Gå til innhold

Finner ikke læreplass, hva slags muligheter har jeg foran meg?

Anbefalte innlegg

Hei, går VG3 dataelektronikerfaget og er ferdi med skolen om 1 måned. Har søkt nesten 20 bedrifter, men alle har enten allerede ansatt lærling eller de tar ikke imot i år. Ser ikke ut som jeg klarer å finne noen bedrifter før fristen i september. Hva slags muligheter har jeg foran meg? Hva bør jeg gjøre videre, isteden for å kaste bort et helt år? Tips? Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, går VG3 dataelektronikerfaget og er ferdi med skolen om 1 måned. Har søkt nesten 20 bedrifter, men alle har enten allerede ansatt lærling eller de tar ikke imot i år. Ser ikke ut som jeg klarer å finne noen bedrifter før fristen i september. Hva slags muligheter har jeg foran meg? Hva bør jeg gjøre videre, isteden for å kaste bort et helt år? Tips? Takk for hjelpen.

Du har krav på at kommunen ordner noe for deg, det kan være påbygg, mulighet til å ta fagbrev uten læretid osv. En skal ikke falle utenfor bare siden en mangler plass. Ta kontakt med rådgiver. 

Lenke til kommentar

Her i Bergen har de samme problemet (Amalie skram VGS eller hva den nå en heter).

Så der har de noe kombinasjonsopplegg.

Men er lærling men går på skolen, og er utplassert en dag eller to i uken.

Etter et år tar man fagbrevet.

(Jeg er ikke lærling, men vi har en kar som er her fra den skolen en dag i uken)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...