Gå til innhold

Beste mobilabonnement for utlandet?

Anbefalte innlegg

Skal ned til Sør-øst Asia i noen måneder, og da må jeg ha et mobilabonnement som har best mulig pris på dataroaming. Blir å være mye ute langs veien så er ikke alltid jeg bare kan stoppe innom en resturant eller hostel for å bruke Wifi'en deres.

Skal til Thailand, Laos og Kambodsja.

Hvilke mobiloperatører er det som er billigst for meg å bruke når det kommer til dataroaming i disse landene?

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder meg mye i Thailand og bruker AIS både som ringekort og data.

Ca. 50 kr i mnd for 1 GB data med avtale. 

Uten avtale koster det  ca. 12 kroner pr. dag med effektiv bruk.

Bruker du ikke, betaler du heller ikke.

Selve ringeprisen lokalt er minimal. For å ringe hjem er Skype det beste, tror jeg.

Og bare for å ha nevnt det: du kan både kjøpe og fylle på kortet på f.eks. SevenEleven...

Endret av Chutikran
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For disse landene må du se an hvilke frekvenser du har på mobilen din. Deres 3G og 4G frekvenser er anderledes enn våre. Nye toppmodeller fra Samsung og Apple bør ha nok frekvenser, men med andre telefoner kan det være litt avhengig av lokasjon om du får god nettilgang. Frekvensene er under endring, iallefall i Thailand.

Tror både Dtac og True har bra priser for å ringe hjem. Du må ha en spesiell kode før nummeret for å få god pris.

Skype og Facetime funker bra i Thailand, selv med nett som har dårlig hastighet utenfor Thailand. Telio funker dårlig unntatt på veldig bra nett.

AIS har flest basestasjoner i Thailand, men har hatt dårligere hastighet på nett historisk sett. Det er under endring nå. Tror AIS kan være best på landsbygda fremdeles.

True wifi er veldig tilgjengelig i storbyer, men varierende hvor bra basestasjonene funker. 100 baht per måned, om du har True SIM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...