Tmz Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei Jeg trenger litt tips til skjerming av uteplassen til leiligheten min. Bor i 1etg. og har direkte innsyn fra en nærliggende parkeringsplass med mye trafikk. Siden jeg bor i blokk er det ganske strengt regulert hva vi får lov til å sette opp. Det eneste styret har sagt er greit er screens og markise i en bestemt fargekode. Men dette skjermer bare stuevinduet og jeg er ute etter å skape en lun uteplass skjermet for innsyn. Jeg har derfor lurt litt på å plante en hekk. Jeg har ikke spurt styret om dette er greit, men ser noen av naboene har satt noen busker i kasser så regner med det går greit. Er det lov å plante i bakken? Eller må jeg ha i kasse? Isåfall kan noen anbefale meg noen hekker/busker som skjermer bra og er mellom 100-200cm høye? Et viktig poeng er jo at de må tåle å stå i kasse, helst kreve lite vedlikehold iform av vanning osv. Om jeg må klippe hekken et par ganger i året går greit, men vil ikke ha noe som dør iløpet av 1 år. Og gjerne noe som er minst 120cm fra før. Har ikke tid til å vente 5år på at hekken vokser opp. Har hørt med styret om levegg, men det var ikke lov... Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har hørt med styret om levegg, men det var ikke lov... Hva med innfellbar/utrekkbar levegg? Da drar du den bare ut når du vil ha skjerming, men resten av tiden er den rullet inn. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Såvidt jeg har skjønt er ikke det lov, men det finnes kanskje noen som er løse som ikke trenger å monteres fast i fasade? Sitat jeg fikk ifra styre angående levegg: Egne tiltak som levegg for skjerming av uteplass som bryter med byggets og fellesarealenes arkitektur er ikke tillatt. Dette tolker jeg da som at det ikke er lov. Endret 23. mai 2016 av Tmz Lenke til kommentar
CasualVims Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Velg ein levegg som går i ett med byggets arkitektur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå