er solid nok. Selv om det er den logiske løsningen. Angstlidelser er alltid ekstremt ulogiske. 😂 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Duriello skrev (1 minutt siden): Er ikke at jeg er redd for at det knuses eller at det ikke er solid nok. Selv om det er den logiske løsningen. Angstlidelser er alltid ekstremt ulogiske. 😂 Haha ok ser den da. Men hva er du egentlig er ute etter da? Ser ut som at du er veldig usikker på hva du skal gå for? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Iterion skrev (Akkurat nå): Haha ok ser den da. Men hva er du egentlig er ute etter da? Ser ut som at du er veldig usikker på hva du skal gå for? Haha er jo klart jeg er det. Er jo en grunn til at jeg har booket prøvekjøring med så godt som alle modeller du kan kjøpe per dags dato, - kinesiske. 😂 Ev6, Tm3 og Y idag. Sålangt no bueno, selv om at begge T traff gode punkter. Men så ble det snakk om tredjepartsløsninger på det som for meg er største drawback. Om det eksisterer gode løsninger der så kan Tesla vurderes på nytt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå