Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

CNET Access Point fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et problem med mitt CNET AP-711(D), som jeg bestilte fra komplett.no. Dette er et WLAN Access Point som jeg har koblet direkte til laptoppen med en krysset nettverkskabel for å konfigurere det før bruk (forresten så står det at jeg skal kunne koble til via WLAN kortet mitt, men det fungerer ikke så jeg må koble til med standard Ethernet). Uansett så kjører jeg SNMP Manageren (program brukt for å konf'e APet) som fulgte med hardware (og oppdatert til v2.01.1 gjennom CNETs nettsider), men her får jeg bare listet opp APet om jeg kobler manuelt til ved å taste inn IPen og passordet fra håndboken. Jeg får ikke koblet til om jeg trykker "Find AP" med andre ord.

Når jeg så har fått opp APet i listen (Name: WLAN_AP, BSSID: 00:08:A1:52:CF:B0 etc.) klarer jeg ikke å konfigurere saken. "Configuration"-knappen er "ghostet" slik at jeg ikke kan komme inn på vinduet for konfigurasjonen. Det står at jeg er "Connected" under "State" men selve konfigurasjons-vinduet kommer jeg meg altså ikke inn på. Lurer altså på hva som er galt, og hvordan man skal komme seg videre...

Setter pris på hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I det vinduet der AP'et kommer opp, WLAN_AP, BSSID: 00:08:A1:52:CF:B0 etc. Dobbelklikker du på "WLAN_AP, BSSID: 00:08:A1:52:CF:B0 etc." Da blir du spørt om passord. Skriver du dette inn, funker konfigurasjonas knappene. Default pass "WLAN" Husk at du må være på same ip-range som AP'et.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...