Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Salvesen. said:

 

Nei, absolutt ikke. En bruker tilgjengelig data til å ta avgjørelser på om en skal vekke bil eller ikke. Som feks skifte temp på AC, det er ingen vits å vekke bil for å sende denne requesten for en har ikke gitt beskjed om å forvarme, kun endre settings.

Da har det jo null effekt. Du kan naturligvis velge å la serverens instillinger bli nye standardinstillinger neste gang man starter bilen, men det er knappest fjernstyring av instillinger vi har snakket om, det er fjernstyring av noe som skal skje i bilen som var tema.

4 minutes ago, Salvesen. said:

Hvem har sagt at app utviklere kan "aktivere" hovedbatteri? Hva vaser du om nå egentlig? Igjen, les dokumentasjonen så kanskje du kan gjøre noen kvalifiserte setninger. 

Bilen aktiverer hovedbatteriet om det er nødvendig. De fleste bilprodusenter vil unngå at dette skal bli nødvendig annet enn når bilen lades eller når den kjøres noe som så setter begrensinger på hva applikasjonen kan tillates å gjøre. Les en gang til du.

6 minutes ago, Salvesen. said:

Hva snakker du om nå? Hvilke konservative løsninger og hvordan bryter tesla dette? Hva har de ikke lært? Hva snakker du om egentlig? Virker mest som babbel uten særlig kontekst. 

Som sagt man ønsker å minimere, helst elliminere at batteriets kontaktorer skal lukkes annet enn når det er strengt nødvendig. Dette har jeg nå sagt flere ganger. Dette setter designbegrensinger på hva man kan tillate seg å gjøre f.eks så må man optimere for minimum energibruk når bilen ikke er i bruk noe som tilsier at man må minimere hvor ofte bilen vekkes opp av fjernkontrollkommandoer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

 Det eneste jeg sa var at jeg likte FSD... 

Nei, du sa "Jeg liker funksjonen som kjører bilen i ekstreme sentrumskjerner 100% selv uten at fører trenger å gjøre noe i "timesvis"... " 

Alle ser forskjellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sverreb skrev (Akkurat nå):

 

 

Sitat

Da har det jo null effekt. Du kan naturligvis velge å la serverens instillinger bli nye standardinstillinger neste gang man starter bilen, men det er knappest fjernstyring av instillinger vi har snakket om, det er fjernstyring av noe som skal skje i bilen som var tema.

Nei det har ikke null effekt, for du har endret instillingene dine. Slik at når du setter deg inn i bilen neste gang er AC justert til det en satt fra mobilen. En hadde ikke bruk for det før, så ingen vits at bilen våkner for å sette det før.

Og ja, om det er noe som må skje i bilen så velger en jo bare å vekke bilen som sagt. Så lenge en eksplesitt ikke har sagt at dette ikke skal gjøres som ett eksempel. Men det er nok lite relevant. 

Sitat

Bilen aktiverer hovedbatteriet om det er nødvendig. De fleste bilprodusenter vil unngå at dette skal bli nødvendig annet enn når bilen lades eller når den kjøres noe som så setter begrensinger på hva applikasjonen kan tillates å gjøre. Les en gang til du.

Hvorfor skal jeg lese det? Hva var poenget? Hva er det du egentlig vill diskutere. Vi snakket om en sende knapp som sender data til en webserver(sannsynligvis). Og nå begynner du å snakke om hvordan biler aktiverer batteriet? Jeg henger ikke med på hva du ønsker å få frem eller om det er ett spørsmål eller hva er greia. 

Sitat

Som sagt man ønsker å minimere, helst elliminere at batteriets kontaktorer skal lukkes annet enn når det er strengt nødvendig. Dette har jeg nå sagt flere ganger. Dette setter designbegrensinger på hva man kan tillate seg å gjøre f.eks så må man optimere for minimum energibruk når bilen ikke er i bruk noe som tilsier at man må minimere hvor ofte bilen vekkes opp av fjernkontrollkommandoer.

Igjen, hva er poenget? Mener du at en trenger en sende knapp for å forhindre dette eller hva er greia? Det er mye pjatt men lite poeng. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (4 minutter siden):

Nei, du sa "Jeg liker funksjonen som kjører bilen i ekstreme sentrumskjerner 100% selv uten at fører trenger å gjøre noe i "timesvis"... " 

Alle ser forskjellen.

Trodde det var åpenbart at jeg refererte til FSD, men om det ikke var det var det altså FSD jeg mente. Og at den gjør som jeg forklarte er vell dokumentert som sagt. Og jeg har også påpekt at jeg verken mener den gjør det hver gang ei heller er feilfri. Så som over, hva er det du ønsker å diskutere? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

 Jeg henger ikke med på hva du ønsker å få frem eller om det er ett spørsmål eller hva er greia.

Tydelig det, det er derfor jeg ber deg lese på nytt siden forklaringen står der. Du får heller spørre om det er noe konkret som er uklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (2 minutter siden):

Tydelig det, det er derfor jeg ber deg lese på nytt siden forklaringen står der. Du får heller spørre om det er noe konkret som er uklart.

Jeg stilte deg flere spørsmål, men du bare droppet de. Så nå dropper jeg deg, siden det er nada å diskutere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Trodde det var åpenbart at jeg refererte til FSD, men om det ikke var det var det altså FSD jeg mente. Og at den gjør som jeg forklarte er vell dokumentert som sagt. Og jeg har også påpekt at jeg verken mener den gjør det hver gang ei heller er feilfri. Så som over, hva er det du ønsker å diskutere? 

Du prøvde å fremme et budskap om at med Tesla FSD så kan man bli kjørt rundt "timesvis" i "ekstrem" trafikk uten å måtte ta over. Og nå prøver du å ro deg vekk.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Du prøvde å fremme et budskap om at med Tesla FSD så kan man bli kjørt rundt "timesvis" i "ekstrem" trafikk uten å måtte ta over. Og nå prøver du å ro deg vekk.

Nei jeg prøver ikke å ro meg vekk, for det kan du. Jeg ror ikke på noen som helst måte, jeg har sagt det samme hele veien. Det skjer, det skjer ikke hele tiden og det er ikke feilfritt. Tenker det er nok repitisjon nå, og nok tjafs fra deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (2 timer siden):

Ja , jeg gjør også sånn med min bil. 
Men faen .. man må jo trykke hele en gang på viftesymbolet hehe.

Med Neuralink om noen år så trenger du bare å tenke tanken så begynner teslaen din å varme seg opp for kjøreturen (:p)

Lenke til kommentar
1 minute ago, Salvesen. said:

Jeg stilte deg flere spørsmål, men du bare droppet de. Så nå dropper jeg deg, siden det er nada å diskutere. 

'Spørsmålene' dine var kun vage uspesifikke klager som koker ned til at du ikke forstod det som ble skrevet og ikke hang med på diskusjonen. Da hjelper det ikke å svare deg på nytt når det bare innebærer å gjenta meg selv.

Har du konkrete spørsmål på noen av elementene i det jeg diskuterte så skal jeg forsøke å klargjøre, men disse uspesifikke klagene dine forteller meg ikke hvor du mistet tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sverreb skrev (1 minutt siden):

'Spørsmålene' dine var kun vage uspesifikke klager som koker ned til at du ikke forstod det som ble skrevet og ikke hang med på diskusjonen. Da hjelper det ikke å svare deg på nytt når det bare innebærer å gjenta meg selv.

Har du konkrete spørsmål på noen av elementene i det jeg diskuterte så skal jeg forsøke å klargjøre, men disse uspesifikke klagene dine forteller meg ikke hvor du mistet tråden.

Det er åpenbart du som ikke følger med da det var konkrete spørsmål.

Men jeg gidder ikke denne pisse konkuransen din. Du aner ikke hva du snakker om og har ikke satt deg inn i verken Tesla sitt api eller generell software arkitektur. God natt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 minutter siden):

Med Neuralink om noen år så trenger du bare å tenke tanken så begynner teslaen din å varme seg opp for kjøreturen (:p)

Blir helt topp det, men finnes jo gode løsninger på dette uten linken. Tesla har jo åpent API så bare kreativiteten setter grenser for hva en kan automatisere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Nei jeg prøver ikke å ro meg vekk, for det kan du. Jeg ror ikke på noen som helst måte, jeg har sagt det samme hele veien. Det skjer, det skjer ikke hele tiden og det er ikke feilfritt. Tenker det er nok repitisjon nå, og nok tjafs fra deg 

Aha, så når du sier FSD kan kjøre timesvis i bykjernen uten intervensjon så mente du at om man prøver 1000 ganger så vil det sikkert lykkes i ett tilfelle. Og den oppklaringen/bortroingen kom lenge etter.

Det er ikke bare snikete og uredelig. Det er rett og slett dumt.

Endret av uname -i
  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

Aha, så når du sier FSD kan kjøre timesvis i bykjernen uten intervensjon så mente du at om man prøver 1000 ganger så vil det sikkert lykkes i ett tilfelle. Og den oppklaringen kom lenge etter.

Det er ikke bare snikete og uredelig. Det er rett og slett dumt.

Jeg mente akkurat det jeg sa og har sagt flere ganger nå. Nå forsøpler du bare tråden, les heller hva som er skrevet. Det er veldig tydelig og reppetert for deg flere ganger. Det var akkurat det jeg mente og det jeg fortsatt mener. Det er altså ikke nødvendig å diskutere mer. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, AL123 said:

Opptil flere på en gang. Entusiastbiler og bruksbiler. Og nei, ikke for spesiellt interesserte, men for bilinteresserte. Eller,  halvparten av de har vært rene bruksbiler. Kjedelige, men driftssikre.

Skulle til å si at du ikke har særlig erfaringsgrunnlag på de bilene du har hatt såpass kort tid. Mulig du har det på de du har hatt lengre. Min forrige bil hadde jeg i 15 år, da har jeg ganske bra grunnlag for å si noe om pålitelighet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...