Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg hadde råd til A6, får se an noen år om de kommer ned i mitt prisnivå, og at det er grei kvalitet som gjør at jeg tør å eie den uten garanti.

Har egentlig bestemt meg for å ikke har biler utenfor garanti igjen. Men A6 og Taycan er de eneste som kan få meg til å gå imot den overbevisningen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Auto Asmodeus skrev (34 minutter siden):

Kanskje jeg skal ha en A6 istedetfor i4? Litt bedre plass da. Men i4'en får jeg billigere - Møller gir ikke akkurat ved dørene, spesielt på helt nye modeller..

BMW ligger stabilt rundt top 3 eller 4 på AutoIndex, mens VAG merkene ligger alltid i nedre halvdel. I 2024 lå Audi på 13, som det beste fra VAG.

Er litt mer plass verdt MYE mindre fornøyde kunder?

Endret av Elgen-Hansi
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (17 minutter siden):

Skulle ønske jeg hadde råd til A6, får se an noen år om de kommer ned i mitt prisnivå, og at det er grei kvalitet som gjør at jeg tør å eie den uten garanti.

Har egentlig bestemt meg for å ikke har biler utenfor garanti igjen. Men A6 og Taycan er de eneste som kan få meg til å gå imot den overbevisningen

Fin bil dette synes jeg. 

Men den nærmer seg millionen før jeg ble ferdig med det jeg mener er "nødvendig" utstyr på en slik bil vertfall. 

Den med minste motoren hadde nok vertfall ikke jeg gått for. Men som familiebil så er det jo mer enn nok selvsagt. 

Lenke til kommentar
DJViking skrev (2 minutter siden):

Bra at det kommer billige elbiler som folk flest har råd til.
Bare at den skulle hatt 4WD, men da ville den nok blitt litt dyrere
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/QMEyA8/hyundais-nye-billig-elbil-har-faatt-norsk-pris

Bilen er ikke veldig fin/stilig. Setene virker ikke som har det beste materialet.
Alt-i-Alt en helt greit billig EV med grei kjørerekkevidde på 340km.

Kan vel ikke si at denne trigget noe i meg nei.... 😬

Lenke til kommentar
Duriello skrev (10 timer siden):

Kort test av nye Audi A6.

 

 

Se der ja. Hmm..designmessig en blanding av VW Passat og BMW Touring? Ikke spesielt imponert over det må jeg si.  Veldig pent interiør da, utenom midtkonsollen i svart plast...
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (5 minutter siden):

Se der ja. Hmm..designmessig en blanding av VW Passat og BMW Touring? Ikke spesielt imponert over det må jeg si.  Veldig pent interiør da, utenom midtkonsollen i svart plast...
 

Enig. Litt usikker på den noe voldsomme frontfangeren jeg da. Synes det skjedde litt mye der... 

EDIT:

Jeg liker dog interiøret i BMW bedre. Mye bedre. BMW virker mer kompakt inni. Jeg vet at i4 er en midre bil og ikke sammenlignbar, men jeg ville valgt i4 M50 anythime forran denne A6'en. Men så trenger jeg ikke plassen heller. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (17 minutter siden):

Enig. Litt usikker på den noe voldsomme frontfangeren jeg da. Synes det skjedde litt mye der... 

EDIT:

Jeg liker dog interiøret i BMW bedre. Mye bedre. BMW virker mer kompakt inni. Jeg vet at i4 er en midre bil og ikke sammenlignbar, men jeg ville valgt i4 M50 anythime forran denne A6'en. Men så trenger jeg ikke plassen heller. 

Ja jeg hadde heller ikke kjøpt denne. Sikkert meget god i å sitte i og å kjøre, men fortsatt. Av Audi elbiler så liker jeg nok mest Q8 e-tron, men den er altfor dyr. Fint design da og tror den er meget god å kjøre. Men det blir for stive priser. Da hadde jeg heller kjøpt en Taycan. Enig i at BMW interiøret ser litt bedre ut. 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (38 minutter siden):

BMW ligger stabilt rundt top 3 eller 4 på AutoIndex, mens VAG merkene ligger alltid i nedre halvdel. I 2024 lå Audi på 13, som det beste fra VAG.

Er litt mer plass verdt MYE mindre fornøyde kunder?

Hvordan ser denne statistikken ut på A6 e-tron?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke greia med den svarte plasten, samme i id serien til vw. Ingen vil ha dette, men valgfrihet er det verre med.

 

Foretrekker eksteriøret på A6 fremfor i5, men interiøret i i5 over A6. 😅

Endret av Duriello
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke greia med den svarte plasten, samme i id serien til vw. Ingen vil ha dette, men valgfrihet er det verre med.

Nei og hvertfall ikke i en premium bil til 600-700k! Det samme har vel Mercedes i en del av bilene sine, inkludert EQC? Det er vel sikkert for å spare inn penger regner jeg med. Samme i Tesla 3 og Y, mens S og X har litt høyere kvalitet på midt konsollen, noe som ligner på treverk.  Tenk å hatt en midtkonsoll i ekte skinn eller alcantara..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (59 minutter siden):

Nei og hvertfall ikke i en premium bil til 600-700k! Det samme har vel Mercedes i en del av bilene sine, inkludert EQC? Det er vel sikkert for å spare inn penger regner jeg med. Samme i Tesla 3 og Y, mens S og X har litt høyere kvalitet på midt konsollen, noe som ligner på treverk.  Tenk å hatt en midtkonsoll i ekte skinn eller alcantara..

Jeg har fortsatt gode minner om interiøret i Alfa Romeoen jeg kjørte i sommer. Var noe myk plast der og ikke sånn sprø drittplast som knirker og knaser i skjøtene, men resten av interiøret var preget av mykt skinn og ubehandlet rå ruglete karbonfiber i dørene, midtkonsollen og dashbordet. Var til å å få ståpikk av. Estetisk. Vakkert.

Plager meg virkelig at mange av bilprodusentene i dag ikke lager en opplevelse for connaisseuren, og finner heller det billigste, kjipeste plastmaterialet å stanse ut hele interiøret på i et så stort stykke som mulig på tross av at dette i større grad medfører store glipper, knirkelyder.. Alt for å spare penger. Faen. Bilbransjen må ha flere kresne kunder som ikke utelukkende ser på kr/km. Legger gjerne 100k eller mer i potten kontra konkurrenter hvis jeg får en bil i dag som har et ordentlig interiør med skinn, ekte alu eller ekte karbonfiber. Spar meg for en orgie i billig industriplast og imitert skinn og de helvetes knirke/gnisselydene.

Endret av Auto Asmodeus
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Auto Asmodeus skrev (14 minutter siden):

Jeg har fortsatt gode minner om interiøret i Alfa Romeoen jeg kjørte i sommer. Var noe myk plast der og ikke sånn sprø drittplast som knirker og knaser i skjøtene, men resten av interiøret var preget av mykt skinn og ubehandlet rå ruglete karbonfiber i dørene, midtkonsollen og dashbordet. Var til å å få ståpikk av. Estetisk. Vakkert.

Plager meg virkelig at mange av bilprodusentene i dag ikke lager en opplevelse for connaisseuren, og finner heller det billigste, kjipeste plastmaterialet å stanse ut hele interiøret på i et så stort stykke som mulig på tross av at dette i større grad medfører store glipper, knirkelyder.. Alt for å spare penger. Faen. Bilbransjen må ha flere kresne kunder som ikke utelukkende ser på kr/km. Legger gjerne 100k eller mer i potten kontra konkurrenter hvis jeg får en bil i dag som har et ordentlig interiør med skinn, ekte alu eller ekte karbonfiber. Spar meg for en orgie i billig industriplast og imitert skinn og de helvetes knirke/gnisselydene.

Hehe til å få ståpikk av faktisk! 😁Da snakker vi ja hehe. Men det er faktisk noe med det..plast generelt som gjerne knirker er greit turn off og ser stygt ut.  Mens interiør av ekte skinn, alcantara, karbonfinber, treverk og alcantara er det gjerne noe estetisk og vakkert over som du sier så fint. Ikke alle som bryr seg om sånt, men jeg er en av de som gjør det. Interiøret i bilen er minst like viktig som eksteriøret spør du meg! Det er tross alt  det man ser når man kjører. 

Det plager meg også. Og jeg synes det blir for dumt å ha det på biler til langt over en halv mill. Hater plastikk-knirk! Er det en bil til under 400k  så greit nok, da kan man nok ikke forvente skikkelig premium interiør, men ikke ellers. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (2 minutter siden):

Hehe til å få ståpikk av faktisk! 😁Da snakker vi ja hehe. Men det er faktisk noe med det..plast generelt som gjerne knirker er greit turn off og ser stygt ut.  Mens interiør av ekte skinn, alcantara, karbonfinber, treverk og alcantara er det gjerne noe estetisk og vakkert over som du sier så fint. Ikke alle som bryr seg om sånt, men jeg er en av de som gjør det. Interiøret i bilen er minst like viktig som eksteriøret spør du meg! Det er tross alt  det man ser når man kjører. 

Det plager meg også. Og jeg synes det blir for dumt å ha det på biler til langt over en halv mill. Hater plastikk-knirk! Er det en bil til under 400k  så greit nok, da kan man nok ikke forvente skikkelig premium interiør, men ikke ellers. 

Enig med det som sies av knirkeplast. Det er skikkelig turnoff og det værste jeg vet i biler. 

Når det gjelder bruk av kjønnsorgan i diskusjoner og innlegg må jeg vel si at det er litt uheldig. Jeg er så absolutt ikke religiøs av meg, men det blir litt fjortis synes jeg og drar ned seriøsiteten. 

Lenke til kommentar
John-B skrev (2 minutter siden):

Apropos knirkeplast:
 

 

Den mercedesen der var jo helt ille... 

Jeg har selv testet en model 3 Highland vedrørende dette å det knirker der også. Men ikke like ille som mercedesen. 

Jeg mistenker at han som lagde videoen er Tesla fanboy, for du ser han ikke trykker like hardt på Tesla panelene som Mercedes panelene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
John-B skrev (14 minutter siden):

Apropos knirkeplast:
 

 

🤯 Det er faktisk drøyt mye knirking! Mercedes sitt interiør altså, skal jo ikke være mulig? Får direkte vondt av å høre alle de knirkelydene, også på EQS til $ 120k også!

  

Bjerknez skrev (10 minutter siden):

Den mercedesen der var jo helt ille... 

Jeg har selv testet en model 3 Highland vedrørende dette å det knirker der også. Men ikke like ille som mercedesen. 

Jeg mistenker at han som lagde videoen er Tesla fanboy, for du ser han ikke trykker like hardt på Tesla panelene som Mercedes panelene. 

Knirker faktisk veldig lite i TM3, takk og lov for det! 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (4 minutter siden):

🤯 Det er faktisk drøyt mye knirking! Mercedes sitt interiør altså, skal jo ikke være mulig? Får direkte vondt av å høre alle de knirkelydene, også på EQS til $ 120k også!

  

Knirker faktisk veldig lite i TM3, takk og lov for det! 

Tesla model 3 Higland er ikke den værste nei. Men det knirker definitivt der også. Men på langt nær så ille som i den Mercedsen...

Lenke til kommentar
Iterion skrev (10 minutter siden):

🤯 Det er faktisk drøyt mye knirking! Mercedes sitt interiør altså, skal jo ikke være mulig? Får direkte vondt av å høre alle de knirkelydene, også på EQS til $ 120k også!

Slik er det i alle Mercedes modellene jeg har kjørt de siste 10 årene. Starta i firmaet med en 2017 C180T m/ AMG line interiør, samme i S klasse jeg lånte på jobbreise i Tyskland, Samme i EQC jeg lånte en helg. Var på Danmarksreise med en kompis i EQC 2018, samme bråket fra all plasten. Spesielt midtkonsollen er en kilde til knirking.

Mercedes lever på en gammel oppfatning om at det er så knallbra, i praksis er de blant de dårligere i min oppfatning. At de også har satt opp et innvendig lysdesign som minner om kabinettet jeg hadde med på TG back in the day bidrar også til å dra det helt ned i bøtta. 

Da jeg leide S klasse ble jeg møtt av en blålilla skrikende belysning som minnet om dassen på Oslo S. Sånn belysning de bruker for at folk ikke skal finne blodårene sine.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...