Hanhijnn Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september @Fantomtegningen Gratulerer! Fin bil. Særlig fargen. 👍 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Ja, den var knæsj! Nesten babyblå. Kommer aldri til å forstå hvorfor hvit/grå/svart er det mest populære. Hederlig unntak for enkelte tyske sedaner, som det kan se veldig bra ut på, men hvit ID4? Noe så traurig. 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Lord Britishface skrev (1 time siden): Kommer aldri til å forstå hvorfor hvit/grå/svart er det mest populære. Argumentet i en del år har ofte vært at biler i disse fargene er enklere å selge igjen. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september 5 hours ago, Palladio said: Jeg lurer mest på hvorfor de er så ekstremt stolte over det teite merkenavnet sitt at de mener det er lurt å skrive det med ENORME bokstaver over hele fronten. Minner meg om Flexus https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/2018/11/08/billett-systemet-flexus-oslo-skandalen-som-kostet-skattebetalerne-600-millioner-kroner/ Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september hvit,grå og svart har og vært standard fargen de siste årene men ser at flere merker har begynt å gi litt mere freshe farger som standard nå så håper de blir mindre av de kjedelige, for øvrig så setter jeg sølv og i samme kjedelig kategori som grå. Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Hansien skrev (16 minutter siden): Argumentet i en del år har ofte vært at biler i disse fargene er enklere å selge igjen. Fordi de er mest populære(ref innlegget du svarer på)... Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september (endret) Er med farger, som det var med stasjonsvogner og senere SUV'er og nå firehjulstrekk. Nordmenn flest følger flokken og er LIVREDDE for å ta et individuelt valg. Svært mange føler seg tvunget til å velge det de tror fenger mest mulig andre om noen år når de skal selge bilen. Rasjonelle sauer, vi er. Endret 26. september av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Auto Asmodeus skrev (33 minutter siden): Nordmenn flest følger flokken og er LIVREDDE for å ta et individuelt valg. Sølvgrå ser ren ut lenger og småriper som måtte oppstå er mer usynlige. Min forrige bil hadde en utrolig fin farge, men så jo skitten ut etter første kjøretur i regnvær etter vask og selv om bilen ble håndvasket, kunne man se vaskestriper når den sto i solen. Nå har jeg sølvgrå, og den ser nesten like ren ut etter flere turer på motorvei i regnvær, som da den var nyvasket. Så ja, det er kanskje en kjedelig farge, men det er helt greit for meg. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Auto Asmodeus skrev (24 minutter siden): Er med farger, som det var med stasjonsvogner og senere SUV'er og nå firehjulstrekk. Nordmenn flest følger flokken og er LIVREDDE for å ta et individuelt valg. Svært mange føler seg tvunget til å velge det de tror fenger mest mulig andre om noen år når de skal selge bilen. Rasjonelle sauer, vi er. Ingen som tenker at det finnes de som synes disse fargene er flotte? Selv valgte jeg "Dark Knight Galactic Grey", fordi jeg synes det er pent på den bilen. Riktignok vurdrte jeg den limegrønne fargen, men synes det ble for mye med hele bilen i den fargen. Hadde jeg fått valgt den i to-tone med svart/grått oppe, og kanskje satt på noe striper på sidene og kanskje og panser, så hadde jeg definitivt valgt det istedet. Men andre fargevalg var ikke interessant, selv om jeg synes den gjør seg godt og i blått og ene rødfargen (ikke den mer orange nyansen). Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Fantomtegningen skrev (7 timer siden): Da var bilen omsider plukket opp, ble enda mer fornøyd med fargen vi gikk for. Grattis! Pent eksemplar. 👍👍 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Fantomtegningen skrev (7 timer siden): Da var bilen omsider plukket opp, ble enda mer fornøyd med fargen vi gikk for. Flott bil og fin farge! Enyaq er kanskje en av de bedre elbilene/bilene jeg har kjørt noengang. Dessverre ble det med den ene gangen da personen byttet bil fort 😛 Men fikk iallefall prøvekjørt engang. Fikk du reklameskiltet med på kjøpet ? 😛 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Fantomtegningen skrev (7 timer siden): Da var bilen omsider plukket opp, ble enda mer fornøyd med fargen vi gikk for. Grattis! Håper du blir fornøyd med kjøpet ditt i lang tid! 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september 2 minutes ago, Salvesen. said: Flott bil og fin farge! Enyaq er kanskje en av de bedre elbilene/bilene jeg har kjørt noengang. Dessverre ble det med den ene gangen da personen byttet bil fort 😛 Men fikk iallefall prøvekjørt engang. Fikk du reklameskiltet med på kjøpet ? 😛 Takk for det! Hehe, nei... Ruslet forbi en Skoda forhandler i nærområdet som var under oppussing, så la jeg merke til 2 av de skiltene ligge mot en container og da spurte jeg elektrikeren som jobba der om de skulle kastes. Vipps så hadde jeg to Skoda forhandler skilt liggende i garasjen! 😆 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Fantomtegningen skrev (2 minutter siden): Takk for det! Hehe, nei... Ruslet forbi en Skoda forhandler i nærområdet som var under oppussing, så la jeg merke til 2 av de skiltene ligge mot en container og da spurte jeg elektrikeren som jobba der om de skulle kastes. Vipps så hadde jeg to Skoda forhandler skilt liggende i garasjen! 😆 hehe kult, passer bra til bilen inne i garasjen 😛 1 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Nukleosid skrev (48 minutter siden): Sølvgrå ser ren ut lenger og småriper som måtte oppstå er mer usynlige. Det kan hende at mine interesser for detailing påvirker meg veldig her, men jeg sliter med det konseptet at den ser ren ut lengre.. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september (endret) Helt seriøst spm, hvor mange forskjellige merker av EL-biler vil vi få på markeder her i Norge? Før det oppstår kannibalisme? Det renner inn helt nye merker nesten hver uka, hvem vil overleve? Og hva vil folk gjøre hvis flere av disse forsvinner etterhver og alt av support blir borte vekk? Kaste bilen sin søppel? Gjelder såvidt hele EU osv. Hvordan vil forbrukerrettigheter ivaretatt? Og nei, jeg er ikke en gammel gretten gubbe, bare mer realitetsorientert som sådan.. Endret 26. september av Jarmo Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Lord Britishface skrev (5 timer siden): men hvit ID4? Noe så traurig Nå må du ikke fornærme bilen jeg har bestilt meg, den kan jo bli lei seg av å høre at den er traurig...... 😉 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Jarmo skrev (17 minutter siden): Helt seriøst spm, hvor mange forskjellige merker av EL-biler vil vi få på markeder her i Norge? Før det oppstår kannibalisme? Det renner inn helt nye merker nesten hver uka, hvem vil overleve? Og hva vil folk gjøre hvis flere av disse forsvinner etterhver og alt av support blir borte vekk? Kaste bilen sin søppel? Gjelder såvidt hele EU osv. Hvordan vil forbrukerrettigheter ivaretatt? Og nei, jeg er ikke en gammel gretten gubbe, bare mer realitetsorientert som sådan.. Har jo allerede skjedd med en del merker, samt hydrogen biler... Er vell bare å svelge tapet å gå videre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september Jarmo skrev (13 minutter siden): Helt seriøst spm, hvor mange forskjellige merker av EL-biler vil vi få på markeder her i Norge? Før det oppstår kannibalisme? Det renner inn helt nye merker nesten hver uka, hvem vil overleve? Og hva vil folk gjøre hvis flere av disse forsvinner etterhver og alt av support blir borte vekk? Kaste bilen sin søppel? Gjelder såvidt hele EU osv. Hvordan vil forbrukerrettigheter ivaretatt? Og nei, jeg er ikke en gammel gretten gubbe, bare mer realitetsorientert som sådan.. Garanti Garantiene vil nok overføres til andre, f.eks forhandlerkjeder, hvis et selskap trekker seg kontrollert ut. Går de derimot konk som Fisker så er det ingen til å betale for en sånn overføring av garantiansvar så det ble jo litt spesielt. Deletilgang I det store og hele tror jeg det blir ok deletilgang selv om selskaper trekker seg ut fra Europa. Mange biler bruker en drøss med standardkomponenter som er lett å få tak i. Det er kun sære deler som blir vanskelige å skaffe. Reparasjoner Man velger uansett verksted ganske fritt. Noen mekker jo litt selv også. Programvare Kan bli et kjempeproblem, særlig for kina-merker der programvaren oppdageres på Kinesiske biler, men det er neppe bare å få tak i hverken kildekoden eller oversette fordi Kinesiske biler har nok lagt inn ting som bryter med personvern i Europa. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. september Rapporter Del Skrevet 26. september (endret) Simen1 skrev (27 minutter siden): Garanti Garantiene vil nok overføres til andre, f.eks forhandlerkjeder, hvis et selskap trekker seg kontrollert ut. Går de derimot konk som Fisker så er det ingen til å betale for en sånn overføring av garantiansvar så det ble jo litt spesielt. Deletilgang I det store og hele tror jeg det blir ok deletilgang selv om selskaper trekker seg ut fra Europa. Mange biler bruker en drøss med standardkomponenter som er lett å få tak i. Det er kun sære deler som blir vanskelige å skaffe. Reparasjoner Man velger uansett verksted ganske fritt. Noen mekker jo litt selv også. Programvare Kan bli et kjempeproblem, særlig for kina-merker der programvaren oppdageres på Kinesiske biler, men det er neppe bare å få tak i hverken kildekoden eller oversette fordi Kinesiske biler har nok lagt inn ting som bryter med personvern i Europa. Så nesten alt kan løses med flere standater og mer homogen produksjon kan være en target for bedre løsninger? Endret 26. september av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå