Torstein Norum Bugge Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Science Journal bruker telefonens sensorer som vitenskapelige verktøy.Googles splitter nye app gir deg et lite laboratorium på telefonen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hmm.. det slo meg plutselig at mobiler flest mangler termometer. Litt underlig i grunn, sett i lys av artikkelen. Med barometer og hygrometer i tillegg så hadde det fort vekk dukka opp en værstasjon app. med dertil fornøyelige statistikker. I kombo med GPS kunne sånt gitt morsom "bigdata" for meterologisk institutt å bryne seg på, en million målestasjoner, yey! Lenke til kommentar
Zhylo Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hmm.. det slo meg plutselig at mobiler flest mangler termometer.... 100% av alle smart-telefoner har vel et termometer i Litium batteriene sine, som skal være et krav. Problemet er vel at de ofte ikke gjør denne infoen synlig uten ekstra programvare som leser av batteriet. Lenke til kommentar
pergh Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hmm.. det slo meg plutselig at mobiler flest mangler termometer. Litt underlig i grunn, sett i lys av artikkelen. Med barometer og hygrometer i tillegg så hadde det fort vekk dukka opp en værstasjon app. med dertil fornøyelige statistikker. I kombo med GPS kunne sånt gitt morsom "bigdata" for meterologisk institutt å bryne seg på, en million målestasjoner, yey! Kanskje litt hårete å korrigere for kroppsvarme og strømforbruk, men men :-) Mvh Per Gunnar Hansø 1 Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 "Google – nå Alphabet – har mange baller i luften" Atte hæ? Alphabet? Hva menes med dette?? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 "Google – nå Alphabet – har mange baller i luften" Atte hæ? Alphabet? Hva menes med dette?? Fra i høst: Google blir til Alphabet 1 Lenke til kommentar
fredpallesen Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Kanskje prosjekt ARA vil / kan gi flere måleinstrumenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå