Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (24 minutter siden):

Hvorfor er ikke mørkt stoffinteriør i tak egentlig mer utbredt egentlig..? Jeg har nettopp handlet meg en Seat Mii. Ikke akkurat noen luksusbil, men der har altså premiumutgaven (Launch Edition) mørk interiørfarge i tak, solskjerm og stolper. Det gjorde faktisk ganske mye med inntrykket av interiøret inni. Da jeg så på biler 2-3 ganger prisen hadde ingen av de dette...

Ja det er synd model 3/y ikke kommer med dette, man må opp på S. Der får en også alcantara eller hva det heter. Gjør mye med inntrykket 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (1 time siden):

Hvorfor er ikke mørkt stoffinteriør i tak egentlig mer utbredt egentlig..? Jeg har nettopp handlet meg en Seat Mii. Ikke akkurat noen luksusbil, men der har altså premiumutgaven (Launch Edition) mørk interiørfarge i tak, solskjerm og stolper. Det gjorde faktisk ganske mye med inntrykket av interiøret inni. Da jeg så på biler 2-3 ganger prisen hadde ingen av de dette...

Mørkt tak er obligatorisk her. Gir mye mer ro i kupeen synes jeg, og er mer praktisk.
I tillegg må bilene mine ha ACC, matriselys, parksensor med ryggekamera, rattvarme og navi.

Men dette har de fleste moderne biler i dag heldigvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Det var da veldig 😛

Langt fra noen obligatorisk greie for meg, men jeg likte det godt.

Jeg hadde det på en Audi en gang, og så hadde neste bil det ikke, og det var såpass forstyrrende og så så billig ut at neste bil måtte ha det. Og etter det så jeg ikke tilbake. Men er storforbruker av biler, og opptatt av detaljer, så det er kanskje bare meg.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det på en Audi en gang, og så hadde neste bil det ikke, og det var såpass forstyrrende og så så billig ut at neste bil måtte ha det. Og etter det så jeg ikke tilbake. Men er storforbruker av biler, og opptatt av detaljer, så det er kanskje bare meg.. 

Jeg hadde røket på så mange andre kriterier, og ikke minst flere hundre tusen kroner, hvis jeg skulle hatt det som minimumskrav

Lenke til kommentar
Retroman skrev (2 timer siden):

Også i kombo med lysere interiør? Synes det er situasjonsbestemt. Sort til nesten alt, men synes lyse interiør ofte kan komplementeres med lyst/beige innertak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (14 timer siden):

Også i kombo med lysere interiør? Synes det er situasjonsbestemt. Sort til nesten alt, men synes lyse interiør ofte kan komplementeres med lyst/beige innertak. 

Godt poeng. Hadde en Passat med beige skinn en gang. Da funka det med lyst tak. Men jeg har lært at lyst skinn er et helvete å holde pent - husker hvordan det dag for dag kom mer og mer blåfarge på sidevangene etter jeans, selv om jeg hadde swisswax beskyttelse og tok et par behandlinger i etterkant.

En kompis har hvitt skinninteriør i bilen sin - cab, så sort tak inni, men han har forbud mot jeans. Det skjønner jeg..

Men det var en grei avsporing.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv bestilt meg bil med glasstak nå så er spent på hvordan det vil være, alle IONIQ 5 jeg har kjørt har hatt vanlig tak så blir første gang jeg får testet det når jeg får levert min egen bil. Det som er greit me Hyundaien som en del andre med glassstak mangler er at en og har mulighet å stenge ute sola om det blir for intenst.

Leser dog en del om at en bør ta seg en titt i forsikringsvilkårene sine da det ikke er alle forsikringsselskaper som dekker skade på glasstak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (48 minutter siden):

Har selv bestilt meg bil med glasstak nå så er spent på hvordan det vil være, alle IONIQ 5 jeg har kjørt har hatt vanlig tak så blir første gang jeg får testet det når jeg får levert min egen bil. Det som er greit me Hyundaien som en del andre med glassstak mangler er at en og har mulighet å stenge ute sola om det blir for intenst.

Leser dog en del om at en bør ta seg en titt i forsikringsvilkårene sine da det ikke er alle forsikringsselskaper som dekker skade på glasstak.

Det ser veldig kult ut umiddelbart, men er jo noen ulemper som du er inne på. Glasstak forværrer også akkustikken ganske mye, om man bryr seg om sånnt.

Lenke til kommentar
ozone skrev (1 time siden):

Tesla har heldekkende glasstak, så vi slipper å tenke på hvilken farge på taket vi skal ha😇

Forstår det var spøkefullt ment, men jeg skyter inn likevel at jeg misstenker de som liker mørkt tak ikke er så fan av glasstak. Er jo litt motsetninger, med åpent og lyst kontra lunt og cockpit fokusert.

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (2 minutter siden):

...misstenker de som liker mørkt tak ikke er så fan av glasstak. Er jo litt motsetninger, med åpent og lyst kontra lunt...

Utrolig nok så oppleves glasstaket til Tesla mørkt og lunt.
Lysgjennomslippet er sikkert 10% eller noe sånt. Aldri har jeg lagt merke til solen gjennom taket. Men vinduene derimot...

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (13 timer siden):

Det var Fremtind som ikke hadde glasstaket med på sin Kasko-forsikring. Men de fikk så mye pes for det at de måtte endre vilkårene sine til tilsvarende som de andre selskapene. og inkludere glasstaket i glassforsikringen. Så det løste seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Glasstak er gull det, men dersom jeg har mørkt glasstak og lyse A-stolper ville det ført til alvorlige reaksjoner her i gården. Å kombinere lyst og mørkt interiør er om mulig enda verre. Må uavhengig av fast eller glasstak ha mørkt interiør på bilen.
Men noen foretrekker lyst og ledig interiør - de skal få lov til det :)

Erindrer en kompis som bestilte en A6, eller S6 for flere år siden. Orange spesiallakk fra Audi, og så valgte han spesialfarge på skinnsetene ala blodig diaré. Det så så jævlig ut at jeg ble bilsyk uten å sette meg inn i bilen..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Alpine har et ganske friskt designspråk. A110 er en bil jeg likte veldig godt designet på og skulle gjerne prøvd den. Dessverre forble elektrisk A110 bare et konsept.
Men denne tassen må jo være gøyal å kjøre, men jeg gjetter på en pris på 550-600k minst, så dette blir langt i fra en volumselger i Norge.

Da frister 500 Abarth BEV mer.. 😶

what-is-lime-and-looks-just-like-a-fiat-500e-why-its-the-first-ever-abarth-ev_4.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...