wampster Skrevet 29. januar 2023 Del Skrevet 29. januar 2023 J-Å skrev (På 28.1.2023 den 13.32): Hvis en bil legger seg ut i venstre felt i 100 km/t, så må en bil i 320 km/t begynne å bremse minst 250m bak for å unngå å kjøre på den. Nå kan jeg ikke si at jeg er for fri hastighet selv, men å legge seg ut i venstre felt på Autobahn i 100 km/t hvor det er fri hastighet kan vel sammenlignes med å kjøre mot fartsretningen på E6 mens man scroller på instagram 3 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 (endret) On 1/29/2023 at 6:19 AM, Jarmo said: https://teknikveckan.se/avklippta-elbilsladdare-runt-om-i-stockholm-och-uppsala?fbclid=IwAR2Xp3Ct24pZHhdqXLYRd0LptJupSBon-N2_5InoA0atvRv0LtNY4POh9-Y Hvis dette blir et praktisk og tilbakevendende problem er det mange tiltak i varierende grad av eskalering man kan gjøre: Sporingsbrikke i håndtaket. Stålarmerting av kabel Innelåsing av kabel intil en bruker er autentisert (skap eller trommel på lader) Alarmtråder gjennom kabel som så kan trigge: Videoopptak Maling/røykbasert avskrekkingsanlegg Akustisk alarm barrieære ved inn/utkjøring av område Sannsynligvis er ikke tiltak nødvendig i annet enn i belastede eller øde områder. Endret 30. januar 2023 av sverreb 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 16 hours ago, wampster said: Nå kan jeg ikke si at jeg er for fri hastighet selv, men å legge seg ut i venstre felt på Autobahn i 100 km/t hvor det er fri hastighet kan vel sammenlignes med å kjøre mot fartsretningen på E6 mens man scroller på instagram Lenke til kommentar
wampster Skrevet 30. januar 2023 Del Skrevet 30. januar 2023 Vanskelig å si om det er på et strekke det er fri hastighet eller ikke, men jeg står ved min tidligere påstand Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 https://www.tv2.no/broom/toyota-trekker-en-av-bilene-sine-fra-stor-rekkeviddetest-1/15467571/ Flaut hele greia for Toyota.. Tør ikke la bilene bli testet engang.. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Complexity skrev (25 minutter siden): https://www.tv2.no/broom/toyota-trekker-en-av-bilene-sine-fra-stor-rekkeviddetest-1/15467571/ Flaut hele greia for Toyota.. Tør ikke la bilene bli testet engang.. Toyota har virkelig kodak vibber om dagen. Forhåpentligvis ordner ny CEO opp. 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Sitat Det er også kommet frem at batteriet i bZ4X har en relativt høy restkapasitet etter at displayet viser 0 kilometer. Bufferen er på minst åtte prosent av batterikapasiteten og denne er inkludert i beregningen av oppgitt rekkevidde (WLTP). Sitat fra Toyota til kundene sine. Er det virkelig sånn at WLTP testes med buffer under 0? Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Complexity skrev (36 minutter siden): https://www.tv2.no/broom/toyota-trekker-en-av-bilene-sine-fra-stor-rekkeviddetest-1/15467571/ Flaut hele greia for Toyota.. Tør ikke la bilene bli testet engang.. Ja, og Tesla stiller med rwd Y, alle skulle selvsagt stilt med firhjulstrekkvarianten når det er det "alle" kjøper. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 (endret) 11 minutes ago, Mag ne said: Ja, og Tesla stiller med rwd Y, alle skulle selvsagt stilt med firhjulstrekkvarianten når det er det "alle" kjøper. Det er fordi Y RWD er ny i Norge nå. AWD utgaven testet de jo i fjor: https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/tesla-model-y/rekkeviddetest-tesla-model-y-lr-awd Begge utgavene til Toyota er ny så burde jo la dem teste begge. Endret 31. januar 2023 av Complexity 1 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Mag ne skrev (7 minutter siden): Ja, og Tesla stiller med rwd Y, alle skulle selvsagt stilt med firhjulstrekkvarianten når det er det "alle" kjøper. De har testet massevis av Teslaer, både LR og P. Det mest interessante er å teste den nye versjonen, som er RWD. Men ofte tester de gjerne både LR og RWD om begge er tilgjengelig. 2 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Om ikkje anna så er denne vintertesten god underhaldning. 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Er det helt slutt på fantasien når det gjelder modellnavn nå ? De har jo tidligere pyntet litt opp på Toyotaer. BZ4X klinger ikke så veldig godt for meg. Spesielt ikke når det brukes på en bil med tohjulsdrift. Og Audi tviholder på: etron(fr)->turd(en)->drittsekk(no) "Duster" er heller ikke så bra. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Complexity skrev (9 timer siden): Begge utgavene til Toyota er ny så burde jo la dem teste begge. Toyota kan neppe nekte NAF å teste 4x4 bilen deres. Jeg tipper det er snakk om at Toyota bare trekker tilbudet om å bidra med lånebil til den testen, sånn at NAF eventuelt må skaffe en sånn andre steder. Det bør jo ikke være veldig vanskelig. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 10 minutes ago, Simen1 said: Toyota kan neppe nekte NAF å teste 4x4 bilen deres. Jeg tipper det er snakk om at Toyota bare trekker tilbudet om å bidra med lånebil til den testen, sånn at NAF eventuelt må skaffe en sånn andre steder. Det bør jo ikke være veldig vanskelig. Jeg vil faktisk tro at de betaler dem for at de skal bestemme hvilke biler som skal være med og ikke. Hvis de hadde skaffet uoffisiell bil tenker jeg det hadde blitt rabalder på toyota kontorene. Får vel vente på teslabjørn testen og 1000 km testen. Men som det ser ut nå ligger den trolig langt bak selv 10 år gammel model-s..... Men de fikser absolutt ingenting med å skjule hvor dårlig bilen er. Dette er trolig en bil som burde kostet maks 400 tusen, rekkevidde og størrelse tatt i betraktning. 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Prøvekjørte en Y i dag og jeg ble veldig imponert over komforten. Har fulgt elbiler siden jeg prøvde Model S i 2014, men hengt meg opp i småting rundt Tesla siden de skrives så mye om. Er ikke superbevandra på bilmarkedet, men kjørekomfort, lydnivå og seter var milevis opp fra vår Outlander PHEV. Kona brukte ordet luksus. Selv vil jeg ikke dra det så langt, men ble veldig positivt overrasket. 1 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Nimrad skrev (4 minutter siden): Prøvekjørte en Y i dag og jeg ble veldig imponert over komforten. Har fulgt elbiler siden jeg prøvde Model S i 2014, men hengt meg opp i småting rundt Tesla siden de skrives så mye om. Er ikke superbevandra på bilmarkedet, men kjørekomfort, lydnivå og seter var milevis opp fra vår Outlander PHEV. Kona brukte ordet luksus. Selv vil jeg ikke dra det så langt, men ble veldig positivt overrasket. Ja de har kommer langt siden den tid! Om du får mulighet, prøv en S/X refresh også. Enda noen hakk opp. Stiller min til disposisjon om det passer med lokasjon:) Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 Complexity skrev (13 timer siden): Det er fordi Y RWD er ny i Norge nå. AWD utgaven testet de jo i fjor: Har den det samme batteriet som sr+ model 3? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 31. januar 2023 Del Skrevet 31. januar 2023 7 minutes ago, Sjørøver said: Har den det samme batteriet som sr+ model 3? Samme som nyere SR+ (etter de bytta navn til Rear Wheel Drive). Så er LFP batterier ja. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Da endte vi med kun 1 706 nyregistrerte elbiler i Januar, det laveste tallet på én måned (by far) tilgjengelig på https://elbilstatistikk.no. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2023 Del Skrevet 1. februar 2023 Kom mange biler i desember så vil vente til resultatet for februar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå