Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Iterion said:

Ikke enig. Har du i det hele tatt prøvd denne løsninga, ift et vanlig dørhåndtak?Høres jo ikke slik ut? Du kan faktisk trekke den med hele hånda, like lett som et vanlig håndtak!

Som nevnt tidligere har jeg ikke tatt i bruk nødløsningen da jeg har vært passasjer under normale omstendigheter.
River dine passasjerer opp disse dekslene når de skal ut av bilen? 
Hvis du får spørsmål om hvordan de åpner døren, hva svarer du da? Vanlig virkemåte eller nødløsningen? Setter en mynt på de aller aller fleste forteller den vanlige måten, men det kan jo være unntak her ;) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (2 minutter siden):

Å stille spørsmål er da ganske vanlig når man ikke vet om utsagnet er korrekt?

Anbefaler at du roer deg litt ned. Gikk tydeligvis inn på deg dette... 

Sorry, men den hersketeknikken der biter ikke på meg. Basert på antall meldinger du skyter inn her så er det kanskje du som bør roe ned litt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Sorry, jeg trodde det var framdørene som var tema her. Men bakdørene passet vel bedre til argumentasjonen ja.

Ja, jeg trekker faktisk tilbake det da jeg ser at det t.o.m står at ikke alle Model Y er utstyrt med manuell utløser for bakdørene. Den metoden så også litt mer tungvint ut enn den man har foran i bilen, som er plassert godt, og veldig enkel å komme til, selv under stress.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, DrAlban3000 said:

De burde med andre ord ha sjekket manualen som følger bilen, slik vi alle gjør før vi kjører bil? Man kan jo ikke akkurat gjette seg frem til dette. 

Altså jeg kjente den kommentaren kilte meg litt feil, lese manualen for å kjøre bil? Gjør du det hver gang du setter deg inn i en ny bil? Det er snakk om å åpne en dør, ikke manøvrere menyene i infotainment eller finne ut hva de ulike feilkodene betyr.

Det er vel ikke nødvendig å lese manualen for å sette bilen i gir, er det vel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iterion skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg trekker faktisk tilbake det da jeg ser at det t.o.m står at ikke alle Model Y er utstyrt med manuell utløser for bakdørene. Den metoden så også litt mer tungvint ut enn den man har foran i bilen, som er plassert godt, og veldig enkel å komme til, selv under stress.

Er jo ikke så ofte at bilene kjører med folk kun i baksetet. Vi er vel ikke helt der enda. Men det passet jo argumentasjonen til noen mye bedre enn den gode løsningen som er i framdørene. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (6 minutter siden):

Som nevnt tidligere har jeg ikke tatt i bruk nødløsningen da jeg har vært passasjer under normale omstendigheter.
River dine passasjerer opp disse dekslene når de skal ut av bilen? 
Hvis du får spørsmål om hvordan de åpner døren, hva svarer du da? Vanlig virkemåte eller nødløsningen? Setter en mynt på de aller aller fleste forteller den vanlige måten, men det kan jo være unntak her ;) 

 

Hehe nei det gjør de ikke, men har faktisk måtte brukt noen ganger om vinteren da den vanlige måten ikke fungerte. Så måtte ta i bruk nødhåndtaket.

Da svarer jeg jo at de må bruke den elektriske og vanlige knappen ja, ikke nødløsningen. Så sånn sett har du et poeng. 

Lenke til kommentar
Fantomtegningen skrev (7 minutter siden):

Altså jeg kjente den kommentaren kilte meg litt feil, lese manualen for å kjøre bil? Gjør du det hver gang du setter deg inn i en ny bil? Det er snakk om å åpne en dør, ikke manøvrere menyene i infotainment eller finne ut hva de ulike feilkodene betyr.

Det er vel ikke nødvendig å lese manualen for å sette bilen i gir, er det vel?

Da kjører du ikke i henhold til gitte instruks og må ta 20 armhevinger. Personlig leser jeg alltid manualen perm til perm og setter små fargemerker på de kapitlene som kan ende opp med å være livsfarlige. 

Jeg er någet ironisk, skal sies. Jeg synes ikke det var veldig enkelt å forstå at man skal pelle ut et gummibelegg, flippe en rød liten spak nedi dørlomma og dra. Dette gjelder baksetet, så da måtte jeg kanskje krabbet over bevistløse folk i fremsetene for å flippe meg til kapittelet om dører. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes bakenden til Hyundai Kona er fin, jeg. Spesielt når en ser dem på veien. Synes BMW i4 ser verre ut bakfra, og synes heller ikke det er veldig premium når den er en elektrifisert 4-serie og ikke laget som elbil fra bunnen av. Slikt er ting jeg vurderer når jeg skal kjøpe ny elbil.

Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (3 minutter siden):

Synes bakenden til Hyundai Kona er fin, jeg. Spesielt når en ser dem på veien. Synes BMW i4 ser verre ut bakfra, og synes heller ikke det er veldig premium når den er en elektrifisert 4-serie og ikke laget som elbil fra bunnen av. Slikt er ting jeg vurderer når jeg skal kjøpe ny elbil.

Trodde ikke det gikk ann å bli såpass uenig med noen, men så feil kan man ta 🤣

Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (24 minutter siden):

Synes bakenden til Hyundai Kona er fin, jeg. Spesielt når en ser dem på veien. Synes BMW i4 ser verre ut bakfra, og synes heller ikke det er veldig premium når den er en elektrifisert 4-serie og ikke laget som elbil fra bunnen av. Slikt er ting jeg vurderer når jeg skal kjøpe ny elbil.

Såpass ja. Jaja, smaken er som baken, er det ikke det de sier? 😄

Jeg skal dog være enig i at 2024 modellen ser vesentlig bedre ut enn de foregående modellene.

Fra dette: Rebil - Hyundai Kona | 2019 | EV76984
 

Til dette: 

2024-Hyundai-Kona-Limited-10.png

Så har vi BMW i4, som rett og slett ser lekker ut spør du meg. Den har vel også laserlys bak om jeg ikke tar helt feil. 

BMW i4 M50 xDrive Gran Coupé (G26): Modelloversikt, konfigurator og priser

New 2024 BMW i4

 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

VET du at det er sånn altså? Hvilken Tesla er det du har vært i?

Beklager, men enhver løsning som ikke er å dra i nøyaktig samme spak som man alltid gjør er en ræva løsning i en nødsituasjon der panikken har bredd seg.

Mener du noe annet har du neppe erfart reell panikk/stress og null forståelse for hva som skjer med en person da.

Endret av Hansien
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

De burde med andre ord ha sjekket manualen som følger bilen, slik vi alle gjør før vi kjører bil? Man kan jo ikke akkurat gjette seg frem til dette. Her er løsningen for baksetet:

image.png.95ff787b96c5f4c03cd6a02c1e4e738e.png

Si meg , skjekker du manualen til bilen når du er passasjer og f.eks tar en taxi. Jeg tror man må ha et design for å åpne dører med samme mekaniske bevegelse/anordning enten bilen har strøm eller ikke. 
 

Endret av Syar-2003
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (15 timer siden):

Som regel har man vel kasko forsikring å da dekkes ruta med egenandel, så null stress. Jeg jobber sammen med ei som nettopp har fått en sprekk i ruta. 2.500 i egenandel.

Tja, selv om du mener det er null stress så ender faktisk regningen opp hos deg og alle oss andre tilslutt.

Forsikringsutbetalingene har økt voldsomt de siste årene, og dyre deler en mye av årsaken.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (19 minutter siden):

Si meg , skjekker du manualen til bilen når du er passasjer og f.eks tar en taxi. Jeg tror man må ha et design for å åpne dører med samme mekaniske bevegelse/anordning enten bilen har strøm eller ikke. 
 

Hehe, det var ironi. Jeg leser nesten ingen manualer. Pleier heller å bli rasende over ting som hadde vært kjempeenkle om jeg bare ga det 10 sekunder med innsats. Ikea møbler bl.a.

Akkurat denne løsningen med døra i Tesla er både dårlig og farlig synes jeg. Ingen vet dette annet enn sjåføren, og er man uheldig er ikke den personen tilgjengelig for instruks i ulykkesøyeblikket. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...