Duriello Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) Ble litt trett av å lese om "to frunk, or not to frunk" bare. 😄 Skal forøvrig ivei å prøvekjøre en TM3 og en Y til uka. Og en del andre biler. Bah.. Førjulsstress... Endret 6. desember av Duriello 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) Jotun skrev (16 minutter siden): Hver sin tue av insanity. Det jeg er misfornøyd med gjelder ikke bare for i4 men generelt: At BMW ikke har evnet (eller vilje) til å få levert støtte for de nordiske språkene i tale gjenkjenning og til den "intelligente" og interaktive hey BMW assistenten. Samt at i4 ikke fikk "Digital Key Plus" med uwb sensorer og således full comfort access betjening med mobil. Men fremdeles er stuck med nfc og CCC versjon 2.0 En tredje ting er at ladeplata til mobil har for liten effekt og er ubrukelig om telefonen samtidig benyttes til carplay, navigasjon/gps og musikkavspilling Frunk derimot, betyr nada for min del. Sånn da har jeg innrømmet noen feil/mangler for BMW og i4 som irriterer meg. Endret 6. desember av Syar-2003 1 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Duriello skrev (3 minutter siden): Ble litt trett av å lese om "to frunk, or not to frunk" bare. 😄 Skal forøvrig ivei å prøvekjøre en TM3 og en Y til uka. Og en Ariya.. Og en ID4 Gtx.. Og en Kia EV6 om de får in facelift.. Bah.. Førjulsstress... Som "frunkofil", så blir man jo trett av at folk skal rakke ned på synspunktet for frunk, når bilen ellers har plass til dette, og det er lite til ingen ulemper overhode med å ha det. Men jeg mener selvsagt at produsentene kunne tatt seg det ekstra bryderiet med å legge det til som opsjon for oss som ønsker slikt, så lenge det ikke betyr redesign av bilen. Det er jo, i mine øyne, kun positivt å ha muuligheten. Ja, de kunne endog lagt det til som standard. Det er jo ikke ulempe for de som ikke vil bruke disse, om det likevel ligger der klart til bruk. Eneste faktiske ulempen jeg kan se, er om en løsning krever en ekstra skrue eller midlertidig ta løs og feste på igjen noe stag/avstivere, spesielt om man trenger tilgang for å mekke i motorrommet, noe de fleste ikke gjør selv med mindre man er mekaniker eller elektro-mekaniker! Så, det jeg altså ikke skjønner er den inbitte motstanden for noe som uansett ikke ville plagd dem. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jeg har på ingen måte interesse av de stalksa der. Fungerer helt fint 99% av tiden, faktisk bedre i flere tilfeller. 1% er det noe knot, men det lever jeg fint med. Men hver sin ting, nå finnes det iallefall en løsning:) 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Snowleopard skrev (2 minutter siden): Som "frunkofil", så blir man jo trett av at folk skal rakke ned på synspunktet for frunk Tenk , at akkurat det du sier der går begge veier. Det rakkes like mye ned på (og mistros) standpunktet at man ikke bryr seg om en bil med 500 liter bagasjerom har frunk eller ei 🤷♂️ 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Beste med stalksa er at de kan programmeres til hva som helst. Ønsker man snarvei til drift-mode eller åpne bagasjerommet? Bare å velge det. Eller bare bruke de til blinklys om ønskelig. 2 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Syar-2003 skrev (1 minutt siden): Tenk , at akkurat det du sier der går begge veier. Det rakkes like mye ned på (og mistros) standpunktet at man ikke bryr seg om en bil med 500 liter bagasjerom har frunk eller ei 🤷♂️ Jeg har absolutt ingen problemer med at du ikke bryr deg om det er der eller ikke. Men jeg bryr meg om at du og andre kaller mitt ønske om frunk for absurd og tåpelig, "fordi bilen har 500+ liter bagasjerom". Derfor jeg argumenterer for synspunktet mitt, og mot nedrakkingen. Hele diskusjonen burde egentlig stoppet med at man har forskjellige synspunkter, og at det som sagt er noen fordeler med frunk, når det ikke ellers går på bekostning av noe annet. Men slik er det tydeligvis vanskelig for enkelte å falle ned på. Dermed blir det gjerne lange diskusjoner av noe som burde være en relativ kort diskusjon. 2 1 Lenke til kommentar
Kleff Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 6 hours ago, Simen1 said: Finnes det noen sammenligningstjeneste for elbiler a la Prisguiden? Jeg tenker å kjøpe elbil i løpet av 2025 og trenger å grovsortere og lage en liste over 10-20 biler jeg vil se lese meg opp på for å finsortere de ned til 2-3 og deretter prøvekjøre disse. Ikke helt prisjakt, men er en luring på elbilforum som har noen oppdaterte google-sheets med det meste som er og kommer i salg framover og masse data på disse. Bare å laste ned .xls-fila og filtere i vei. https://elbilforum.no/index.php?topic=38371.0 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Haha, her har det skjedd mye siden sist besøk ser jeg 🤣 Man kan gjerne diskutere frunk til krampa tar en. Jeg snakker nå kun for min egen del og eget behov. Hadde i4 hatt frunk hadde det jo ikke vært noe NEGATIVT. Jeg hadde kanskje slengt ladekabelen oppi der og glemt den. Men dette blir en egobil for min del og selv plassen som jeg har bak er alt for mye til mitt bruk. Hvis frunken hadde hatt avgjørende betydning for meg så mener jeg at jeg heller burde valgt en større bil. Den lille plastlommen under panseret er nok det absolutt siste jeg bringer opp i en samtale med selger eller legger til grunn for mitt valg av bil. At andre verdsetter frunk mer enn meg får jo bli opp til dem selvsagt. Det er altså IKKE noe NEGATIVT med frunk slik jeg ser det. Det er bare det at JEG trenger det ikke. Over hodet. Det er en usedvanlig uviktig del i det store og hele. 2 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Jotun skrev (7 timer siden): Og fascinerende å se at det faktisk finnes folk som er så opptatt av at bilen deres er best i verden at det sitter svært langt inne å innrømme <snip> Artig lesning å se at folk møter seg selv i døren nå for tiden på forumet 😂😂😂 Endret 7. desember av Hansien 5 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember De færreste av oss kjøper vel en bil som ikke er "best" ut fra de kriteriene og det budsjettet man har. Så selvsagt mener jeg min bil er bedre enn en annen bil i samme segment. Det skulle bare mangle. Vi har et hav av forskjellige kritterier og ønsker og smaken er som baken med tanke på design, fargevalg etc. Så jeg synes ikke det er så veldig rart at det dukker opp "fanboys" i tråder som dette. Men når fanboys møter andre fanboys blir det fort diskusjoner og da vil selvsagt den ene fanboysen overbevise den andre fanboysen om hvor god bilen man selv eier er. Ja, jeg er BMW fanboy blitt etter å ha kjørt en og faktisk bestillt en. Det betyr ikke at alle andre biler er dårligere. Det betyr at BMW'en er den som trigget meg mest ut fra et samlet standpunkt. Er BMW i4 perfekt? Selvsagt ikke. Men det er jaggu ikke langt unna. Jeg har enda ikke funnet noen klare svakheter som har vært avgjørende for valget av BMW i4 M50. Derimot er det sikkert noe som kunne vært gjort bedre eller annerledes. 1. Jeg ville gjerne hatt ladeluken på venstre side. 2. Den lader i følge tester noe treigere fra 10-80% (rundt 30 min) Utover det så har jeg intet og utsette på bilen overhodet. Resten av opplevelsen var såpass bra at de to punktene over forsvinner. Dem hadde nok irritert meg mer hvis resten av bilen var litt sånn midt på treet, men den bilen er helt unik i kine øyne i den prisklassen og den størrelsen. Dens eneste reelle konkurrent er vel Tesla Model 3 Highland. Etter bare en prøvesitting av begge var valget enkelt for meg. BMW leverer klart mer premium feeling enn Tesla Model 3 å det er noe som trigger MEG. Dessuten er den ikke bygget i Kina av noen som ikke klarte å se at to blinklys knapper på rattet ikke fungerer så bra i et land med rundkjøringer. Jeg liker Tesla model 3 som "folkebil". Den er bra priset, har god rekkevidde og effektivitet og ser bra ut (selv om det ikke hadde gjort noe med en oppdatering av designet.). Men det er liksom ikke noe "spesielt" med den som trigger meg veldig. Så skjønner jeg selvsagt at andre ikke mener det samme. Det er helt greit. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Sikkert lei av frunk prat nå, men kom over denne synsingen om at BMW faktisk kunne spart penger ved å ha Frunk på i4 istedenfor masse tomrom. Da måtte dog BMW gjort det enklere å åpne det gedigne panseret. Nå må man vel ned i fotbrønnen å dra to ganger i en spake og ser ikke ut som det kan åpnes fra app/nøkkel som hos andre.. Da blir det enklere å bruke bagasjerommet.. BMW i3 (2013) hadde forøvrig en ganske grei frunk så det er jo ikke fremmed for BMW. Endret 7. desember av Complexity Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember I4 e40 har plass til en wokeby frunk 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Hansien skrev (4 timer siden): Artig lesning å se at folk møter seg selv i døren nå for tiden på forumet 😂😂😂 Da tror eg du må lese litt nøyere hvis det er meg du henviser til her...... Endret 7. desember av Jotun 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Jotun skrev (1 minutt siden): Da tror eg du må lese litt nøyere hvis det er meg du henviser til her...... Henviser ikke til noen jeg, men føler du deg truffet så kan det sikkert være greit å gå litt i seg selv. 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Complexity skrev (14 timer siden): Forøvrig blir det Frunk på BMW Neue Klasse, så eneste grunnen til at de ikke har det nå er fordi bilene er ombyge fossibiler. Man kan like frunk, eller ikke, og man kan se det som nyttig eller ikke, men denne påstanden er jo så feil som den kan få blitt. Det er jo ombygde forssilbiler som gir best mulighet for frunk. I en skikkelig designet elbil der man har utnyttet de mulighetene som ligger i en unik platform vil det ikke være plass til en skikkelig frunk, utover evt et lite rom til en ladekabel. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Hansien skrev (19 minutter siden): Henviser ikke til noen jeg, men føler du deg truffet så kan det sikkert være greit å gå litt i seg selv. Nei overhodet ikke. Men du siterte jo meg. Og da oppfordrer eg deg til å lese. For hvis du finner klarer å kalle meg Tesla fanboy så tenker eg du leser innleggene som fanden leser bibelen. Edit: sånne innlegg som dette er alt som er galt i denne tråden. Har man en Tesla så er man en Tesla fanboy. Har man en bmw så er man en bmw fanboy. By the way, far min har gravemaskin og er sterkere enn deg! Edit 2: misforstod hansien. Beklageligvis er jo dette også et symptom på denne tråden. Man blir beskyldt i øst og vest og dermed er man hårsår og misforstår ting som ikke er ment slik. Endret 7. desember av Jotun 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Jotun skrev (1 minutt siden): Nei overhodet ikke. Men du siterte jo meg. Og da oppfordrer eg deg til å lese. For hvis du finner klarer å kalle meg Tesla fanboy så tenker eg du leser innleggene som fanden leser bibelen. Jeg har hverken kalt deg det ene eller andre, så det er nok du som leser bibelen som fanden her nå. Eneste oppfordringen jeg har kommet med til deg direkte er faktisk at du kan gå litt i deg selv om du føler deg støtt av mitt innlegg. Jeg har ikke påstått at du er fanboy av noen merker. Du skrev en ting jeg siterte ut av ditt innlegg der jeg hadde lyst på påpeke noe som jeg syntes var artig lesning de siste sidene, og ukene, i denne tråden. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember (endret) Jeg føler meg ikke støtt. Spør bare seriøst om du mener at eg møter meg selv i døren når eg omtaler fanboys. Svar meg: er eg en Tesla fanboy? En som ikke evner å se feil på min egen bil? Takk for at du ikke mener det. 👍 Endret 7. desember av Jotun 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 7. desember Del Skrevet 7. desember Jotun skrev (Akkurat nå): Jeg føler meg ikke støtt. Spør bare seriøst om du mener at eg møter meg selv i døren når eg omtaler fanboys. Svar meg: er eg en Tesla fanboy? En som ikke evner å se feil på min egen bil? Hvorfor har du et så stort behov for å forsvare deg? Jeg kom med en generell påpeking basert på noe du skrev. Les innlegget over deg engang til, der ser du svaret mitt. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå