DrAlban3000 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Salvesen. skrev (31 minutter siden): Må en trykke på send når en gjør endringer? 😅 Om jeg skal ut å kjøre pleier jeg å gjøre det manuelt. Da må jeg sette temperaturen jeg ønsker og trykke send. Klokke/mobil bruker instillingene du satt sist du gjorde det. Manuelt: Sett temp osv, trykk send så varmer den opp. Auto: Still tid du ønsker oppvarming. Du må trykke på "på" på Tesla appen, "send til bil" med BMW. Er ganske likt på tvers av bilmerkene er slik jeg opplever det. Er ikke mye gøy en får gjort i MyMazda, jeg bruker strengt tatt kun oppvarmingen. Endret 10. desember av DrAlban3000 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) 16 minutes ago, DrAlban3000 said: Om jeg skal ut å kjøre pleier jeg å gjøre det manuelt. Da må jeg sette temperaturen jeg ønsker og trykke send. Klokke/mobil bruker instillingene du satt sist du gjorde det. Manuelt: Sett temp osv, trykk send så varmer den opp. Auto: Still tid du ønsker oppvarming. Du må trykke på "på" på Tesla appen, "send til bil" med BMW. Er ganske likt på tvers av bilmerkene er slik jeg opplever det. Er ikke mye gøy en får gjort i MyMazda, jeg bruker strengt tatt kun oppvarmingen. Trenger ikke trykke "på" hos Tesla. Er bare å endre noen parameter så sendes det. Eller trykke på widget. Hadde faktisk widget til Leafen min og før så man slapp å åpne appen. Den brukte 2G/SMS så appen var meget treg. Men widget har kansje mazda og. Veldig praktisk Endret 10. desember av Complexity Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Complexity skrev (33 minutter siden): Trenger ikke trykke "på" hos Tesla. Er bare å endre noen parameter så sendes det. Eller trykke på widget. Hadde faktisk widget til Leafen min og før så man slapp å åpne appen. Den brukte 2G/SMS så appen var meget treg. Men widget har kansje mazda og. Veldig praktisk Det er en stund siden jeg varmet opp en Tesla nå, det stemmer nok. Jeg må ihvertfall aktivt trykke på appen (eller si åpne MyMazda), velge klima og trykke "Send". Kunne likegjerne brukt røyksignaler si 1 Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 2 hours ago, AL123 said: Vel, nå har de fleste bilene jeg har hatt vært enten engelske, franske eller italienske, da spesielt Alfa Romeo, uten at jeg kan sies å være en masochist av den grunn. Har vært mer driftssikre enn de tyske bilene jeg har hatt. Asiatiske og amerikanske biler vurderer jeg ikke engang. Your milage may vary, som det heter. Jeg har kjøpt fransk en gang, gjør det aldri igjen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 5 minutes ago, Syar-2003 said: Late folk asså Jeg liker 100% strøm OG regen. Du får ikke begge deler uten 20-30min forvarming. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember del_diablo skrev (3 minutter siden): Jeg liker 100% strøm OG regen. Du får ikke begge deler uten 20-30min forvarming. Jeg tenkte på det å trykke "send" eller ikke , lol. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Syar-2003 skrev (4 minutter siden): Jeg tenkte på det å trykke "send" eller ikke , lol. Godt du ikke jobber innenfor UX:) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Salvesen. skrev (Akkurat nå): Godt du ikke jobber innenfor UX:) Hva har hva jeg jobber med med saken å gjøre ifb med at man er så lat at ikke orker å trykke på en send knapp , duh.. Du bruker kanskje ikke enter key på tastaturet til PCen din heller . Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) 11 minutes ago, Syar-2003 said: Jeg tenkte på det å trykke "send" eller ikke , lol. Du trenger jo ikke det bare for å forvarme. Det er bare i menyer man skal stille inn diverse ting du har den send til bilen knappen. For å forvarme trykker du bare på vifteikonet i appen eller widgeten: Endret 10. desember av sverreb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember sverreb skrev (Akkurat nå): Du trenger jo ikke det bare for å forvarme. Det er bare i menyer man skal stille inn diverse ting du har den send til bilen knappen. For å forvarme trykker du bare på vifteikonet i appen eller widgeten: Ja , jeg gjør også sånn med min bil. Men faen .. man må jo trykke hele en gang på viftesymbolet hehe. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Syar-2003 skrev (Akkurat nå): Hva har hva jeg jobber med med saken å gjøre ifb med at man er så lat at ikke orker å trykke på en send knapp , duh.. Du bruker kanskje ikke enter key på tastaturet til PCen din heller . Handler vell mer om dumskap enn latskap. Sannsynligvis er det en gjerrig måte å spare noen requests på. Hadde aldri gått for noen med en slik løsning. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 1 minute ago, Salvesen. said: gjerrig måte å spare Like gjerrig å spare på knapper og spaker kanskje? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember oldboy skrev (Akkurat nå): Like gjerrig å spare på knapper og spaker kanskje? Det kan en jo også si, funker for meg. Dårlig software derimot... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Salvesen. skrev (1 minutt siden): Hadde aldri gått for noen med en slik løsning. Nei no suprise there , det er jo alledede skrevet i steintavlene her i diskusjon at du holder deg til tesla 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember 1 minute ago, Salvesen. said: Handler vell mer om dumskap enn latskap. Sannsynligvis er det en gjerrig måte å spare noen requests på. Handler nok vel så mye om å ikke vekke opp bilen i tide og utide. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Salvesen. skrev (2 minutter siden): Handler vell mer om dumskap enn latskap. Sannsynligvis er det en gjerrig måte å spare noen requests på. Hadde aldri gått for noen med en slik løsning. Høres for min del som bedre at man gjør alle kommandoene man ønsker, og så sender en gang, enn at den skal sende for hver justering man gjør, før man vet om man er fornøyd! Men som @Syar-2003 skriver, man skal være temmelig lat for å klage på et trykk for å iverksette det man stiller inn i appen! Men greit, jeg er vel litt old school i tankegangen her! 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Nei no suprise there , det er jo alledede skrevet i steintavlene her i diskusjon at du holder deg til tesla Næ det er det ikke, men ting som dette gjør at det er uaktuelt med noe legacy greier. Og dette er jo bare toppen av isfjellet:) Dog synes jeg bmw har mye spennende på gang så jeg ser ikke bort i fra at jeg muligens går tilbake der etterhvert. Eller for å banne helt i kirka, noe fra østen. Men pr nå har jeg ingen planer om å bytte. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Just now, sverreb said: Handler nok vel så mye om å ikke vekke opp bilen i tide og utide. Kansje Mazda i det minste lader 12V når bilen vekkes.. Hyundai og Skoda eiere får jo knapt brukt appene sine for at ikke 12V skal tappes.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember sverreb skrev (1 minutt siden): Handler nok vel så mye om å ikke vekke opp bilen i tide og utide. Hva i alle dager gjør en inne i appen og endrer på config om en ikke ønsker å vekke bilen. Forøvrig trenger en ikke vekke bilen, slike ting går ofte til en server og ikke direkte mot bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå