Arodem Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Ny oppdatering slår ned på program som omgår eksklusive spill.Oculus hindrer HTC Vive-brukere fra å spille Oculus Rift-spill Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Skjønner ikke hva det har med piratkopiering å gjøre. Slikt gjør meg uansett ikke mer positivt innstilt til Oculus. Vi trenger standarder og kompatibilitet i dette markedet. AtW 7 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Bør ikke være så vanskelig å emulere ipluggede riftbriller? Lenke til kommentar
Eddikken Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Er vi virkelig kommet så langt i VR-teknologien at vi skal begynne med eksklusivitet allerede? Snakk om å sette en kjepp i hjulene for sin egen plattform. 5 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 De har jo allerede kommet seg forbi denne DRM'en da.... https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4kd88y/revive_052_released_bypasses_drm_in_oculus/ Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Patetisk, Oculus. Patetisk! 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Bare en boikotte riften. At de prøver å lage lukkede systemer på PC er ille. 1 Lenke til kommentar
Respwner Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Nå driver vel alle parter å lager/støtter eksklusive spill til sin hardware (VR-brille). Ser for meg (håper) at mesteparten er snakk om tidsbegrenset eksklusivitet, men vi får se. Investorer er generelt noen kjipe folk som hovedsakelig kun ser etter profitt. De har kanskje ikke så mye innspill til selve utformingen av produktet i dette tilfellet, men hver gang de stikker nesa si litt for langt inn så ender det alltid negativt for oss som forbrukere. Utviklerne er jo tross alt mest opptatt av å lage det beste produktet. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Dersom pornobransjen velger side, så kan vel resten bare legge ned :/ Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Dersom pornobransjen velger side, så kan vel resten bare legge ned :/ Neppe. AtW Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Dersom pornobransjen velger side, så kan vel resten bare legge ned :/ Neppe. AtW Håper du har rett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Dersom pornobransjen velger side, så kan vel resten bare legge ned :/ Neppe. AtW Håper du har rett. Det er det grunn til å tro jeg har, pornobransjens viktighet i betamax og vhs er sterkt overdrevet, i bluray/hddvd hadde det åpenbart ingenting å si. AtW Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Ingen (99%) vil kjøpe både Htc og Oculus sine briller. De ødelegger for forbrukerne og seg selv med å holde på sånn her. Lenke til kommentar
KenSkog Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Forhåpentligvis viser PC-folket at de skiller seg ut fra Apple og konsoll-folket. Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Skjønner ikke hva det har med piratkopiering å gjøre. Slikt gjør meg uansett ikke mer positivt innstilt til Oculus. Vi trenger standarder og kompatibilitet i dette markedet. AtW Har ikke snøring på piratkopiering men tror greia er en sånn DRM som Steam har, du kjøper spillet på Steam og det er låst til kontoen din der. Oculus har en sånn Steam aktig DRM der du kjøper spillet ditt på Oculus Home så er det låst til kontoen din der. Det ReVive gjorde til å begynne med, var å gjøre det mulig for de uten briller fra Oculus, å kjøpe spill på Oculus Home og spille disse spillene gjennom å ha konto på Oculus Home. Dette kunne ReVive gjøre uten å berøre DRM i det hele tatt. Det Oculus så gjorde var å legge til en skjekk av Oculus godkjent hardware for å kunne starte spill knyttet til Oculus Home kontoen. Da måtte ReVive gå løs på kopibeskyttelsen for å sikre seg tilgang til spillene inne på Oculus Home. Resultatet slik jeg har skjønt er at ReVive nå lar folk få spille spillene uten at de egentlig trenger å beholde konto hos Oculus Home samt at de kan kopieres over en av sko. Skulle tro det blir omtrent som å kjøpe DRM frie spill hos GOG.com. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Er vel ei slik utvikling som ødelegger for VR. Her kunne eksklusive VR-spill for OR, Vive og PSVR bli tidseksklusive nokre månder og deretter være mulig å kjøpe hjå di respektive butikkane og spillast av på den VR-brilla man ønska. Det burde bli positivt for både utgivere og forbrukere. Lenke til kommentar
blind&gal sløvhjerne Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Er vel ei slik utvikling som ødelegger for VR. Her kunne eksklusive VR-spill for OR, Vive og PSVR bli tidseksklusive nokre månder og deretter være mulig å kjøpe hjå di respektive butikkane og spillast av på den VR-brilla man ønska. Det burde bli positivt for både utgivere og forbrukere. Sikkert ikke noe godt som kommer ut av dette, her er spill både eksklusive og ikke eksklusive på Oculus Home åpnet for piratkopiering, da er det spillutviklerene dette vil gå utover første rekke og de fleste av disse er sikkert små indies som ikke har så mye å gå på. Hjelper lite å ha spillet sitt på både Steam og Oculus Home når alle nå kan få tak i Oculus Home versjonen gratis. Nå sier jo ReVive skaperen at : "I still do not support piracy; do not use this library for pirated copies." "I am worried about whether I'm helping piracy by implementing this workaround," "When possible I'd like my workaround to help developers generate more revenue, not hurt that revenue.".... men er det å ha de beste hensikter nok til folk ikke vil sikre seg spillene gratis? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Piratkopiering lar sev vel stort sett gjøre uansett, tviler på at dette gjør noen forskjell fra eller til, indies er antakelig de som taper minst på det også. AtW Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Dette er bare trist Håper det ikke får noen negative konsekvenser i det lange løpet for utviklingen av VR. Er mye drama for tiden på Reddit. Virker som mange forlater r/Oculus til fordel for r/Vive. https://www.reddit.com/r/oculus/ https://www.reddit.com/r/Vive/ Er ganske glad for at jeg beholdt Oculus Rift DK2 og ikke solgte den som jeg vurderte å gjøre en stund. Men har hørt rykter om at DK2 kan bli stengt ute fra Oculus Store også. Håper ikke dette stemmer. DK2 har fungert ypperlig i Store og med spillene jeg har der så langt. Endret 23. mai 2016 av Enceladus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå