Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Bmw har ikke avsatt plass til paraplyer i dørene. Og de har laget biler i hundrevis av år. Så der har nok skoda dummet seg ut tipper eg. 2 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Just now, Jotun said: Er flere eksempler på masse volum i fronten uten at det er utnyttet. Og det er dumt. Under panseret på the holy grail, i4 m50, der er det helt stappet og maks utnyttet? Bare fordi det er tomt betyr ikke det ikke er utnyttet/viktig. Viser til tidligere diskusjon av kollisjonssoner. Du kan ikke uten videre plassere en frunk over alt. At det i ICE variantene er motordeler der endrer ikke på det, de er kjente og kan modelleres inn i kollisjonsytelsen. De monteres slik at de ikke dyttes inn i kabinen eller bidrar til at andre ting dyttes inn i kabinen i en kollisjon. Bilen kunne helt sikkert vært designet anneledes om den ikke også skulle eksistert som ICEv, men som sagt da skulle man ideeelt sett kortet ned fronten, ikke fylle den med bagasjeplass. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Har i4 m50 ikke frunk pga sikkerheten? Skoda enyac kan man få frunk til uten at det går ut over hverken bagasjerom eller kupeplass. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember sverreb skrev (1 minutt siden): . Bilen kunne helt sikkert vært designet anneledes om den ikke også skulle eksistert som ICEv, men som sagt da skulle man ideeelt sett kortet ned fronten, ikke fylle den med bagasjeplass. Ifølge flere her inne er ikke dette riktig. Noen foretrekker faktisk tunnelen gjennom bilen for å skille mellom høgre og venstre siden i bilen. 🫣 Si det til stakkaren som sitter i midten bak. 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jotun skrev (5 minutter siden): Er flere eksempler på masse volum i fronten uten at det er utnyttet. Og det er dumt. Under panseret på the holy grail, i4 m50, der er det helt stappet og maks utnyttet? Til mitt bruk vil bare noen liter vært konge. Er helt nydelig å slippe å ha sure skor og klær etter trening og jakt inni bilen. Heldigvis kommer/er det kommet ettermarkeds-frunk man kan sette inn. Ikke store jobben å montere inn selv, og helt klart plass til det, som du ser her: https://wokeby.de/en/product/bmw-i4-frunk/ 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Der forsvinner tre stjerner fra euro ncap Dødelig ladekabel er en kjent dødsårsak på biler med frunk 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 1 minute ago, Jotun said: Skoda enyac kan man få frunk til uten at det går ut over hverken bagasjerom eller kupeplass. Hvordan vet du det? Sikker på at man ikke kunne omdisponert plassen uten frunken? Er vel ingen av oss som vil kunne svare på det, vi trenger noen ingeniører fra VAG til å kunne si dette sikkert en vei eller en annen. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jotun skrev (Akkurat nå): Der forsvinner tre stjerner fra euro ncap Dødelig ladekabel er en kjent dødsårsak på biler med frunk Spesielt pga kvelningsfaren! 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) sverreb skrev (2 minutter siden): Hvordan vet du det? Sikker på at man ikke kunne omdisponert plassen uten frunken? Er vel ingen av oss som vil kunne svare på det, vi trenger noen ingeniører fra VAG til å kunne si dette sikkert en vei eller en annen. Siden det er en kasse man legger oppi der så er eg sikker på det ja. Ingen ombygging fra originalen måtte til for å få frunk. Ingeniørene i vag laget ikke dette. De hadde bare tomrom i massevis i under panseret. Men klart. Bilen blir jo en drapsmaskin uten like om man benytter denne. Syns jo det er mildest talt rævva design hvis man kunne fått bedre kupeplass og bagasjerom istedenfor tomme ubenyttede rom. Det ville hvertfall aldri bmw funnet på. Endret 6. desember av Jotun 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 1 minute ago, Jotun said: Siden det er en kasse man legger oppi der så er eg sikker på det ja. Ingen ombygging fra originalen måtte til for å få frunk. Ingeniørene i vag laget ikke dette. De hadde bare tomrom i massevis i under panseret. Men klart. Bilen blir jo en drapsmaskin uten like om man benytter denne. Så bilen har altså ikke frunk. Du har m.a.o. ingen garanti for at denne ettermonteringen skaper problemer for antagelsene utviklerne har gjort når de lagde bilen. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember sverreb skrev (4 minutter siden): Hvordan vet du det? Sikker på at man ikke kunne omdisponert plassen uten frunken? Er vel ingen av oss som vil kunne svare på det, vi trenger noen ingeniører fra VAG til å kunne si dette sikkert en vei eller en annen. Kunne sikkert gjort annet med plassen, men lite poeng i. Men for de som ønsker frunk, kan man altså kjøpe denne, som monteres inn uten moen modifikasjon i det hele tatt: https://www.frunk.at/en/produkt/set-vw-id-4-id-5-frunk/ 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember sverreb skrev (7 minutter siden): Så bilen har altså ikke frunk. Du har m.a.o. ingen garanti for at denne ettermonteringen skaper problemer for antagelsene utviklerne har gjort når de lagde bilen. Nei som eg skriver. Potensielt drapsmaskin. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) Video som demonstrerer "montering/demontering" (sett inn kassa, trykk den på plass/eøsk lett for å løsne og ta ut igjen). Gjøres på sekunder, helt uten verktøy. Eneste man trenger verktøy til, er om man samtidig ønsker å montere gassfjæra for å holde panseret oppe uten å bruke den gammeldagse, manuelle pansewr-holder-stangen! Ikke er det noe varme som sperres inne, som kunne gitt brannfare om det var på en ice-bil. Kun utnyttelse av tomrom som allerede er der! Endret 6. desember av Snowleopard 1 Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Er det mange her som har tatt seg en drink for mye på en fredagskveld? Side opp og side ned med tullprat om noen få liter med plass her og der. Er det virkelig ikke bedre ting man kan diskutere? 1 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Tenker at på en fredagskveld er det fritt frem å skumme kjapt over. Det eneste som er mer banalt enn å diskutere disse litrene må være å diskutere diskusjonen om de litrene. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Jeg er ikke religiøs men djesus chraist! 😂 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Er det nå jeg skal sparke skikkelig i vepsebolet og poste denne? https://www.elbil24.no/nyheter/har-laget-det-tesla-fjernet/82328691 De var litt dyre da så skjønner jo godt at Musken prioriterte bort dette.. 🫣🫣 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Duriello skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke religiøs men djesus chraist! 😂 🤣🤣🤣 Artig å diskutere. Og fascinerende å se at det faktisk finnes folk som er så opptatt av at bilen deres er best i verden at det sitter svært langt inne å innrømme at en funksjon som mangler på deres bil og som kunne vært der uten noen form for konsekvens (bortsett fra at den blir livsfarlig å kjøre, men det får de stå for selv) faktisk er en uønsket funksjon eller en funksjon de faktisk foretrekker å ikke ha. Åsså tenker eg at det som er enda mer imponerende med ingeniørene i bmw, som har tatt hensyn til laster ned til kg nivå for å optimalisere kjøreegenskapene på verdens råeste bil bmw i4 m50 til et nivå der de sikkert har ballast tanker rundt om i bilen for å kompensere for forskjellige nivå av spylevæske på bilen. Det er drøyt detaljnivå. 1 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Duriello skrev (Akkurat nå): Er det nå jeg skal sparke skikkelig i vepsebolet og poste denne? https://www.elbil24.no/nyheter/har-laget-det-tesla-fjernet/82328691 De var litt dyre da så skjønner jo godt at Musken prioriterte bort dette.. 🫣🫣 Tragedie i mine øyne. Tror det sitter langt inne å kjøpe ny Tesla om de fortsetter med dette. Bare parkeringssensorene er jo katastrofe at de fjernet Nå er vinteren tilbake her og eg har slått over til uss systemet på min bil da det andre fungerer så dårlig at det er en skam nå når kameraene er dritne. Og på Tesla sin side sitter samme sorten fanatikere som ikke evner å innrømme at Tesla faktisk har en del svakheter som til tider kan være flaut og mener at vision systemet er bedre enn uss..... Hver sin tue av insanity. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Duriello skrev (2 minutter siden): Er det nå jeg skal sparke skikkelig i vepsebolet og poste denne? https://www.elbil24.no/nyheter/har-laget-det-tesla-fjernet/82328691 De var litt dyre da så skjønner jo godt at Musken prioriterte bort dette.. 🫣🫣 Tror de fleste som har eller vurderer Tesla, gjerne hadde sett at stalks var tilgjengelig uten noe mer fiks-fakseri på løsningen. Men så har jo jeg testet TM3H, som mangler slike. Jeg finner at jeg meget vel kan klare meg med de knappene som finnes der. Men ja, jeg hadde absolutt ikke grått om de hadde beholdt stalks. Mange som kritiserer dette, har jo ikke engang testet TM3, eller prøvd å sette seg inn i hvordan man bruker de om rattet er rotet 45, 90, 135 eller 180 grader rundt ene eller andre veien! Så kan det godt hende jeg tenker motsatt når de ev. introduserer "steer-by-wire", for der vil nok knapper være foretrukket, eller i det minste ville bli sett som lite/ingen ulempe med knapper istedet!. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå