MrAvionics Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei! Skal sende inn pc for feilsøking til komplett og trenger derfor å lage kopi av disken. Hadde vært greit å slippe å installere windows igjen på den, så derfor lurte jeg på om det finnes et gratis program som klarer å lage et image som er mulig å starte opp pcen med etterpå. Disken kommer til å bli klonet på en annen PC en den som den skal brukes på. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Du kan bruke Macrium reflect, enkelt greit og gratis Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 Og når jeg legger det tilbake på disken så vil pc-en boote ? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Lag et bootable image av C:\ disken din. Lagre backupen på en annen disk som du tar vare på. Send maskinen inn. Når du får maskinen i retur tar du ut disken og kobler den til en annen maskin som har Macrium installert. Legg så imaget inn på den tilkoblede disken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Kan nevne at Windows har slik verktøy innebygget. Image backup. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 Vil det funke via en annen pc en den disken hører til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vil det funke via en annen pc en den disken hører til? Nei, tenkte ikke helt over problemstillingen. Image backup kjøres fra Windows. Når PC ikke fungerer trenger du å boote fra et annet medium for å klone. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Laget et image med Macrium reflect så får vi se Takk for hjelp alle sammen. Et spørsmål til: Har en extern harddisk som sluttet å virke på USB 3 og virket kun med USB 2. Tenkte derfor å ta backup av den og levere den inn, men har støtt på et nytt problem. Først prøvde jeg å kopiere over filer, men får melding at den ikke kan lese disk eller kilde når den skal kopiere. Prøvde derfor å lage image av den og da får jeg denne meldingen: Backup aborted, unable to read from disk, error code 23 - data error (redundancy check) Er den disken og alt som er på den tapt for alltid eller finnes det en mulighet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå