Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mag ne skrev (1 time siden):

Saklig i elbiltråden

Sidesporet handlet om å regne på verdi og verditap for å gjøre gode kjøp. Det gjelder like mye for elbiler som for andre. Når noen var nysgjerrig på hvilke biler så svarten jeg bare kort og ærlig så vi kunne gå tilbake til temaet eller fortsette på det økonomiske sidesporet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (1 minutt siden):

Tenker det er innafor når det konstant draes elbil-prat inn i tråder om ice biler. 👍

Jeg bryr meg ikke særlig, men den store biltråden har jo "0 policy" for elbil snakk, så tenker det burde være like linjer her inne. Så kan en blande i random tråder utenfor. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jeg bryr meg ikke særlig, men den store biltråden har jo "0 policy" for elbil snakk, så tenker det burde være like linjer her inne. Så kan en blande i random tråder utenfor. 

Bryr meg egentlig ikke så mye heller. Har sett det står det i reglene, men tror ikke det håndheves så nøye. 🙂

Lenke til kommentar
Duriello skrev (4 minutter siden):

Bryr meg egentlig ikke så mye heller. Har sett det står det i reglene, men tror ikke det håndheves så nøye. 🙂

Nei at det dras inn her og der er bare normalt tenker jeg, og ofte interessant. Men at en prøver å unngå lange poster om det "motsatte" er nok en fin ting i begge tråder. 

Men som sagt, jeg bryr meg ikke så mye 😛 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Så en tiktok om denne i dag, "det beste" de dro frem var den elektriske kroken bak. Det sier vell sitt 😛

Så en tysker som prøvekjørte den på youtube, men i typisk tysk post-ww2 nøytralitet så fikk vi egentlig ikke noe klart svar på om det var yay or nay. 😅

Lenke til kommentar
Duriello skrev (54 minutter siden):

Teller det at jeg synes den er kul? 🙂

Det betyr jo at flere enn meg syns den er kul 😎
Prøvekjøring har også vært mulig en stund nå.
Mange som har fått leveranse og fått sine på norske skilter i løpet av siste måneden. 
Kunne jo være noen besøker diskusjon og elbil tråden her. Men har mine tvil.

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Hva mener du med det ?
At det er en dårlig bil..

Mener bare at det var veldig rart at det var den ene positive tingen de tok frem, og at det kanskje sier noe om resten av bilen. Personlig kjenner jeg ikke bilen nok til å uttale meg

Lenke til kommentar
Complexity skrev (15 minutter siden):

Samme TikTok hvor de viser at det er sånn 9 trykk på skjermen å åpne hanskerommet om bilen står i gir? 😅

Volvo har det samme, men jeg lurer uansett på hvorfor i grønneste h**** må man ha en elektronisk knapp for hanskerommet? Det er bare utrolig teit. Hvis noen vil ta noe i hanskerommet så tar det sikkert få sekunder og bryte i stykker den tynne plastluken uansett. Hva blir det neste? En knapp som feller ned solskjermene i bilen? Er ikke så farlig om den er der, men jeg skjlnner fortsatt ikke hvorfor dem bruker resurser på dette. Det er ikke en gang kult. Det er mer flaut enn kult synes jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Bjerknez said:

Volvo har det samme, men jeg lurer uansett på hvorfor i grønneste h**** må man ha en elektronisk knapp for hanskerommet? Det er bare utrolig teit. Hvis noen vil ta noe i hanskerommet så tar det sikkert få sekunder og bryte i stykker den tynne plastluken uansett. Hva blir det neste? En knapp som feller ned solskjermene i bilen? Er ikke så farlig om den er der, men jeg skjlnner fortsatt ikke hvorfor dem bruker resurser på dette. Det er ikke en gang kult. Det er mer flaut enn kult synes jeg. 

Ikke noe stort problem å ha knapp på skjermen så lenge den får lov å være der hele tiden og ikke forsvinner om man bytter gir :p

Men må inrømme at jeg har ettermontert knapp til å åpne hanskerommet i min egen bil. Går litt raskere. 1 trykk åpner hanskerommet og to trykk folder speilene.

Kansje noe lignende blir å få kjøpt til Volvo sine biler og etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg bruker (åpner) hanskerommet kanskje en gang i året. Og har aldri vært nødt til å åpne det under kjøring.

Unødvendig å spare på en fysisk knapp/lås men er ikke akkurat noen showstopper for min del.  
Men registrerer at noen bruker det til å pirke på PS4 som virker som en gjennomført bil i premium sjiktet. At det kommer fra folk med tesla som har samme løsning og man diskuterer antall trykk får meg bare til å le.

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Ikke noe stort problem å ha knapp på skjermen så lenge den får lov å være der hele tiden og ikke forsvinner om man bytter gir :p

Men må inrømme at jeg har ettermontert knapp til å åpne hanskerommet i min egen bil. Går litt raskere. 1 trykk åpner hanskerommet og to trykk folder speilene.

Kansje noe lignende blir å få kjøpt til Volvo sine biler og etterhvert.

Nei, det er jo ikke noe problem, men jeg føler det er en fordyrende og totalt unødvendig ting å ha. Det er jo ikke engang kult. "Se her... jeg trykker på knappen så går lokket opp" liksom. Hva er galt med en mekanisk manuell prekknapp på selve lokket? Er jo ingen som hadde lagt merke til den uansett. Hanskerommet er kanskje det minst viktige rommet i hele bilen. Det eneste jeg har der er vognkortet og "bilmappa". 

Jeg har lest at man vertfall på Volvo kan passordbeskytte hanskerommet. Funker greit på en safe, men ikke når man kan rive opp lokket med bare fingrene. Det er et 1mm tykt plastlokk liksom... 

Poenget med "design" er at det skal gjøre ting så effektivt som mulig uten at det går ut over utseende og form. Når man klarer å lage en egen "app" knapp og setter av plass til dette på skjermen så mener jeg man unødvendig roter til med ekstra funksjonalitet som er helt uvesentlig. 

Det gjør som sagt ikke noe at den er der når den først er der, men det er heller ikke noe jeg kommer til å skryte av. Faktisk håper jeg at jeg slipper og åpne hanskerommet mens noen sitter på. 😅

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker (åpner) hanskerommet kanskje en gang i året. Og har aldri vært nødt til å åpne det under kjøring.

Unødvendig å spare på en fysisk knapp/lås men er ikke akkurat noen showstopper for min del.  
Men registrerer at noen bruker det til å pirke på PS4 som virker som en gjennomført bil i premium sjiktet. At det kommer fra folk med tesla som har samme løsning og man diskuterer antall trykk får meg bare til å le.

Enig. jeg vil heller ha en solid fysisk knapp/spak. Hanskerommet er uansett ikke noe som tilfører bilen noe som helst. Det er jo bare en plastluke som skjuler et rom som sjeldent brukes. 

Når en fersk sjåfør i ny bil må finne instruksjonsboken (som ofte ligger i hanskerommet) for å finne ut hvordan man åpner luken til hanskerommet når man feks. blir stoppet i kontroll for første gang så er det noe som ikke stemmer. 

I USA hadde kanskje funksjonen hatt en viss funksjon hvis hanskerom luken var mer solid, av den grunn at mange der borte kjører rundt med våpen i bilen. 

Hadde uansett vært mer imponerende om man kunne bruke fingeravtrykk sensor for å åpne luken. Men uansett... næh... 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (21 minutter siden):

Når en fersk sjåfør i ny bil må finne instruksjonsboken (som ofte ligger i hanskerommet) for å finne ut hvordan man åpner luken til hanskerommet når man feks. blir stoppet i kontroll for første gang så er det noe som ikke stemmer

Jeg har digital instruksjonsbok I infotainment i min bil samt instruksjonsbok i bil appen på mobil . Enklere og raskere å bruke da man kan skrive søkeord.
Fysisk instruksjonsbok har aldri vært åpnet.
Vil overraske meg om ikke polestar har det samme.
Man har også talebaserte assistenter man kan spørre.
Edit: I polestar kan man be Google assistenten å åpne hanskerommet. 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (29 minutter siden):

Jeg har digital instruksjonsbok I infotainment i min bil samt instruksjonsbok i bil appen på mobil . Enklere og raskere å bruke da man kan skrive søkeord.
Fysisk instruksjonsbok har aldri vært åpnet.
Vil overraske meg om ikke polestar har det samme.
Man har også talebaserte assistenter man kan spørre.
Edit: I polestar kan man be Google assistenten å åpne hanskerommet. 

Si det til tante Berit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...