Bjerknez Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Fantomtegningen skrev (2 minutter siden): 12V/ICCU problemer er vel det mest kjente problemet med Ioniq 5/6 og KIA EV6. Jeg anser det som like sannsynlig at bilen har feil med dette som andre merker med sine kjente feil. Enyaq har jo kjente feil med skjevslitasje på dekkene og lenkearmer laget av sprø plastikk (ikke egentlig men de blir ofte ødelagt). Det er derimot flesteparten av eiere som ikke opplever disse feilene. Jammen glad jeg valgte BMW Men dem er vel ikke feilfrie dem heller.... 🤔 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Bjerknez skrev (10 minutter siden): Jammen glad jeg valgte BMW Men dem er vel ikke feilfrie dem heller.... 🤔 Er vel ingen biler som er helt feilfrie. 🙃 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Duriello skrev (1 minutt siden): Er vel ingen biler som er helt feilfrie. 🙃 Nei, er nok ikke det, men tenkte på feil som kan kalles "vesentlige" jeg da Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Bjerknez skrev (1 time siden): Jeg mener at totalpakka er god. Setene i ioniq 5 overgår alt jeg har prøvd. Her snakker vi stresslesser. Elektrisk justerbare bakseter i lengderetning er også et pluss for mange. Den kan også fåes med elektroniske sidespeil. Ingen av disse tingene kan man få på BMW eller Tesla. Vertfall ikke til den prisen. Men klart, skal man kun se på rekkevidde og 0-100 kontra pris så vinner tesla på mye. Personlig synes jeg Tesla bare er kjedelig. Man klarer nesten ikke å skille en model y og model 3 fra hverandre bakfra. ALt er likt og det florerer av dem. Tesla er på en måte den nye Toyota Corollaen. Jeg synes den mangler særegenhet, på en måte. Aldri sittet i eller prøvekjørt Ioniq 5 før, men det lover jo godt. Ser egentlig overraskende få Ioniq 5 på veiene. Begynner å se mange EX30'er da Har sett noen Ford Explorer EV's også, ser ganske så ruvende ut på veien den, selv om den er liten ift den originale Explorer'n. Hmm..Tesla Y/3 begynner kanskje å bli "kjedelig", samtidig er det knallgode biler og mye bil for pengene da. Så mangler den vel ikke akkurat særegenhet, det er bare så sykt mange av de, og Y begynner å bli ganske så utdatert. Urettferdig å sammenligne en Tesla med en Corolla da. Tesla er i premium segmentet, det er ikke en Toyota Men klart, X og S er mer "luksus" og premium enn Y og 3. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Bjerknez skrev (7 minutter siden): Nei, er nok ikke det, men tenkte på feil som kan kalles "vesentlige" jeg da Bortsett fra recall dem hadde på en del modeller nå de siste mnd, pga bremser, så har jeg ikke hørt mye negativt om BMW. (Tror ikke i4 var påvirket av recall). Endret 4. november av Duriello Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Iterion skrev (1 minutt siden): Aldri sittet i eller prøvekjørt Ioniq 5 før, men det lover jo godt. Ser egentlig overraskende få Ioniq 5 på veiene. Begynner å se mange EX30'er da Har sett noen Ford Explorer EV's også, ser ganske så ruvende ut på veien den, selv om den er liten ift den originale Explorer'n. Hmm..Tesla Y/3 begynner kanskje å bli "kjedelig", samtidig er det knallgode biler og mye bil for pengene da. Så mangler den vel ikke akkurat særegenhet, det er bare så sykt mange av de, og Y begynner å bli ganske så utdatert. Urettferdig å sammenligne en Tesla med en Corolla da. Tesla er i premium segmentet, det er ikke en Toyota Men klart, X og S er mer "luksus" og premium enn Y og 3. Joda... Men etter å ha sittet i en Tesla Model 3, så kan jeg vel ikke akkurat si det er "premium". Det er ryddig og pent, men premium? Sett deg inn i en BMW så kjenner du forskjellen. BMW'en er "strammere" og man sitter mer som i en "cockpit". I tesla sitter man mer på utstilling. Dessuten liker jeg headup displauet til BMW. Jeg viste ikke hvor mye jeg savnet hastighetsmåler forran meg før jeg kjørte en bil uten. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Fantomtegningen skrev (25 minutter siden): Enyaq har jo kjente feil med skjevslitasje på dekkene og lenkearmer laget av sprø plastikk (ikke egentlig men de blir ofte ødelagt). Det er derimot flesteparten av eiere som ikke opplever disse feilene. Kjenner til dette med Enyaq. Lenkearmer på konebilen hos oss ble bytta på garanti hos Møller da det er en kjent svakhet. Nye Enyaqer har ikke dette problemet. Er forøvrig svært lite premium med Tesla. Minimalistisk og sterilt, ja. Men ikke premium. Endret 4. november av Auto Asmodeus 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Bjerknez skrev (Akkurat nå): Joda... Men etter å ha sittet i en Tesla Model 3, så kan jeg vel ikke akkurat si det er "premium". Det er ryddig og pent, men premium? Sett deg inn i en BMW så kjenner du forskjellen. BMW'en er "strammere" og man sitter mer som i en "cockpit". I tesla sitter man mer på utstilling. Dessuten liker jeg headup displauet til BMW. Jeg viste ikke hvor mye jeg savnet hastighetsmåler forran meg før jeg kjørte en bil uten. Joda, det er en premiumbil og et premium merke. Hva er det en Corolla matcher en Tesla i liksom? 😆Model 3 er jo en sportslig sedan med haugevis av krefter og som matcher BMW i kjørekomfort og ytelse og vel så det. Kan godt hende BMW'en er strammere osv å sitte i, men man sitter jo ekstremt godt i setene på f.eks Y/3 også. Så er det sikkert en del forskjeller i f.eks understellet. HUD har jeg ikke bruk for, har vendt meg til skjermen i midten. Å slippe HUD'en gir dessuten bedre utsikt mot veien. Er min mening da. 1 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Det er en viss forskjell med tanke på interiør ja: 3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Iterion skrev (5 minutter siden): Joda, det er en premiumbil og et premium merke. Hva er det en Corolla matcher en Tesla i liksom? 😆Model 3 er jo en sportslig sedan med haugevis av krefter og som matcher BMW i kjørekomfort og ytelse og vel så det. Kan godt hende BMW'en er strammere osv å sitte i, men man sitter jo ekstremt godt i setene på f.eks Y/3 også. Så er det sikkert en del forskjeller i f.eks understellet. HUD har jeg ikke bruk for, har vendt meg til skjermen i midten. Å slippe HUD'en gir dessuten bedre utsikt mot veien. Er min mening da. Jeg tror det har mest med at det er veldig mange av dem og at designet på samtlige Teslaer er ganske utdatert nå synes jeg. Jeg snakker ikke om prestanda her men opplevd kvalitet. Jeg hadde også blitt vant til kun skjerm i midten, men etter å ha kjørt to biler med og uten HUD, så er jo HUD helt magisk. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Bjerknez skrev (5 minutter siden): Jeg tror det har mest med at det er veldig mange av dem og at designet på samtlige Teslaer er ganske utdatert nå synes jeg. Jeg snakker ikke om prestanda her men opplevd kvalitet. Jeg hadde også blitt vant til kun skjerm i midten, men etter å ha kjørt to biler med og uten HUD, så er jo HUD helt magisk. Joda det er greit nok. Nå skal setene i nye Model 3 Highland være av enda bedre kvalitet for øvrig. Så er det vel bred enighet om at Model 3 er en premium bil blant pga: Teknologien og programvaren Ytelse/kjøreegenskaper Minimalistisk og moderne interiør Materialkvalitet(spesielt på nye Highland) Autopilot og FSD Merkevare verdi og status. Ting som kan trekke ned: Varierende byggekvalitet, spesielt på eldre modeller Interiørets enkelthet, mangel på "luksusfølelse" Service/ettersalg Endret 4. november av Iterion 1 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Bjerknez skrev (49 minutter siden): Det er en viss forskjell med tanke på interiør ja: Vil si at det bildet er ganske selvforklarende. Ikke noe galt i kostnadsbesparende minimalistdesign, men en spade er en spade. Kan legge til at jeg liker appen, ytelsen og stereoen. Jeg HATER knirkelydene og setene og mye annet i de to Y'ene jeg nå har erfaring med. Byggekvaliteten føles som første generasjon Volkswagen Tiguan og da er jeg snill. Interiøret er like engasjerende som et legekontor.. Endret 4. november av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Nå er vel Model S kansje mere sammenlignbar med den bmw'en da og ikke den billigste bilen deres. Forøvrig Model 3 sine seter: Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Complexity skrev (1 minutt siden): Nå er vel Model S kansje mere sammenlignbar med den bmw'en da og ikke den billigste bilen deres. Forøvrig Model 3 sine seter: Jeg synes de stolene var for smale. Nesten litt overrasket over det med tanke på at det er en Amerikansk bil. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) 11 minutes ago, Hansien said: Jeg synes de stolene var for smale. Nesten litt overrasket over det med tanke på at det er en Amerikansk bil. De forrige var for breie og folk klaget på det.. vanskelig å gjøre alle fornøyd 😅 Model 3 er en lav bil og ikke egnet for store personer uansett. Model Y er nok mere populær der og de har ikke de stolene der per dags dato. Model S sitt Interiør forøvrig som nok er bedre å sammenligne med mot den bmw'en. Endret 4. november av Complexity Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Complexity skrev (2 minutter siden): De forrige var for breie og folk klaget på det.. vanskelig å gjøre alle fornøyd 😅 Model 3 er en lav bil og ikke egnet for store personer uansett. Model Y er nok mere populær der og de har ikke de stolene der per dags dato. Siden du drar inn kropsstørrelse så skrive jeg dette for ordens skyld; jeg er hverken tykk eller ekstremt høy så jeg synes det er overraskende at stolene fremstod så smale som de gjorde da jeg testet highland her for en kort tid tilbake. Om noe så er jeg kanskje bredere over skuldrene enn folk flest pga fysisk yrke kombinert med egeninteresse for trening, og jeg slet med at stolene også dyttet skuldrene mine plagsomt frem. Jeg unnlot det siste da jeg antar at dette kan fort være et unikt problem for meg. Jeg kjører også en golf i disse dager, og det å sette seg inn igjen i den etter testkjøring så fremstod stolene der som rene sofaen sammenlignet med disse fra tm3 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Skal man sammenligne "rettferdig" må man selvsagt gå etter prisklasse også ja. Hva ligger en ny BMW i4 M50 på? 600k? Isåfall ligger den langt under prisen på en Model S, og litt over en helt ny Model 3P. Så det er vel mer en rettferdig sammenligning, er det ikke? Endret 4. november av Iterion 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november 1 minute ago, Hansien said: Siden du drar inn kropsstørrelse så skrive jeg dette for ordens skyld; jeg er hverken tykk eller ekstremt høy så jeg synes det er overraskende at stolene fremstod så smale som de gjorde da jeg testet highland her for en kort tid tilbake. Om noe så er jeg kanskje bredere over skuldrene enn folk flest pga fysisk yrke kombinert med egeninteresse for trening, og jeg slet med at stolene også dyttet skuldrene mine plagsomt frem. Jeg unnlot det siste da jeg antar at dette kan fort være et unikt problem for meg. Jeg kjører også en golf i disse dager, og det å sette seg inn igjen i den etter testkjøring så fremstod stolene der som rene sofaen sammenlignet med disse fra tm3 Ja folk er forskjellige. Har du testet standardstolene i Higland? Mulig de passer deg bedre. De kan kryssbyttes mellom modellen men gir mindre sistestøtte om du tenker å banekjøre. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november (endret) Iterion skrev (1 time siden): Joda, det er en premiumbil og et premium merke. Hva er det en Corolla matcher en Tesla i liksom? Tja, en Toyota Corolla har radar, ultralydsensorer og infrarød regnsensor som gjør at man har bedre cruise-control, parkeringsassistanse og vindusvisker. I tillegg til masse annet. Rent objektivt er Corolla mer premium enn en Tesla. Hva var det siste forresten? At Teslaer ikke klarer å vise riktig utetemperatur? Bra med aks ut av lyskryss og alt det der, men det er for mye "hard pass" med manglene til Tesla. Endret 4. november av uname -i 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. november Del Skrevet 4. november Det er ikke slik at mer eller bedre funksjoner gjør et produkt premium. "Premium" er langt mer vagt enn det. Når iPhone kom på markedet hadde den ikke i nærhten av de samme funksjonene som masse andre rimeligere mobiler, men den ble fortsatt regnet som et premium-produkt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå