Syar-2003 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Nimrad skrev (45 minutter siden): Nei, hvor får du det fra? Jeg lurte bare på hva som var sakens faktum som de sier i jussen Fikk ikke helt klart for meg bakgrunnen til posten din. Så stilte et spørsmål om din mening bare , da trenden her er at eiere tar Tesla i forsvar for alt mulig mellom himmel og jord de måtte gjøre eller ikke gjøre. 5 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Syar-2003 skrev (1 time siden): da trenden her er at eiere tar Tesla i forsvar for alt mulig mellom himmel og jord de måtte gjøre eller ikke gjøre. Trenden er jommen sterk på begge sider. Det er ikke akkurat hyggelig middagsprat fra verken hatere eller elskere. Får nesten lyst å skifte bil bare så det går an å ha vanlige diskusjoner her Vel vel, det er tross alt et diskusjonsforum. Tesla engasjerer hvertfall. 6 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Tesla engasjerer andre produsenter og. Nye polestar 4 har jo hermet ganske mye etter Tesla. Man justerer blant annet ratt og speil via skjermen likt som Tesla har gjort noen år nå. Den har enda blinklysspake da men kanskje de fjerner den og på neste. Endret 13. februar av Complexity 4 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Nimrad skrev (9 minutter siden): Trenden er jommen sterk på begge sider. Det er ikke akkurat hyggelig middagsprat fra verken hatere eller elskere. Får nesten lyst å skifte bil bare så det går an å ha vanlige diskusjoner her Vel vel, det er tross alt et diskusjonsforum. Tesla engasjerer hvertfall. Har tilgode å se samme fenomen fra et annet bilmerke her inne, det er enestående slik jeg ser det. Istedet for å komme med verdens dårligste sleivspark til alle andre bilnyheter, bare post i Teslatråden (for de det gjelder) Rakk ikke skrive det en gang 😅 Endret 13. februar av DrAlban3000 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Complexity skrev (2 minutter siden): Tesla engasjerer andre produsenter og. Flere kan gjerne stjele de gode tingene fra Tesla, men herremann så mye dumt de gjør som bare føles som PR-stunt. DrAlban3000 skrev (1 minutt siden): Har tilgode å se samme fenomen fra et annet bilmerke her inne, det er enestående slik jeg ser det. Kan mer sammenlignes med Apple vs Android back in the days. PC vs Mac, Xbox vs PlayStation. Det pleier legge seg etter en stund. Finnes sikkert noe lignende i bilverden, men da mer med et glimt i øyet. Scania vs Volvo lastebiler har jeg f.eks. sett har sine blodfans. Massey Ferguson vs John Deere. Det blir bare på en litt annen måte. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Nimrad skrev (1 time siden): Trenden er jommen sterk på begge sider. Det er ikke akkurat hyggelig middagsprat fra verken hatere eller elskere. Får nesten lyst å skifte bil bare så det går an å ha vanlige diskusjoner her Vel vel, det er tross alt et diskusjonsforum. Tesla engasjerer hvertfall. Nå bekreftet du jo selv det som er litt av essensen av trendene her . Bare fordi man skriver her i tråden om faktiske hendelser som vedrører Tesla og har reflerksjoner over riktigheten av et omtalt vedtak i forbrukerklageutvalget blir man stempet som "hater". Jeg hverken hater eller elsker Tesla men misliker måten de opererer på overfor forbrukere når det gjelder klager og motsøksmål. På samme måte er jeg kritisk til hvordan Møller agerer noen ganger , eller bruktbilfirmaer som selger biler med feil og mangler uten å ta ansvar. Så anser ikke at jeg er på en elsk eller hat side ,men klarer å se at en spade er en spade. Endret 13. februar av Syar-2003 4 1 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Når vi først diskuterer Tesla mot røkla. Nå har så godt som alle de store bilprodusentene i USA valgt å gå over til samme ladeplugg som Tesla bruker der. Leveres Tesla i Norge med samme plugg eller CCS? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Syar-2003 skrev (20 minutter siden): Nå bekreftet du jo selv det som er litt av essensen av trendene her . På hvilken måte da? Jeg mente ikke å stemple noen, men jeg synes du også stempler litt når du snakker om Tesla-eiere i postene dine. Nå er jeg jo Tesla-eier, men jeg ble nylig bedt om å melde meg ut av Tesla-forum da jeg åpenbart hatet bilen. oldboy skrev (20 minutter siden): Når vi først diskuterer Tesla mot røkla. Nå har så godt som alle de store bilprodusentene i USA valgt å gå over til samme ladeplugg som Tesla bruker der. Leveres Tesla i Norge med samme plugg eller CCS? Tesla skiftet til CCS for ganske mange år siden siden det gikk veien mot at det ble standarden her i Europa. 4 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Nimrad skrev (28 minutter siden): På hvilken måte da? Jeg mente ikke å stemple noen, men jeg synes du også stempler litt når du snakker om Tesla-eiere i postene dine Når jeg refererer til at noen er tesla eiere er det et faktum og ikke en stempling av noesomhelst. Og når jeg sier "at det er en trend her" er det ikke rettet mot deg som person. Dette svaret direkte til meg tolket jeg som at jeg er "på en side" og er en "hater" (og opplyste i svar etter at ikke er tilfelle) Endret 13. februar av Syar-2003 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Nesten komisk hvor mye negative følelser tesla skaper blant de som misliker el 2 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar PgUp skrev (4 minutter siden): Nesten komisk hvor mye negative følelser tesla skaper blant de som misliker el Har helt sluttet å engasjere meg. Har alltid kjørt BMW men aldri anbefalt bilene verken til naboer, kollegaer eller snakket varmt om de på nett. Det var vel først for noen år siden jeg motvillig innrømmet at jeg hadde en F30 her på forumet Det betyr i praksis at jeg aldri har kjøpt de mest populære modellene som Skoda octavia, volvo V70 , vw golf, Opel insignal osv osv Det har sikkert kostet meg en hel del penger men jeg kjører så mye at timekosten ekstra blir ganske liten. At de som kjøpte avensissene og skodaene nå kjøper Tesla y er helt greit. Det er det billigste alternativ om du klarer og er villig til å ofte en hel del av kvaliteter andre biler har. Jeg er bare glad jeg slipper 3 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Trestein skrev (3 minutter siden): Har helt sluttet å engasjere meg. Har alltid kjørt BMW men aldri anbefalt bilene verken til naboer, kollegaer eller snakket varmt om de på nett. Det var vel først for noen år siden jeg motvillig innrømmet at jeg hadde en F30 her på forumet Det betyr i praksis at jeg aldri har kjøpt de mest populære modellene som Skoda octavia, volvo V70 , vw golf, Opel insignal osv osv Det har sikkert kostet meg en hel del penger men jeg kjører så mye at timekosten ekstra blir ganske liten. At de som kjøpte avensissene og skodaene nå kjøper Tesla y er helt greit. Det er det billigste alternativ om du klarer og er villig til å ofte en hel del av kvaliteter andre biler har. Jeg er bare glad jeg slipper Riktignok gammel artikkel, og mye har sikkert endret seg etter at TM3 og TMY kom på markedet til mer folkelige priser, men ihvertfall tidligere var det jo flest ex-BMW-eiere som skaffet seg Tesla! https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/G1oWG6/dette-skiller-tesla-eierne-fra-andre-bileiere 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Snowleopard skrev (2 minutter siden): Riktignok gammel artikkel, og mye har sikkert endret seg etter at TM3 og TMY kom på markedet til mer folkelige priser, men ihvertfall tidligere var det jo flest ex-BMW-eiere som skaffet seg Tesla! https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/G1oWG6/dette-skiller-tesla-eierne-fra-andre-bileiere BMW hadde vel ingen alternativer i 3-4-5-6-7 serie klassene før I4 kom. Jeg var en av dem som ventet. I3 var uaktuelt Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Trestein skrev (12 minutter siden): BMW hadde vel ingen alternativer i 3-4-5-6-7 serie klassene før I4 kom. Jeg var en av dem som ventet. I3 var uaktuelt På den tiden var det ingen som hadde reelle konkurrenter, ikke engang blant ice-versjonene. Måtte jo opp i langt høyere summer for noe som "banket" en TMS på ytelser. Det var rekkevidde og tildels interiør og generell finnish premium-merkene kjempet på, mot de andre faktorene som plutselig ble "uinteressant" når de ble gruset av en "symaskin av amerikansk opprinnelse. Likevel tiltrakk de seg kjøpere fra sterke kjøpegrupper som denne elektriske supervogna til passat-priser (i Norge). klarte å levere. For mange BMW-folk var det sportslige og ytelsene det som fristet mens de kjørte BMW, og som da lokket de over til Tesla. Og selv på de billigere TM3 og TMY, er det jo mye av det samme. Men nå ble det mer konkurranse mot f.eks. 3-serien,ikke bare mot de som ellers valgte 5-serie og 7-serie som tidligere. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Snowleopard skrev (2 minutter siden): På den tiden var det ingen som hadde reelle konkurrenter, ikke engang blant ice-versjonene. Måtte jo opp i langt høyere summer for noe som "banket" en TMS på ytelser. Det var rekkevidde og tildels interiør og generell finnish premium-merkene kjempet på, mot de andre faktorene som plutselig ble "uinteressant" når de ble gruset av en "symaskin av amerikansk opprinnelse. Likevel tiltrakk de seg kjøpere fra sterke kjøpegrupper som denne elektriske supervogna til passat-priser (i Norge). klarte å levere. For mange BMW-folk var det sportslige og ytelsene det som fristet mens de kjørte BMW, og som da lokket de over til Tesla. Og selv på de billigere TM3 og TMY, er det jo mye av det samme. Men nå ble det mer konkurranse mot f.eks. 3-serien,ikke bare mot de som ellers valgte 5-serie og 7-serie som tidligere. Husk at S klasse var en fin bil og når dollaren var 6kr og bilene hadde gratis lading så var man rimelig merkebevisst om man ikke lot seg friste. Bilene som i dag koster en million kostet den gangen rundt 600 000kr. Når jeg bestilte min bil i 2022 var tesla like dyr som I4. I dag hadde jeg plutselig kastet 100 000kr ut vinduet om jeg hadde kjøpt tesla. Men heldigvis så var det så mange som snakket om teslas marginer at man ikke burde gå i den fella. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Tesla skor seg på salg av nullutslippskvoter. Ikke småpenger de har «tatt fra konkurrenter» som kommer billigere unna kontra å betale bøter. Men samtidig bidrar de til å fylle lommeboken til Tesla , som igjen kan sette ned prisene på sine biler. https://www.motor.no/aktuelt/tesla-tjener-milliarder-pa-salg-av-nullutslippskvoter-hvordan-pavirker-dette-konkurrerende-produsenter/265763 2 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) Syar-2003 skrev (2 timer siden): Dette svaret direkte til meg tolket jeg som at jeg er "på en side" og er en "hater" (og opplyste i svar etter at ikke er tilfelle) Hvordan får du det til? Jeg får bruke dine ord, jeg konstaterer bare «fakta»(jeg vil heller bruke ordene «mine observasjoner»). Jeg snakket ikke om deg i det hele tatt, jeg poengterte bare at trenden gjelder begge sider siden du valgte å kun nevne den ene siden. Syar-2003 skrev (2 timer siden): Når jeg refererer til at noen er tesla eiere er det et faktum og ikke en stempling av noesomhelst. Hehe, tja. Jeg synes du generaliserer litt med hvordan du omtaler disse eierne: Syar-2003 skrev (5 timer siden): da trenden her er at eiere tar Tesla i forsvar for alt mulig mellom himmel og jord de måtte gjøre eller ikke gjøre. Bare for å ha det sagt. Jeg bryr meg ikke om hva du hater eller ikke, jeg prøver bare å nyansere diskusjonen litt. Endret 13. februar av Nimrad 4 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Trestein skrev (7 minutter siden): Husk at S klasse var en fin bil og når dollaren var 6kr og bilene hadde gratis lading så var man rimelig merkebevisst om man ikke lot seg friste. Bilene som i dag koster en million kostet den gangen rundt 600 000kr. Når jeg bestilte min bil i 2022 var tesla like dyr som I4. I dag hadde jeg plutselig kastet 100 000kr ut vinduet om jeg hadde kjøpt tesla. Men heldigvis så var det så mange som snakket om teslas marginer at man ikke burde gå i den fella. Er klar over den prisforskjellen, men husk og at da var batteriene 60 kWh, nå selges TMS med 100 kWh, så man får definitivt mer for pengene nå. Dog, de fleste synes å være mer enn godt fornøyd med "mini-TMS'en" TM3 og "SUV"-varianten TMY til ca samme prisen i praksis, som med bare litt større eller like små batterier leverer mer rekkevidde og likevel godt med plass for størrelsen og fremdeles knallgode ytelser. Nå er det dessuten kommer mange konkurrenter, men Tesla leverer temmelig bra på pris for rekkevidden og størrelse bil, og leverer godt mere enn konkurrentene i antall biler. BMW 5-serie vil med litt ekstrautstyr havne på ca lik pris som en TMS "non-plaid", eller over Plaid-pris for M60-varianten. Tilsvarende ligger jo i4 40 med litt utstyr ligge på rundt samme pris som en TM3P/TMYP, mens M40 havner en del over. Jeg er fan av BMW, men liker ikke helt at de dropper frunk og bygger på ice-plattform fremfor å gå for dedikert plattform. Og de gigant-grillene på elektriske varianter, finner jeg stort sett som kvalmende fælt. Bra de besinnet seg noe på i5. Det med dedikert elbilplattform kommer tydeligvis ikke før "new class/neue classe" kommer. 3 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Complexity skrev (4 timer siden): Den har enda blinklysspake da men kanskje de fjerner den og på neste. Ja den fjernes sikkert, er jo så tungvindt å strekke seg etter. 🤣 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Snowleopard skrev (15 minutter siden): Er klar over den prisforskjellen, men husk og at da var batteriene 60 kWh, nå selges TMS med 100 kWh, så man får definitivt mer for pengene nå. Dog, de fleste synes å være mer enn godt fornøyd med "mini-TMS'en" TM3 og "SUV"-varianten TMY til ca samme prisen i praksis, som med bare litt større eller like små batterier leverer mer rekkevidde og likevel godt med plass for størrelsen og fremdeles knallgode ytelser. Nå er det dessuten kommer mange konkurrenter, men Tesla leverer temmelig bra på pris for rekkevidden og størrelse bil, og leverer godt mere enn konkurrentene i antall biler. BMW 5-serie vil med litt ekstrautstyr havne på ca lik pris som en TMS "non-plaid", eller over Plaid-pris for M60-varianten. Tilsvarende ligger jo i4 40 med litt utstyr ligge på rundt samme pris som en TM3P/TMYP, mens M40 havner en del over. Jeg er fan av BMW, men liker ikke helt at de dropper frunk og bygger på ice-plattform fremfor å gå for dedikert plattform. Og de gigant-grillene på elektriske varianter, finner jeg stort sett som kvalmende fælt. Bra de besinnet seg noe på i5. Det med dedikert elbilplattform kommer tydeligvis ikke før "new class/neue classe" kommer. Tror du husker litt feil. Tesla var kansje bedre før med 60kwh batteriet kom litt senere. Tror de første het 85 med 80 kwh batteri Fra wiki . august 2013 ble de 15 første Tesla Model S med en rekkevidde på nærmere 500 km levert til norske kjøpere fra forhandleren på Alnabru.[10] Ved lanseringen i Norge startet prisen på kr 446 600.[11] Mot slutten av 2013 steg prisene for alle modeller, og den rimeligste kostet etter dette kr 466 200.[12] 87 prosent av norske Model S-eiere har brukt bilen på ferietur med minst én overnatting.[13] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå