Gå til innhold

RPG Hekta, hjelp med konsoll valg..

tottoen

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er helt ny her så jeg vet ikke helt om dette topicet passer inn akkurat her men jeg prøver.

Jeg er helt hekta på rollespill (FF serien, Suikoden, Xenogears, Breath of fire osv..)Jeg lurer rett og slett på om Xbox har noe som helst å stille opp med i forhold til hva ps2 har med tanke på rollespill releases. Suikoden III og IV kommer jo (om ikke til norge så ihvertfall ut i usa) xenosaga kommer, mange ff spill, breath of fire V mm. Eneste jeg har sett av "RPG" fra xbox sin side er Fable. Finnes det noen flere? evt noen som har spilt suikoden eller lignende på ps2 som kan si om det er noe bra?

Har også sett en del på Dark Chronicle eller hva det heter til ps2, er det noe bra?

Ser mest ut som om ps2 er det mest gunstige for meg hvis du ser i tillegg til alle rpg'ene så kommer jo blant annet GT4 snart... Btw, hvordan funker det å chippe ps2? Dyrt?

What do you guys think?

mvh

tottoen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X bok har jo KOTOR og Morrowind. Rollespill blir jo ikke bedre enn det. Men hvis du virkelig liker rollespill, skaff deg en PC. Er jo dyrere, men så er utvalget av rollespill mye bedre til PC, enn noen konsoll. Ihertfall hvis man liker skikkelige rollespill, ikke slike linære fadeser som FFX :D

Lenke til kommentar

xbox koser seg i den sjangeren; Knights of the Old Republic, Baldur's Gate Dark Alliance 1 og 2, Morrowind, Gladius, Dungeons and Dragons: Heroes++

Det er jo klart at PS2 har flere rollespill enn Xbox, pga fartstiden.

Jeg gleder meg til følgende rollespill på xbox; Fable, BC, Jade Empire, oppfølger til Knights of the Old Rep., Sudeki (Microsoft's svar på Final Fantasy) ++

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg er helt ny her så jeg vet ikke helt om dette topicet passer inn akkurat her men jeg prøver.

Jeg er helt hekta på rollespill (FF serien, Suikoden, Xenogears, Breath of fire osv..)Jeg lurer rett og slett på om Xbox har noe som helst å stille opp med i forhold til hva ps2 har med tanke på rollespill releases. Suikoden III og IV kommer jo (om ikke til norge så ihvertfall ut i usa) xenosaga kommer, mange ff spill, breath of fire V mm. Eneste jeg har sett av "RPG" fra xbox sin side er Fable. Finnes det noen flere? evt noen som har spilt suikoden eller lignende på ps2 som kan si om det er noe bra?

Har også sett en del på Dark Chronicle eller hva det heter til ps2, er det noe bra?

Ser mest ut som om ps2 er det mest gunstige for meg hvis du ser i tillegg til alle rpg'ene så kommer jo blant annet GT4 snart... Btw, hvordan funker det å chippe ps2? Dyrt?

What do you guys think?

mvh

tottoen

For meg virker det til at du er mest hekta på japanske rollespill og ikke rollespill basert på D&D eller lignende... Hvis dette er tilfelle er det nok lurest for deg å velge PS2, da denne konsollen har klart flest rollespill av den japanske varianten. Der får du WildArms serien, Breath of Fire serien, Legaia serien, Suikoden serien (selv om Suikoden 3 er nesten umulig å få tak i nå), Final Fantasy serien, SaGa Frontier, Xenosaga osv... Xbox har ikke så veldig mange rollespill, i hvertfall ikke spill som er eksklusive for akkurat denne konsollen, men Fable og Sudeki som allerede er nevt ser svært lovende ut og vil for mange være grunn nok til å investere i en Xbox... Men som sagt, er japanske rollespill din greie, gå for PS2.. Det er vel også kun i denne sjangeren PS2 er overlegen....

Lenke til kommentar

takk skal dere ha. Stemmer at det går mest i japanske rollespill, har sett på Sudeki, BC, Fable osv, men jeg står liksom litt fast på hva jeg skal ha. Xbox har jo ett stort pluss når det gjelder modding og sette i større hd osv. Pluss at du har spill som PGR 2, Fable, Bc, KOTOR +++ Stig_W: Hvorfor er Suikoden III nesten umulig å få tak i? Laget alt for få eksemplarer eller?

Har noen noe mer å tilføye så er jeg lutter øre, har ingen aning om jeg skal kjøpe ps2 eller xbox..

-tottoen

Lenke til kommentar

Ser egentlig ikke noen grunn til å skaffe X-box hvis du har en ålreit PC. Jeg vil faktisk påstå at Xbox ikke er noe annet enn en PC med mindre muligheter.

Det er derimot VELDIG lett å få tak i warez spill til den. Sikkert derfor så mange foretrekker den.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
X bok har jo KOTOR og Morrowind. Rollespill blir jo ikke bedre enn det. Men hvis du virkelig liker rollespill, skaff deg en PC. Er jo dyrere, men så er utvalget av rollespill mye bedre til PC, enn noen konsoll. Ihertfall hvis man liker skikkelige rollespill, ikke slike linære fadeser som FFX :D

Synes Morrowind er dritkjedelig. Kan ikke fatte hvorfor folk synes det er morsomt, prøvde å gi spillet en sjangse med 6 timers spilling, syntes ikke noe om det.

KOTOR der i mot.

Lenke til kommentar

Tottoen, angående Suikoden III er det pga veldig få engelskspråklige eksemplarer som gjør det vanskelig å få fatt i det. Spillet har ikke hat en PAL (europeisk) release og kommer ikke til å få det heller. En kompis av meg i England la inn bud på en amerikansk utgave av Suikoden III på eBay, men trakk seg da prisen kom opp i over $300... Sikkert et fantastisk spill, men nå overlatt til samlere og hardbarka fans... Skulle personlig hat fingrene i det spillet, men ikke til enhver pris...

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&category=11324 <--- Her har du muligheten :)

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar
X bok har jo KOTOR og Morrowind. Rollespill blir jo ikke bedre enn det. Men hvis du virkelig liker rollespill, skaff deg en PC. Er jo dyrere, men så er utvalget av rollespill mye bedre til PC, enn noen konsoll. Ihertfall hvis man liker skikkelige rollespill, ikke slike linære fadeser  som FFX :D

Synes Morrowind er dritkjedelig. Kan ikke fatte hvorfor folk synes det er morsomt, prøvde å gi spillet en sjangse med 6 timers spilling, syntes ikke noe om det.

KOTOR der i mot.

Prøv hardere! Morrowind er tidenes beste rollespill...

Lenke til kommentar

Morrowind er absolutt ikke et spill for alle, da det er veldig tomt og øde overalt. Hvis man ikke lever seg inn i spillet for alvor er det mange som finne spillet alt for treigt, intetsigende og tomt. Personlig elsket jeg spillet og fant det veldig atmosfærisk, spennende og givende....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det er en stund siden jeg har vært på dette forumet og jeg hadde nesten glemt hvor mange Microsoft fanboys som henger her. Sinnsykt...

Bare for å klare opp i et par usannheter først:

*BC er ikke et rollespill

*Man kan ikke emulere noen av de nyere konsollene på PC. Ikke PS2, ikke Xbox, ikke GameCube, ikke GBA og ikke DreamCast.

*Å si at PS2 kun kan konkurrere med Xbox på rpg er rett og slett lite gjennomtenkt (for å si det pent). Det er vel mere slik at Xbox ruler på sports spill, er sidestilt på et par andre sjangere i forhold til PS2 og ellers er det ikke så mye mer å skryte av. Uansett... Å sammenligne konsoller er teit - kjøp alle sammen istedenfor og slutt å syte. Det er faktisk ikke SÅ dyrt! Du får jo alle konsollene til sammen for under prisen av en brukbar PC.

Hvis du liker japanske rollespill så er definitivt PS2 konsollen å satse på. Jeg orker ikke å begynne å ramse opp alle rpg som finnes på PS2, det vil ta for lang tid.

Det eneste som begynner å rivalisere PS2 på denne fronten er faktisk GameBoy Advance. GBA har en pen liten haug av fete japanske rollespill i tillegg til f.eks. remake av gamle Eye of the Beholder til Amiga. Hvis du absolutt ikke vil ha PS2 eller GBA hadde jeg gått for PC. Det er ikke akkurat Jap-RPG-Mekka på PC, men du kan skaffe deg sinnsykt mange andre bra rollespill, som f.eks. Baldur's Gate, Planescape: Torment eller Morrowind.

...forresten burde vel denne posten helt klart ligge i 'konsoll' og ikke under 'Generell diskusjon".

Endret av Ratatosk
Lenke til kommentar
Det er en stund siden jeg har vært på dette forumet og jeg hadde nesten glemt hvor mange Microsoft fanboys som henger her. Sinnsykt...

Bare for å klare opp i et par usannheter først:

*BC er ikke et rollespill

*Man kan ikke emulere noen av de nyere konsollene på PC. Ikke PS2, ikke Xbox, ikke GameCube, ikke GBA og ikke DreamCast.

*Å si at PS2 kun kan konkurrere med Xbox på rpg er rett og slett lite gjennomtenkt (for å si det pent). Det er vel mere slik at Xbox ruler på sports spill, er sidestilt på et par andre sjangere i forhold til PS2 og ellers er det ikke så mye mer å skryte av. Uansett... Å sammenligne konsoller er teit - kjøp alle sammen istedenfor og slutt å syte. Det er faktisk ikke SÅ dyrt! Du får jo alle konsollene til sammen for under prisen av en brukbar PC.

Hvis du liker japanske rollespill så er definitivt PS2 konsollen å satse på. Jeg orker ikke å begynne å ramse opp alle rpg som finnes på PS2, det vil ta for lang tid.

Det eneste som begynner å rivalisere PS2 på denne fronten er faktisk GameBoy Advance. GBA har en pen liten haug av fete japanske rollespill i tillegg til f.eks. remake av gamle Eye of the Beholder til Amiga. Hvis du absolutt ikke vil ha PS2 eller GBA hadde jeg gått for PC. Det er ikke akkurat Jap-RPG-Mekka på PC, men du kan skaffe deg sinnsykt mange andre bra rollespill, som f.eks. Baldur's Gate, Planescape: Torment eller Morrowind.

...forresten burde vel denne posten helt klart ligge i 'konsoll' og ikke under 'Generell diskusjon".

:wow::wow:

Finnes da både ps2, xbox, GBA og Dreamcast emulatorer :roll:

(Selv om det er bare GBA-emulatorene som funker sånn noenlunde bra)

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at Knights of the Old Republic, Morrowind, Baldur's Gate: Dark Alliance I og II, og snart Fable og BC gjør Xbox til en het rollespill-maskin. Og jo, BC vil ha klare rollespill-elementer. Det har utviklerne selv sagt.

Etter hvert kan vi også regne med MMORPG-er på Xbox, slik som det kommende True Fantasy Live Online, takket være Xbox Live.

En advarsel til alle: Hvis noen bretter denne tråden ut til en konsoll-krig, stenges den umiddelbart. Da sikter jeg spesielt til deg, Ratatosk.

Tråd flyttes til konsoll.

Lenke til kommentar
X bok har jo KOTOR og Morrowind. Rollespill blir jo ikke bedre enn det. Men hvis du virkelig liker rollespill, skaff deg en PC. Er jo dyrere, men så er utvalget av rollespill mye bedre til PC, enn noen konsoll. Ihertfall hvis man liker skikkelige rollespill, ikke slike linære fadeser  som FFX :D

KOTOR der i mot.

Det er kjedelig helt til du kommer deg i gang, og begynner å jakte på legendariske gjenstander. PC eller Xbox. Egentlig ville jeg tatt X-kasse hvis du bare spiller RPG. Dit kommer jo Fable og BC, og de er noen av de mest lovende spillene jeg har sett på lang tid.

Lenke til kommentar

RPG? Pc helt klart

Fallout 1-2 ( Bortsett fra grafik ol er F2 min favorit av alle rpger )

Baldursgate

Icewindale

Morrowind ( et ikke linjært spill som er untak fra consol )

Ghotic 2

osv osv

Det er et hav av rpger i forskjellig grad på pc. Consol har gjærne de linjære rpgene som feks Final Fantesy Starwars KOTOR osv , som ikke er dårlig, men jeg foretreker at jeg ikke MÅ gå den linja alle andre også MÅ ta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...