Complexity Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar 8 minutes ago, kremt said: Ford mondeo i europa heter ford fusion i usa blant annet. Men ford har vel bestemt at de skal slutte med "personbiler" og bare selge suv og trucks. Og Ford Fusion i Europa var en firkantig Fiesta 😅 innvikla greier. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Leaf fortsetter å selge til tross for at den begynner å bli veeeldig utdatert https://www.motor.no/aktuelt/nissan-leaf-bilen-som-ikke-gir-seg/264072 . Med 400 km rekkevidde som starter under 300K og ett godt rykte for driftsikkerhet så er det kanskje ikke så rart. Chademo er selvfølgelig en gigantisk bakside i 2024 men har begynt så smått å komme chademo til CCS adaptere fra våre venner i kina 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) Evil-Duck skrev (6 minutter siden): Leaf fortsetter å selge til tross for at den begynner å bli veeeldig utdatert https://www.motor.no/aktuelt/nissan-leaf-bilen-som-ikke-gir-seg/264072 . Med 400 km rekkevidde som starter under 300K og ett godt rykte for driftsikkerhet så er det kanskje ikke så rart. Chademo er selvfølgelig en gigantisk bakside i 2024 men har begynt så smått å komme chademo til CCS adaptere fra våre venner i kina Denne ble kommentert på mandag i denne tråden. For meg kommer saken på side 686, mens denne er på side 698, så 12 sider lengre bak. Endret 26. januar av Snowleopard Skriveleif Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Snakket i forrige uke med en presseperson hos en av de store importørene i Norge, og jeg husker han viste meg/delte en norsk studie der godt over 55% av bilkjøperne enten ikke brydde seg om merket på bilen da de skal ha en bil, eller at de knapt brydde seg om merket men hadde googlet på Internett for å finne en bil. Felles for disse kundegruppene var at de hadde lite kunnskap om bil, ville helst unngå å bli dratt inn i prosessen til bilforhandlere og kjøpte den gjerne på nett. Tallene på de som var svært opptatt av merke, eller var absolutt lojal til merke var svært lavt. skal se om jeg finner statistikken. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) Complexity skrev (1 time siden): Simen1 skrev (1 time siden): Å importere en fæl ukultur og underkaste oss deres ukultur med firing på europeiske lover osv er ikke et reelt valg. Tesla må enten tilpasse seg, eller pakke sakene og reise hjem. Det var da voldsomt.. 😛 Hva synes du er voldsomt? Jeg synes det er enkel logikk. I praksis vil de jo selvsagt ikke pakke sakene og reise hjem så løsningen blir at Tesla må tilpasse seg lover og regler i de landene de opererer i. Er det så mye å be om? Edit: Beklager at jeg satt opp et falsk valg. Vi har selvsagt ikke et valg. Eneste løsning er å lære Tesla hvordan ting fungerer i Europa og Norge. Endret 26. januar av Simen1 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Førsteintrykk video av nye Porshe el-Macan fra Top Gear, kan sees her for de som interessert. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Iterion skrev (8 minutter siden): Førsteintrykk video av nye Porshe el-Macan fra Top Gear, kan sees her for de som interessert. Alle bilreviewere er på besøk i Tyskland og får litt tid til å se på og prate om de samme to demobilene (den lavendelfargede Macan 4 og den hvite Macan Turbo) , og i det samme arrangerte presse lokale Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Med betalt reise, hotell, mat og andre ting....... Dette er betalt reklame, ingenting annet. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Syar-2003 skrev (10 minutter siden): Alle bilreviewere er på besøk i Tyskland og får litt tid til å se på og prate om de samme to demobilene (den lavendelfargede Macan 4 og den hvite Macan Turbo) , og i det samme arrangerte presse lokale Stemmer. Alltid spennende med bilvids fra Top Gear ihvertfall Er det bare meg eller ser bilen ut som en blanding av Model Y(foran), E-Tron(siden) og EQC(bakfra)? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Sitat Ved å flytte produksjonen av elektriske personbiler som skal selges til europeiske kunder fra Kina til Europa, kan det spares både transportkostnader og eventuell fremtidig straffetoll. Og det er nettopp dette BYD nå gjør. Nylig avslørte bilprodusenten at de planlegger et enormt bilproduksjonsanlegg i den ungarske byen Szeged. Det blir i så fall første gang en kinesisk bilprodusent etablerer produksjon i Europa. https://www.tv2.no/broom/nytt-grep-kan-gi-kinesisk-boom/16356992/ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Iterion skrev (3 minutter siden): Er det bare meg eller ser bilen ut som en blanding av Model Y(foran), E-Tron(siden) og EQC(bakfra)? Det er nok bare deg. For meg ser den nye fremdeles ut som en Porsche Macan (utviklet fra 2010) Den har aner til Audi Q5. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Iterion skrev (29 minutter siden): Førsteintrykk video av nye Porshe el-Macan fra Top Gear, kan sees her for de som interessert. Dristig eksperiment å velge motorisert ladeluke som går innover. Lurer på hvor kompatibelt det blir med norsk vinter med frost, nullføre og snø om hverandre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Jarmo skrev (3 minutter siden): https://www.tv2.no/broom/nytt-grep-kan-gi-kinesisk-boom/16356992/ Ungarn virker stadig mer alliert med kommunistiske diktaturer enn med EU. Jeg er stadig bekymret for hvordan den kinesiske bilindustrien vil styrke Kinas økonomi og svekke vestlig økonomi og hvordan det vil påvirke sikkerhetspolitikken. EU bør ilegge all kinesisk verdiskapning i og utenfor Europa med en egen "sikkerhetsskatt". 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Simen1 skrev (1 minutt siden): Dristig eksperiment å velge motorisert ladeluke som går innover. Lurer på hvor kompatibelt det blir med norsk vinter med frost, nullføre og snø om hverandre. Ja kan se for meg at det kan bli litt utfordrende på de kaldeste vinterdagene i hvert fall, med mindre det går an å forvarme den da. Uansett, alt motorisert blir defekt før eller siden, tviler på at det hadde vært billig å fikse en defekt ladeluke på en Porsche Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Simen1 skrev (53 minutter siden): Hva synes du er voldsomt? Jeg synes det er enkel logikk. I praksis vil de jo selvsagt ikke pakke sakene og reise hjem så løsningen blir at Tesla må tilpasse seg lover og regler i de landene de opererer i. Er det så mye å be om? Edit: Beklager at jeg satt opp et falsk valg. Vi har selvsagt ikke et valg. Eneste løsning er å lære Tesla hvordan ting fungerer i Europa og Norge. Kanskje dei ikkje veit, men eg går ut frå at dei fleste på leiarnivå for Tesla Norge er norske og at det finnes nok kompetanse i selskapet til å forstå at det er ein anna kultur her. Eg trur det heller er snakk om at dei ikkje vil operere på den måten me gjer i Europa og Norge for å halde kostnadane nede og overskotet så høgt som mogleg, koste kva det koste vil. Den amerikanske måten. 1 1 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Simen1 skrev (4 minutter siden): Dristig eksperiment å velge motorisert ladeluke som går innover. Lurer på hvor kompatibelt det blir med norsk vinter med frost, nullføre og snø om hverandre. Rammeløse dører er også nytt for denne modellen. Synes det er en uting. BMW iX og Tesla har vel også det og det er noe herk når man er på fjellet og har bilen stående på tunet. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Simen1 skrev (1 minutt siden): Dristig eksperiment å velge motorisert ladeluke som går innover. Lurer på hvor kompatibelt det blir med norsk vinter med frost, nullføre og snø om hverandre. De har et bevisst design laget for vinterlige forhold. Og det er ikke uprøvd. https://newsroom.porsche.com/en/products/taycan/charging-18558.html 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Dassen skrev (22 minutter siden): Rammeløse dører er også nytt for denne modellen. Synes det er en uting. BMW iX og Tesla har vel også det og det er noe herk når man er på fjellet og har bilen stående på tunet. Vindauge med rammer og vanlege dørhåndtak er to ting eg gjerne hadde ofra nokre kilometer rekkevidde for på Tesla. Det er berre ei plage. 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar 3 hours ago, Complexity said: Ser litt video av Bjørn sin BMW i5 testing nå, og det har jo vært mye klaging her på hurtiglading begrensingen. Men har dere merket at bilen klarer 200kW med bare 25 graders batteri? Det er jo ganske imponerende og betyr jo at folk vil få bra hastighet på lading uten å måtte forvarme så mye. Er du sikker på at det er batteritemperaturen du ser? Har vært nok av brukere som har lest av motortemperaturen og har trodd det var batteritemp. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) sverreb skrev (13 minutter siden): Er du sikker på at det er batteritemperaturen du ser? Har vært nok av brukere som har lest av motortemperaturen og har trodd det var batteritemp. Det han i såfall kan lese ut fra BMWn i tillegg er kjølevannstemperaturen. Jeg tar alt denne mannen publiserer med to eller flere klyper salt nå. Diagnose mode på min egen i4. Endret 26. januar av Syar-2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå