Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (13 timer siden):

Joda, de burde kanske innkalt alle, men i 2019 var det begrenset med servicesenter og norge er langt, så de tenkte vel kansje det var liksågreit at folk slapp å kjøre i timesvis for å få det fikset. Ikke noe rakettforskning å smette dem på.

Jeg og mange andre hadde jo allerede montert 3eparts lapper og da. De jeg fikk tilsendt har jeg enda i esken.

Det er forståelig at de kanskje ser på andre løsninger enn at folk må kjøre i timesvis for å komme til nærmeste service-senter. De kunne kanskje løst det med å outsource jobben til et lokalt/merkeuavhengig verksted siden det kun var snakk om skvettlapper.

 

Mitt svar var uansett myntet på en annen bruker som mente en ikke kunne klage når en ikke hadde montert disse skvettlappene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26 minutes ago, Hansien said:

Det er forståelig at de kanskje ser på andre løsninger enn at folk må kjøre i timesvis for å komme til nærmeste service-senter. De kunne kanskje løst det med å outsource jobben til et lokalt/merkeuavhengig verksted siden det kun var snakk om skvettlapper.

 

Mitt svar var uansett myntet på en annen bruker som mente en ikke kunne klage når en ikke hadde montert disse skvettlappene. 

Joda, men er det en ting man har skjønt med Tesla (og musk sine ting generelt) er jo at de går utenfor normen på omtrent alt, og det har jo gitt stor suksess for dem.

Men de sliter litt når det kommer til det med kundeservice ja..

Selv er jeg meget fornøyd nå for tiden. Fikk feil på eu kontroll med slakk i en foring bak på min 19 Model 3. La inn bestilling på å få den fikset hos Tesla og fikk pris på 1800kr for jobben. Så for meg det var en slitedel spesielt siden jeg har kjørt mye med tung henger, og hadde ikke noe problemer med å betale det.

Men de byttet flere foringer og bærekulene bak å kjørte full firehjulskontroll på bilen hvor alt ble dekket av garantien. 

Vi får se om humøret mitt holder mål når bilen er utenfor garanti men akkurat nå er det veldig greit.

Før brukte de å vaske bilene som var inne, men det har de neppe tid til lengere så det er litt kjedelig :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar
20 hours ago, Zlatzman said:

Det tilbudet står det gjelder til og med 30.06.2023, så det er vel ikke så relevant nå. Har de endret listeprisen, eller må man krangle på pris med forhandler?

Jaggu du har rett. 
En Enyaq 4 hjulstrekker skrapa for utstyr med hengerfeste koster fortsatt over 600000,-

Da er der ikke noe tvil, Tesla fortsetter å ta alt nybil salget i sitt segment inntil de andre kutter 100k av prisen på sine modeller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (11 timer siden):

Hadde! Lenge siden han sluttet i Tesla.

Jobber nå for Bertel O. Steen, siden oktober i 22.

https://no.linkedin.com/in/evensollid/no

Fikk han fyken siden han skriver ex tesla? Aldri skjønt de som driver slik. For meg oppfattes det som de bare jobber en tilfeldig jobb i påvente om å få ny jobb hos tidligere arbeidsgiver. Ekstremt mage ex Easee om dagen som ett eksempel..

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Fikk han fyken siden han skriver ex tesla? Aldri skjønt de som driver slik. For meg oppfattes det som de bare jobber en tilfeldig jobb i påvente om å få ny jobb hos tidligere arbeidsgiver. Ekstremt mage ex Easee om dagen som ett eksempel..

Vanskelig å si, men det tviler jeg på. Kanskje han har fått bedre lønn i Bertel O.Steen f.eks. Er ikke han forholdsvis ung også?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Fikk han fyken siden han skriver ex tesla? Aldri skjønt de som driver slik. For meg oppfattes det som de bare jobber en tilfeldig jobb i påvente om å få ny jobb hos tidligere arbeidsgiver. Ekstremt mage ex Easee om dagen som ett eksempel..

Jeg tipper han var dritlei av "ingen kommentar"-kommentarene selv. Så når tilbudet om en mer givende jobb dukket opp, og sannsynligvis bedre betalt (minus ev. aksjeopsjoner), så var det vel lett å hoppe videre.

Om han måtte selge aksjer han han allerede hadde skaffet seg via opsjoner, og om han hadde konvertert alle opsjonene, vites ikke. Og kanskje kan han banne litt nå pga opsjoner han kunne tilegnet seg fremover, men enkelte ting kan ikke oppveies i penger.

EDIT: Ex-Tesla skriver han vel bare fordi mange fremdeles tror han jobber hos Tesla, og det er behov for å markere det bedre enn bare tittelen hos BOS får frem. 

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
5 hours ago, kremt said:

Det er vel ingen som betaler slike priser. Kampanje er de priser som gjelder. I tillegg kan man prute vanlig eller bruke storkunde avtale. 

 

skoda enyaq.PNG

Ok jeg brukte konfiguratoren dems jeg.

Misliker sterkt skjult prising. Er så heldig at arbeidsgiver har veldig bra rabattavtaler med bil importørene, men for en håpløs måte å prise på.

Synes faktisk Tesla sin med å senke og øke prisene etter etterspørsel er bedre enn å måtte prute som om jeg sto hos en teppehandler på basaren i Istanbul. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
21 hours ago, Zeph said:

Då blir det slutt på drivstoff-VW

Hvor mange modeller med fossilt var det de egentlig solgte. Polo, Tiguan, T-roc, T-cross, Golf hybrid, caravelle, multivan. Var nok ikke spesielt stort salg per år lengre. 

Men i tillegg har man jo alle nærings modellene, som Caddy, Transporter, Crafter. VAG har veldig stor andel av næringsbil salget, rundt 30-40 %, så dette har de god profitt og omsetning av. Denne annonseringen er ganske mye reklame etter mitt syn, og betyr ikke voldsomt mye for de fleste, eller for merket. For spesielt interesserte vil det fortsatt være enkelt å hente biler fra Tyskland. 

58 minutes ago, bzzlink said:

Misliker sterkt skjult prising

Det står jo klistret kampanjer over alle sider så det bør nå være lett å se. Det er ofte sånn det er hos VAG, Bmw, mb, etc, såkalte villedende priser. Man må selv finne ut hva man bør betale og om dette merket er noe å satse på. Men det er klart at salget har gått kraftig ned og de må finne et nytt prisnivå når etterspørsel er ned og finansieringskostnad er opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en er innom diskusjoner om apper så har BMW i4 en funksjon jeg har savnet siden jeg hadde volvo V60en tilbake i 2016, en knapp på nøkkelen en kan aktivere forvarming/kjøling med. Uansett hvor stabil en app er så hender det seg at de er nede såfrem de må kommunisere med en server et eller annet sted for å aktivere noe bilen skal gjøre, at jeg da kan peke nøkkelen ut vinduet og starte forvarming på en kald vinterdag appen ikke fungerer er gull verdt :) Som nevnt tidligere så var det erketypisk at appen til Nissan Leaf ikke fungerte på kalde dager da det var mange som samtidig prøvde å gå inn å skru på forrvarming, og om appen ikke fungerte på leaf så var eneste alternativet å gå ned i bilen og starte den om en ønsket at bilen skule bli varm før kjøreturen. Appen til Kia/Hyundai var langt mer stabil og fungerte 99% av gangene jeg brukte den, men den 1% den ikke fungerte var det veldig kjipt at jeg ikke hadde noe annet alternativ å starte forvarming på.

Lenke til kommentar

En ting jeg reagerte på når jeg fikk min MG4 var forsikringsprisen. 

For kjørelengde på kun 12k med toppkasko/75% bonus mm havner jeg på nærmere 14k inklusive trafikkforsikring. Omtrent dobbelt av hva jeg betalte for min 2011 ford focus. Er dette fordi det er nyere bil, eller fordi det er elektrisk? Og i så fall hvorfor? Selv hadde jeg forventet noenlunde lik pris siden det er biler av omtrent samme størrelse/klasse.

Ja har sjekket litt hos andre selskaper, men det er ikke mye å hente, spesielt ikke om man ikke flytter alt av forsikringer og banktjenester.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (6 minutter siden):

For kjørelengde på kun 12k med toppkasko/75% bonus mm havner jeg på nærmere 14k inklusive trafikkforsikring. Omtrent dobbelt av hva jeg betalte for min 2011 ford focus. Er dette fordi det er nyere bil, eller fordi det er elektrisk? Og i så fall hvorfor? Selv hadde jeg forventet noenlunde lik pris siden det er biler av omtrent samme størrelse/klasse.

Du har kjøpt en bil som er verdt 5-10 ganger så mye? Og lurer på hvorfor forsikringsprisen dobles? Ganske lett å se hvorfor den er dyrere egentlig.

Men ellers hørtes det dyrt ut med 14k. Jeg ser jeg får den til under 9k når jeg søker den opp. Bil Pluss hos Eika, 7k egenandel, 75% bonus, 12k kjørelengde, MG4 2023 standardutgave(ikke luxury).image.png.17974978e546f4b2d8450fa16fadb37d.png

 

Forsikringprising er ganske kompliserte algoritmer basert på mye forskjellig. 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (2 timer siden):

Uansett hvor stabil en app er så hender det seg at de er nede såfrem de må kommunisere med en server et eller annet sted for å aktivere noe bilen skal gjøre

Kommuniserer ikke appen direkte med bilen når du er i nærheten? Jeg ser hvertfall Tesla sin gjør alt over bluetooth når telefonnøkkel er "koblet til".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

om appen ikke fungerte på leaf så var eneste alternativet å gå ned i bilen og starte den om en ønsket at bilen skule bli varm før kjøreturen

Jeg har en annen nissan og den har egen vifteknapp på nøkkelen. Bruker den av og til på vinteren, ganske kjekt. Da går varmen i 10 eller 15 minutter hvis bilen ikke er plugget inn. Er den plugget inn kan de gå i flere timer. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Nimrad said:

Kommuniserer ikke appen direkte med bilen når du er i nærheten? Jeg ser hvertfall Tesla sin gjør alt over bluetooth når telefonnøkkel er "koblet til".

Jo når man er innen rekkevidde går det over Bluetooth tror jeg. Men har ikke sjekket ved å slå på flymodus

BMW kjører appen på nøkkelen, fordi de forventer at Fritz fortsatt rocker Nokia 8800… 😂

Endret av bzzlink
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...