Simen1 Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Vi overflommes av diktator-merker, som i mange tilfeller virker som døgnfluer. Storstilte lanseringer og planer, med utstillingslokaler og greier, men så koker hypen raskt bort og de få som lot seg blende av hypet sitter igjen med en verdi som synker raskere enn en stein i fritt fall. Deretter trekker leverandøren seg fra Norge eller Europa og stakkarene sitter igjen med skjegget i postkassa. True story - klar for gjenfortelling ca 2 ganger i året. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august (endret) Nja .. Mener du det samme om Volvo, Polestar og Lotus ? Sitat Geely Holding today owns, invests in and manages a number of brands: Geely Auto, Lynk & Co, Zeekr, Geometry, Volvo Cars, Polestar, Lotus, London Electric Vehicle Company, Farizon Auto, RADAR AUTO, and Cao Cao Mobility. Zeekr 001 er lansert og solgt i 3 år allerede. Endret 15. august av Syar-2003 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Tenker det er normalt å være skeptisk til Kina bilene, nå når mange har gått under. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Salvesen. skrev (2 minutter siden): nå når mange har gått under. Det også. Men jeg tenker det er normalt å være skeptisk til Kina bilene, nå som Kina stadig øker de internasjonale spenningene i sørkinahavet og bygger et narrativ i folket sitt om en kommende invasjon av Taiwan. Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 15. august Rapporter Del Skrevet 15. august Simen1 skrev (10 minutter siden): Det også. Men jeg tenker det er normalt å være skeptisk til Kina bilene, nå som Kina stadig øker de internasjonale spenningene i sørkinahavet og bygger et narrativ i folket sitt om en kommende invasjon av Taiwan. Kina er ikke tjent med å å invadere Taiwain -så jeg tror ikke det skjer. Xi tenker trolig ikke som Putin og ser vel at de som land er best tjent med å handle med andre land. Dersom Xi skulle sette igang en invasjon med Taiwan er det kroken på døra med veldig mye av handelen med Kina. Det er som å skyte seg selv i foten. Det vi ser mhp Kina merker er at de inngår samarbeid med andre. VW har f.eks samarbeid med Xpeng. Hvilke kina merker som overlever de neste årene vet ingen. Jeg tror enkelte merker er relativt trygge, men så har du denne politiske usikkerheten som ingen vet utfallet av. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Hansien skrev (13 timer siden): Kriminelle prioriterer som oftest biler som er enkle og kjappe og stjele som de kan bruke til sitt formål. De legger nok særlig lite vekt i hvilket drivstoff og om det er en supersprek elbil eller en OK diesel. Tror ladenettverk er viktig for de. Rask hurtiglading overalt. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Voyah Free setter ned prisen med eyewatering 190.000 kr Tesla har jo fått mye tyn her for å sette ned prisene med opptil 100.000 kr, så da må vel Voyah få dobbelt så mye tyn... Eller? Men Tesla har noe som Voyah ikke har, nemlig en god bøling med hatere, så dette går nok greit for Voyah. https://www.motor.no/aktuelt/voyah-barberer-prisen-med-190000-kroner/284693 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Hanhijnn skrev (6 minutter siden): Voyah Free setter ned prisen med eyewatering 190.000 kr Tesla har jo fått mye tyn her for å sette ned prisene med opptil 100.000 kr, så da må vel Voyah få dobbelt så mye tyn... Eller? Men Tesla har noe som Voyah ikke har, nemlig en god bøling med hatere, så dette går nok greit for Voyah. https://www.motor.no/aktuelt/voyah-barberer-prisen-med-190000-kroner/284693 Voyah har ikke kunder! Uansett surt for den få som har kjøpt. Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Hanhijnn skrev (25 minutter siden): Voyah Free setter ned prisen med eyewatering 190.000 kr Tesla har jo fått mye tyn her for å sette ned prisene med opptil 100.000 kr, så da må vel Voyah få dobbelt så mye tyn... Eller? Men Tesla har noe som Voyah ikke har, nemlig en god bøling med hatere, så dette går nok greit for Voyah. https://www.motor.no/aktuelt/voyah-barberer-prisen-med-190000-kroner/284693 Haha, hvor liten mann er det mulig å bli liksom. Et selskap som selger mest i verden og desidert mest i Norge, kjempefornøyde kunder. Dette er et hatet merke? Grunnen til at mange fossilhuer skriver som de gjør er at de ikke kan andre merker 😅 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august 11 hours ago, Syar-2003 said: Det er åpnet for prøvekjøring av Zeekr 001 (og X) i Oslo. Liker eksteriørdesignet på denne (den på bildet. Er det 001 eller X?). Interiør også, bortsett fra litt mye gull eller kobber eller hva det er, vet ikke om det går an å velge bort. Men i testene jeg har sett så sliter den med programvaren, kjøreassistentsystemer, varmestyring, og masse Bing bong. Mulig det har kommet noen oppdatereringer til den som har fikset det. For testen jeg så med han overvektige koselige svensken, så virket bilen tilnærmet ubrukelig med den sw den ble levert med. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) bzzlink skrev (28 minutter siden): Liker eksteriørdesignet på denne (den på bildet. Er det 001 eller X?). Interiør også, bortsett fra litt mye gull eller kobber eller hva det er, vet ikke om det går an å velge bort. Men i testene jeg har sett så sliter den med programvaren, kjøreassistentsystemer, varmestyring, og masse Bing bong. Mulig det har kommet noen oppdatereringer til den som har fikset det. For testen jeg så med han overvektige koselige svensken, så virket bilen tilnærmet ubrukelig med den sw den ble levert med. Testene du (og jeg har sett er nok de samme) og er modeller som har vært på markedet i Kina en stund og skal nok ikke sammenliknes med refresh som lanseres i EU med tanke på software. Bildet er Zeekr 001. Interiøret med sort og copper (Charcoal Black & Stone Grey) er gjennomgående og standard om man ikke velger modellen Priviledge AWD - der får man for 17.000 velge et interiør som heter "Midnight Blue & Polar White" Man supporterer ikke noen diktaturer bare ved å bestille en prøvekjøring Du kan sjekke ut ordering / configurator på Svensk side. https://shop.zeekr.eu/en-SE/configuration/?linkCode=1 Zeekr 001 innvendig med "Midnight Blue & Polar White" Zeekr X innvendig med "Midnight Blue & Polar White" Endret 16. august av Syar-2003 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) Trestein skrev (1 time siden): Voyah har ikke kunder! Feil! Det er solgt hundrevis her i landet. Endret 16. august av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Hanhijnn skrev (13 minutter siden): Feil! Det er solgt hundrevis her i landet. Det er så godt som ingen. VAG har solgt titusenvis i samme periode. De har kunder! 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Den ser flott ut Voyah, det skal den ha. Trolig komfortabel å kjøre også. Over tid tror jeg slike merker vil ha et grusomt verditap, nesten på nivå med Fisker. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august kremt skrev (9 minutter siden): Den ser flott ut Voyah, det skal den ha. Trolig komfortabel å kjøre også. Over tid tror jeg slike merker vil ha et grusomt verditap, nesten på nivå med Fisker. En ting er verditap. Å stå igjen med en bil uten tilgang på reservedeler eller en organisasjon med opplæring og kunnskap er ikke hyggelig. Ville vert svært forsiktig med å kjøpe el bil fra fabrikanter som klarer seg kun i subsidierte markeder og kina startups i særdeleshet. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) 2 hours ago, Syar-2003 said: Testene du (og jeg har sett er nok de samme) og er modeller som har vært på markedet i Kina en stund og skal nok ikke sammenliknes med refresh som lanseres i EU med tanke på software. Bildet er Zeekr 001. Interiøret med sort og copper (Charcoal Black & Stone Grey) er gjennomgående og standard om man ikke velger modellen Priviledge AWD - der får man for 17.000 velge et interiør som heter "Midnight Blue & Polar White" Man supporterer ikke noen diktaturer bare ved å bestille en prøvekjøring Du kan sjekke ut ordering / configurator på Svensk side. https://shop.zeekr.eu/en-SE/configuration/?linkCode=1 Zeekr 001 innvendig med "Midnight Blue & Polar White" Zeekr X innvendig med "Midnight Blue & Polar White" Den ser rett og slett veldig kul ut, ville heller hatt Zeeker 001 enn Polestar 4 eller hva søstermodellen heter. Hvis jeg hadde vært Stellantis, BMW, VAG eller Koreaner, så hadde jeg vært litt nervøs for hvor fort kineserne lager biler med fett design og høy opplevd kvalitet. Ja man må gi det et tiår(?) før man stoler på de, men hvis de kommer inn på prispunkt godt under så kan de stjele markedsandeler kjapt. EDIT/UPDATE Ser at de kommer til å lede an på teknologi også.... Zeeker 001 får nye LFP batterier, som gruser det meste på hurtiglading. https://www.tv2.no/broom/fjerner-nesten-all-ventetid-ved-ladestolpen/16593470/ Endret 16. august av bzzlink 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Trestein skrev (2 timer siden): Det er så godt som ingen. VAG har solgt titusenvis i samme periode. De har kunder! Klassisk tullete bortforklaring fra den kanten. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august bzzlink skrev (31 minutter siden): Den ser rett og slett veldig kul ut, ville heller hatt Zeeker 001 enn Polestar 4 eller hva søstermodellen heter. Hvis jeg hadde vært Stellantis, BMW, VAG eller Koreaner, så hadde jeg vært litt nervøs for hvor fort kineserne lager biler med fett design og høy opplevd kvalitet. Ja man må gi det et tiår(?) før man stoler på de, men hvis de kommer inn på prispunkt godt under så kan de stjele markedsandeler kjapt. Den 001 jeg konfigurerte som AWD Priviledge på kom på 891' SEK med electric blue, spes interiør, solskjerm for tak ,all weater mats, vinterhjul og hengerfeste. Blir litt dyr. Mere enn fullspekket Polestar 4 til 860' ish NOK for Performance (uten nappa). Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august (endret) 22 minutes ago, Syar-2003 said: Den 001 jeg konfigurerte som AWD Priviledge på kom på 891' SEK med electric blue, spes interiør, solskjerm for tak ,all weater mats, vinterhjul og hengerfeste. Blir litt dyr. Mere enn fullspekket Polestar 4 til 860' ish NOK for Performance (uten nappa). Ps4 med de tilleggene blir 787k nok, rimelig sikker på zeekr kommer til å legge seg litt under i pris. Endret 16. august av onkel_jon Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. august Rapporter Del Skrevet 16. august Hanhijnn skrev (21 minutter siden): Klassisk tullete bortforklaring fra den kanten. I følge elbilstatestikk er markedsandel 0.07% på den bilen. 500solgte. Hadde VW senket prisen på Id4 med 190 000 hadde nok det gitt vesentlig mere støy. Og som teslafolket sier. Ingen har tapt en krone pga prisreduksjoner. Det er mellomlegg opp til ny som er verditap. Det gjelder jo så lenge man kjøper samme bil igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå