Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Duriello skrev (8 minutter siden):

Fort gjort, jeg har lest over min post kanskje hundre ganger nå, for å finne ut om det har sagt klikk i hodet mitt.. 😂😂

 

Blir garantert ikke vurdert her heller, men morsomt å ta en titt uansett. 🙂

Har en del asiatiske på vurderingslista, men ingen kinesiske.

(Blir litt for store kameler å svelge)

Haha…det er fort gjort ja 😁

Absolutt morsomt å ta en titt! Og jeg tror helt klart at de kommer til å selge mye av den, selv her til lands. Men tipper som sagt at Model Y Juniper kommer til å gruse den i det meste. 

Asiatiske merker er absolutt innafor ja, er mer prinsipp det med kinesiske merker som BYD. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 19.11.2024 at 9:28 PM, Bjerknez said:

Men jeg kunne nok tenkt meg langt større batteri i en såpass stor bil

77 kwh gir 611 km. Er det for kort for de fleste? Stort batteri hjelper ikke hvis bilen sluker strøm. 600+ km er vel mer enn 80-90 % av elbilene som selges nå til dags. Det er uansett ikke en sportsbil, og 286 hk i en Passat lignende bil er neppe grunn til å klage. For 15 år siden var mest solgte motor i Passat 105 hk diesel manuell..... Til sammenligning har nye Byd Sealion 90 kwh batteri og 502 km rekkevidde. En litt annen type bil er det, men tyder på at ID bilene er relativt gode på forbruk. 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (7 timer siden):

Så akkurat på elbilforeningen sin test av den på YouTube. Ser ikke så verst ut, men i min bok så er den akkurat litt dårligere enn Model Y på det meste, og i tillegg bittelitt dyrere?

Litt mindre bagasjeplass
Ikke skiluke/40-20-40
100kg mindre nyttelast
300kg 100kg mindre hengervekt
50km mindre rekkevidde
Litt lavere ladehastighet (men ladekurven kan for alt jeg vet være bedre)
Manuell rattjustering

Så ut som den hadde lengre sitteputer da, de er irriterende korte i Y'en.

Isofix foran også et pluss.

V2L er pluss om man trenger det, kan det være en gamechanger.

Rattvinkelen så forferdelig ut, men det kan jeg ikke svare på om den er uten å sitte i den selv.

Jeg får nok bare vente å se hvordan Juniper blir samt prisen på den. Er Y Performance jeg kommer til å gå for, hvis prisen holder seg som den er i dag. Satser på at vi får litt mer info om Juniper over nyttår. Har jo ventet såpass lenge nå uansett. Begynner bare å bli lei av å koste på bilen jeg har nå, så lengter sårt etter ny bil 😅 

Sedan er uaktuelt for meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (11 timer siden):

77 kwh gir 611 km. Er det for kort for de fleste? Stort batteri hjelper ikke hvis bilen sluker strøm. 600+ km er vel mer enn 80-90 % av elbilene som selges nå til dags. Det er uansett ikke en sportsbil, og 286 hk i en Passat lignende bil er neppe grunn til å klage. For 15 år siden var mest solgte motor i Passat 105 hk diesel manuell..... Til sammenligning har nye Byd Sealion 90 kwh batteri og 502 km rekkevidde. En litt annen type bil er det, men tyder på at ID bilene er relativt gode på forbruk. 

Nei hvis den er så effektiv at den klarer 61 mil med 77kw. Batteri så holder nok det for dem fleste. Men siden den har en ganske moderat motor og ikke AWD så kan det jo hende den klarer det.... Men det kommer selvsagt ann på hvor man kjlrer og kjørestil. 

Skal man kjøre langt med bil, så befinner man seg ofte på motorvei i hastigheter mellom 90-120km/t. Med en stor familiebil med 3-4 personer +bagasje i, så har jeg vanskelig for å tro at den rekkevidden stemmer i praksis.

Lenke til kommentar

Fra autoexpress

Quote

Renault has yet to announce official UK pricing for the new 5, but we have a fairly clear idea of how the range will be structured and its kicking-off points. The line-up will start with the 40kWh battery and base Evolution trim for £23,000. Above this will sit the Techno, which will cost around £2,000 more, with the top-spec Iconic Five model a further £2,000. Both Techno and Iconic trims will also be available with the larger 52kWh battery, again costing an extra £2,000. This will make the top-spec R5 around £29,000, which is £1000 less than the very basic electric MINI Cooper E and top-spec Fiat 500e La Prima.

Mini electric koster fra 340 tusen i Norge. Topputstyrt 5 med største batteri for 350 kanskje?

Lenke til kommentar
kremt skrev (21 minutter siden):

Mini electric koster fra 340 tusen i Norge. Topputstyrt 5 med største batteri for 350 kanskje?

Når 5 skal koste £1000 mindre enn bunn-utgaven av Mini så burde det bety ca 330k topputstyrt og bunn-utgaven fra 260k. Skjønner ikke helt hvorfor du runder sånn oppover. Pessimisme?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Simen1 said:

Skjønner ikke helt hvorfor du runder sånn oppover

Hvis du tar 29 tusen pund og ganger opp mot norsk valuta får du over 400 tusen kroner. BMW og Mini har ofte hatt veldig god prising i Norge sett opp mot England og Tyskland. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 22.11.2024 den 11:57 AM):

Exclusive Plus ser ut til å ha Meridian ja. Igjen så er lyd en subjektiv sak og folk liker forskjellige lydsignaturer, så er helt lov å være skuffet :). For meg fikk jeg litt bakoversveis over hvor god stereoen der oppleves, langt bedre enn stock Harman Kardon i i4en eksempelvis. 

Teslabjørn gav 8/10 på lyd, ref video lagt ut i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...