Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Duriello said:

Underkant av 400 på en tm3 er innafor av de grunner dere har nevnt, men at id7 har 400 eller i underkant av det er jo latterlig. 

361kg på en så stor bil som id7 er faktisk latterlig ja.

Dersom jeg (90kg) skal dra på hyttetur sammen med 3 kompiser a (90-120kg) så må vi ha Netflix helg, for alt vi kan ta med er popcorn. Sengetøy og ski er bare å glemme.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 minutter siden):

Hadde ikke bmw i3 frunk? 

Etter debatten her inne å bedømme er det færrest som tar toyota i forsvar.

Diskusjonen gikk på de andre, som i4 bl.a.

Uansett, dette er en elbil-tråd, og da må man forvente å kunne diskutere alle elbil-merker, både i positiv og negativ forstand, selv om du og noen andre Tesla-hatere prøver å ekskludere all positiv omtale av Tesla, og negativ omtale av fortrinnsvis BMW og VW/Audi.

Så må det sies at jeg gir 🖕til dere som prøver å sensurere enkeltmerker fra positiv omtale, eller negativ omtale av deres favoritt-merker etter deres preferanser.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Syar-2003 said:

Et dette det nyeste vision park assist ?
Denne karen kantkjørte tre felger under sin video review.

 

Videoen er 8 mnd gammel, så har kommet noen oppdateringer etter det. Tror den har blitt litt bedre. 

Min har I hvertfall blitt bedre på å bedømme avstander, men jeg har ikke park assist, så vet ikke om den har blitt bedre. 

Bjørn Nyland har en fin serie på YT hvor han tester systemene i mange nye biler som er interessant

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (4 timer siden):

Videoen er 8 mnd gammel, så har kommet noen oppdateringer etter det. Tror den har blitt litt bedre. 

Min har I hvertfall blitt bedre på å bedømme avstander, men jeg har ikke park assist, så vet ikke om den har blitt bedre. 

Min er også langt over 8 måneder gammel - hehe. Han rygget og parkerte selv med kameravisninger etc så han brukte ikke "park assist som rygger/parkerer selv". Men jeg syns det så ganske så elendig ut i forhold til hva jeg er vant med. Han sa t.o.m at man bør stikke hodet ut av vinduet for å se bakover/ned 😅

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (5 timer siden):

Diskusjonen gikk på de andre, som i4 bl.a.

Uansett, dette er en elbil-tråd, og da må man forvente å kunne diskutere alle elbil-merker, både i positiv og negativ forstand, selv om du og noen andre Tesla-hatere prøver å ekskludere all positiv omtale av Tesla, og negativ omtale av fortrinnsvis BMW og VW/Audi.

Så må det sies at jeg gir 🖕til dere som prøver å sensurere enkeltmerker fra positiv omtale, eller negativ omtale av deres favoritt-merker etter deres preferanser.

Hvem er det som tror han er moderator på forummet her?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 minutt siden):

Hvem er det som tror han er moderator på forummet her?

Ja, se deg i speilet gjerne, da du var en av de som ba meg ta saken i tesla-kaféen istedet for, da det tydeligvis ble for tesla-positivt.

Det er noe helt annet enn å be folk la være å poste noe som nylig har vært postet, og da spesielt bilder som tar stor plass i tråden, og faktisk er i mot forumreglene. Her visste det seg at moderator tydeligvis og mente det ikke gjorde seg i forumet, og gikk i gang med ryddejobb.

Jeg rapporterte ikke, så enten har andre gjort det, eller så så de poenget og ryddet ut fra eget ønske om å ha det ryddig.

Men du mener sikkert det er likhet mellom å be folk la være å reposte samme bilde, og det å be folk holde seg unna fordi du ikke likte noe Tesla-positivt! Som sagt, Tesla er så definitivt elbiler, og kan da diskuteres i dette forumet. Men noen av dere liker tydeligvis bare å høre eller selv poste kritikk.

Men, jeg stopper diskusjonen med deg (og andre) da jeg orker ikke gjøre en lang diskusjon om dette. Du får tenke selv om det er likt eller to helt forskjellige ting! Og om dere ikke var vel utenfor god folkeskikk der! At jeg da gjorde et lite stikk av det i en post, får dere jammen tåle!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Syar-2003 said:
Spoiler

Et dette det nyeste vision park assist ?
Denne karen kantkjørte tre felger under sin video review.


 

Det er nok fortsatt mye av det samme
20 og 21-tommere er et veldig dårlig valg på felger. Speilene er genuint for små.

Og det hjelper ikke at du har Vision Park når den ikke er tvunget til å laste i lav fart. 
3 Highlander har vel fortsatt samme kameraplassering som Y har. Altså blindsone fra buen på front, til mellom dørene. 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (6 timer siden):

Jeg liker toyota, men hater bz4x.

Som sagt så kunne jeg godt ha tenkt meg en slik BZ4X. Hadde håpet på at negativ omtale hadde gitt billige bruktpriser. Finner ikke 4 hjulstrekker til under 400 000. De burde vel lagt på 350 000 eller lavere? 

Lenke til kommentar
Trestein skrev (3 minutter siden):

Som sagt så kunne jeg godt ha tenkt meg en slik BZ4X. Hadde håpet på at negativ omtale hadde gitt billige bruktpriser. Finner ikke 4 hjulstrekker til under 400 000. De burde vel lagt på 350 000 eller lavere? 

Er ikke jeg som setter bruktprisene på finn?🤔

Var å så på en kort tid etter lansering( ikke prøvekjøring), er glad nå jeg ikke kjøpte en. Uken etter kom rekkeviddetestene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Er ikke jeg som setter bruktprisene på finn?🤔

Var å så på en kort tid etter lansering( ikke prøvekjøring), er glad nå jeg ikke kjøpte en. Uken etter kom rekkeviddetestene...

De går mere enn langt nok for en nummer 2 bil. De første hadde vel 15kWh buffer så de er nok bedre i dag. Tror de har 64kWh batteri og 71 Brutto. Garantien er jo ekstrem. 

Toyota har vel kalibrert board computer så den ligger nærmere de de andre bilene i klassen viser.

Ser at Journalister som endelig etter 10 år med elbil tester skjønner at BC er like unøyaktige som på diesel og bensin biler. Ikke egnet til å fastslå bilens effektivitet. Da må man måle hva man tilfører av energi og dele på hvor langt man kommer.

Flere fabrikanter er notoriske på å ha lavt justerte BC (De kommer seg unna med å ikke oppgi netto kapasitet på batteriet.)

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (16 timer siden):

Her på nordvestlandet har det ALLTID ustabilt vintervær (også), så her har jeg kjørt piggfritt i over 30 år, og har ingen planer om å slutte med det. Men kanskje bytte vinterdekk litt oftere enn jeg har gjort på Leaf'en (7 år gamle dekk der nå).

Ja d kommer jo ann på hvor man bor i terrenget og mengden fra himmelen

Lenke til kommentar
Iterion skrev (18 timer siden):

Samme her. Forrige vinter var det dekt med is i hele gata der jeg bor, og inn til garasjen. Var helt forjævlig. Type piggdekk har du? Jeg har kjøpt Michelin X-Ice North 4 hvertfall, top 3 fra Motor sin test, og vesentlig mindre dekkstøy ift Nokian HP10. 

Nå har jeg hakkapellitan 9 men skal snart skifte de ut, kjørte også gislaved nordfrost 2 i mange år. Det dekket som har imponert mest i forhold til pris er budsjettdekket Nokian Nordman, kjørte med det i flere år også. Tenkte jeg skulle invistere i det nå som jeg skal bytte hvis det fortsatt eksisterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Trestein said:

De går mere enn langt nok for en nummer 2 bil. De første hadde vel 15kWh buffer så de er nok bedre i dag. Tror de har 64kWh batteri og 71 Brutto. Garantien er jo ekstrem. 

Toyota har vel kalibrert board computer så den ligger nærmere de de andre bilene i klassen viser.

Ser at Journalister som endelig etter 10 år med elbil tester skjønner at BC er like unøyaktige som på diesel og bensin biler. Ikke egnet til å fastslå bilens effektivitet. Da må man måle hva man tilfører av energi og dele på hvor langt man kommer.

Flere fabrikanter er notoriske på å ha lavt justerte BC (De kommer seg unna med å ikke oppgi netto kapasitet på batteriet.)

Nummer 2 bil?

Nissan Leaf 24kWt er fin nummer 2 bil..

For prisen burde toyotan fint kunne være nummer 1 bil.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...