Snowleopard Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Synes nå fremdeles denne fronten er langt penere, og mer aggressiv: ...enn denne kjedelige her (som nesten ser ut som et spedalsk forsøk på å smile): Ja, godt vi har forskjellige meninger. Kjedelig om alle skulle mene det samme! 3 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Så en kommentar ett annet sted her om Fisher price Id3, og det stemmer jo forsåvidt. 😆 Foretrekker Cupra'n helt klart. 1 Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august (endret) 13 hours ago, Snowleopard said: Smaken er som baken, delt i to! Jeg synes som flere andre her inne tydeligvis, at både Born og Tavascan er langt bedre enn hhv ID.3 og ID.4/Enyaq/Q4 E-Tron! F.eks. den "selvlysende tanngarden" av en grill på Enyaq ser grufull ut. Misfoster fra en Aliens-film! Selv når man ikke har den lyssatt, eller velger en som ikke har det valget, ser stygt ut. Dette syne jeg altså at er langt bedre: ...enn dette: Bedre å sammenligne front mot front, istedet for profilbilde mot front. Kunne like godt brukt "NØFF" bilde fra TU.no For meg synes jeg fronten til Tavascan ser rotete ut, for mye som skjer og ser nesten ut som at de har laget for stort hull og prøvd å fylle igjen. Tøffe Tri-force lykter da. Endret 19. august av Fantomtegningen 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august (endret) Fantomtegningen skrev (10 minutter siden): Bedre å sammenligne front mot front, istedet for profilbilde mot front. Kunne like godt brukt "NØFF" bilde fra TU.no For meg synes jeg fronten til Tavascan ser rotete ut, for mye som skjer og ser nesten ut som at de har laget for stort hull og prøvd å fylle igjen Tøffe Tri-force lykter da. Må bare si jeg ikke prøvde å lete etter noe som satte noen spesielt i skammekroken. Synes derimot du selv valgte to bilder som ikke yter noen av de rettferdighet. I så tilfelle, så var jo dine bilder enda mer flatterende for Enyaq enn det jeg la ut. Desverre ikke sett Tavascan i live,. men i stort sett de fleste vinkler, synes jeg Tavascan kommer best ut. Dog, begge har et mindre pent utgangspunkt, så det vil være vanskelig å si at noen av de er vakre. Men som sagt, måtte jeg valgt, hadde jeg tatt Cupra-versjonen av begge biler før alternativene! 😉' Mer fornøyd med denne da? Endret 19. august av Snowleopard Skriveleif Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august 7 minutes ago, Snowleopard said: Må bare si jeg ikke prøvde å lete etter noe som satte noen spesielt i skammekroken. Synes derimot du selv valgte to bilder som ikke yter noen av de rettferdighet. I så tilfelle, så var jo dine bilder enda mer flatterende for Enyaq enn det jeg la ut. Desverre ikke sett Tavascan i live,. men i stort sett de fleste vinkler, synes jeg Tavascan kommer best ut. Dog, begge har et mindre pent utgangspunkt, så det vil være vanskelig å si at noen av de er vakre. Men som sagt, måtte jeg valgt, hadde jeg tatt Cupra-versjonen av begge biler før alternativene! 😉' Mer fornøyd med denne da? Hehe nå valgte jeg Nøffe-bildet av grillen til Enyaq'en for å sette sammenligningen på spissen. 😛 No offense taken or given. Synes selv fronten fra linjen under "Cupra" logo og opp panseret er stilig, men likte ikke nedover. 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Kul inni også! Om du har fått nok av minimalismen som preger dagens interiør 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Jotun skrev (8 minutter siden): Enyac er inspirert av 😬 Tror designeren er tidligere tannlege, som også er fan av Bender! 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Skjønner ikke hvorfor de skal tviholde på grill. Må være bedre å bare ta den bort, har ikke noe funksjon uansett. 3 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august 1 hour ago, Zlatzman said: Skjønner ikke hvorfor de skal tviholde på grill. Må være bedre å bare ta den bort, har ikke noe funksjon uansett. Tror det er fordi det krever så store design endringer. Og ikke bare på det estetiske, men funksjonelle også, pakkingen av komponenter i bilen. Det er vanskelig å få et helhetlig design til å fungere dersom man, si, plutselig skulle laget panseret mye lavere. Du kan se det på Model 3. Den har et unormalt lavt panser, mens resten av bilen er normalt proporsjonert. Så rett forfra ser det ganske dumt ut. Det blir veldig mye takhøyde og høy frontrute som ikke står seg helt i proporsjonene. Hvis man tar en annen bil, som er den første høye bilen uten grill, fra en produsent som før det ikke hadde hatt grill på noen av bilene sine, så tok det endel iterasjoner før man klarte å lage et gjenkjennbart designspråk gjennomgående på hele line-upen sin, og at det så noenlunde bra ut på alle biltypene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august (endret) bzzlink skrev (41 minutter siden): Du kan se det på Model 3. Den har et unormalt lavt panser, mens resten av bilen er normalt proporsjonert. Så rett forfra ser det ganske dumt ut. Det blir veldig mye takhøyde og høy frontrute som ikke står seg helt i proporsjonene. Mener jeg hører at det er oftere og mere steinsprutskader på panser/frontruta på de (Tesla). Zlatzman skrev (2 timer siden): Skjønner ikke hvorfor de skal tviholde på grill. Må være bedre å bare ta den bort, har ikke noe funksjon uansett. Grill er blitt til en signifikant signatur for et bilmerke/merkevare. Greit nok for Tesla som kun har lagd/hatt ett designuttrykk der i fronten på alt de har laget (S,X,3,Y). Hvordan tror dere en Rolls Royce Electric uten sin signatur vile sett ut. Tror ingen nåværende Rolls Royce kunder ville ha kjøpt Spectre EV uten RR signarurgrill. Endret 19. august av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august bzzlink skrev (45 minutter siden): Tror det er fordi det krever så store design endringer. Og ikke bare på det estetiske, men funksjonelle også, pakkingen av komponenter i bilen. Det er vanskelig å få et helhetlig design til å fungere dersom man, si, plutselig skulle laget panseret mye lavere. Du kan se det på Model 3. Den har et unormalt lavt panser, mens resten av bilen er normalt proporsjonert. Så rett forfra ser det ganske dumt ut. Det blir veldig mye takhøyde og høy frontrute som ikke står seg helt i proporsjonene. Hvis man tar en annen bil, som er den første høye bilen uten grill, fra en produsent som før det ikke hadde hatt grill på noen av bilene sine, så tok det endel iterasjoner før man klarte å lage et gjenkjennbart designspråk gjennomgående på hele line-upen sin, og at det så noenlunde bra ut på alle biltypene. Begge disse har omtrent samme grill areal. Man ser veldig raskt at model 3 har noe bestemor duck over seg pga svært lavt panser og høy frontrute. Syntes det ser like rart ut hver gang jeg møter en slik.Men smaken er som baken. Noen liker designet Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Volkswagen har jo tradisjon på å ikke ha grill. Synes designet på id4 er av de mest helhetlige av elbiler uten grill. Men synes det er dølt da. jeg synes Model Y er vellykka også. Model S også, men den har lengden å spille på, så litt lettere da. 2 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Tenker det sier sitt at de ikke klarer lage noe pent som skiller seg fra det de hadde før. Hyundai for eksempel hadde stort sett grill tidligere, men på elbilene er det et nytt moderne designspråk. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august (endret) bzzlink skrev (1 time siden): Volkswagen har jo tradisjon på å ikke ha grill. Synes designet på id4 er av de mest helhetlige av elbiler uten grill. Men synes det er dølt da. jeg synes Model Y er vellykka også. Model S også, men den har lengden å spille på, så litt lettere da. Den nederste VW Variant type 3 har hekkmontert luftkjølt boxer motor bak. Slik var vel alle bilene fra VW før passat/golf. Passat B3 (som avbildet) var vel den eneste frontmotoriserte passaten med vannkjølt motor "uten" grill. Med B4 kom grillen tilbake igjen. VW Passat B1, B2 hadde grill. Endret 19. august av Syar-2003 1 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Grillen og radiatoren til tesla model 3 og Y er der den, bare lengre ned Det er jo tull å ikke i det hele tatt å benytte luft utenifra for å hjelpe kjøleanlegget. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august Ser jo ikke helt sånn ut da. Er jo flaps der som åpner og lukker og ikke en liten grill som der. Den er ettermontert. På min tesla åpnes ikke flow gjennom radiatoren før kjølevannet bikker 30 varmegrader grader som bare skjer på sommeren, så greit å bare blokkere luften der hele vinteren. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august Del Skrevet 19. august (endret) Complexity skrev (1 time siden): Ser jo ikke helt sånn ut da. Er jo flaps der som åpner og lukker og ikke en liten grill som der. Den er ettermontert. På min tesla åpnes ikke flow gjennom radiatoren før kjølevannet bikker 30 varmegrader grader som bare skjer på sommeren, så greit å bare blokkere luften der hele vinteren. Nei, men det viser tilstedeværelse av luftinntaket (Tesla grillen) og bak dette har man front radiatoren. Tesla har kanskje ikke laget grill shutters helt fremme i grillen sin siden det kommer mye tjafs inn der? Og det er folk i verden som har bil (og elbil) i varmere klima enn Norge vettu Endret 19. august av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august (endret) 10 hours ago, Syar-2003 said: Nei, men det viser tilstedeværelse av luftinntaket (Tesla grillen) og bak dette har man front radiatoren. Tesla har kanskje ikke laget grill shutters helt fremme i grillen sin siden det kommer mye tjafs inn der? Og det er folk i verden som har bil (og elbil) i varmere klima enn Norge vettu Joda er grillshutters der. Du ser dem på videoen din og bare at de er åpen. Tipper det samles mere der i varmere strøk hvor de er åpne mere av tiden. Æ Kan og være at biler med varmepumpe krever mere luft og åpner den hyppigere. Min har ikke varmepumpe. Endret 20. august av Complexity Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Complexity skrev (1 time siden): Joda er grillshutters der. Du ser dem på videoen din og bare at de er åpen. Tipper det samles mere der i varmere strøk hvor de er åpne mere av tiden. Æ Kan og være at biler med varmepumpe krever mere luft og åpner den hyppigere. Min har ikke varmepumpe. Det har vert diskutert mange ganger her inne. El biler tåler sjelden 80-90grader og må derfor ofte ha mye lavere delta temperatur mellom kjølemedie og uteluft. Det gjør at mengde luft blir relativt stor i forhold til varme som skal fraktes vekk. Derfor trenger el biler et bra stort grill areal som en bensinbil. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå