Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Enkelt spørsmål.

Jeg vil oppfordre moderatorene til å sette seg inn i hva dette begrepet innebærer, og vil da spesielt fokusere på én person, som er beryktet over hele internett for sin grenseløse "asshattery".

Navnet er Bowie J. Poag.

Slike mennesker er, for å si det rett ut, f'ucka i huet. Det er ikke for ingenting at frasen "f'ucka i huet" eksisterer - fordi den lykkes i å beskrive et spesialtilfelle av mental "lidelse", som ellers ville krevd mange linjer.

Hva er moderatorene villige til å gjøre med slike spesialtilfeller?

Grunnen til at dette er et høyst relevant spørsmål, er at moderatorene ofte uttaler at dem "ikke tør å gjøre noe", av frykt for å bli kritisert, av frykt for å bli mislikt fordi dem ikke har en god nok begrunnelse for sine handlinger, av mangel på å sette ord på hvilket problem dem forholder seg til i sine disiplinær-reaksjoner.

Jeg synes her det kan være ærlig nok av meg å innrømme at jeg snakker om én bestemt person som frekventerer "Politikk og Religion" (somt mange andre forum på internett), og som, ved tonen og innholdet i innleggene han poster her og andre steder (med samme nick og antagelig andre nick), blir (tilnærmet) universelt mislikt samt bidrar til å trekke ned kvaliteten og seriøsiteten på forumene han poster i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er korrekt at enkelte moderatører ikke alltid tør å gripe inn i spesielle situasjoner. Jeg har ikke hatt det problemet før for en uke siden da jeg utførte en handling etter hva jeg mener var tilstrekkelig grunnlag og vel så det. Det førte til overdrevet med klager fra denne personen, til meg, til andre moderatører, til drift, osv. Problemet mitt med det hele var ikke at han bråkte, men heller det at han faktisk slapp unna med det. Det gjør at man i senere situasjoner ikke har like lyst til å gripe inn da man har i bakhodet at han kan slippe unna bare han klager nok. Resultatet av det hele er at ingen andre ønsker å bruke mer tid på saken, personen slipper unna, og jeg satt igjen som en syndebukk. Man begynner da å revurdere hele sin situasjon på forumet, og som sagt ikke minst har det i bakhodet senere til andre saker.

Da det gjelder det du snakker om ang en spesiell person oppfordrer jeg deg til å ta en titt på den prioriterte posten i forumet politikk/religion skrevet av yummy. I tillegg bør du kanskje ta kontakt med en moderatør og fortelle hvem du henviser til slik at vi kan holde et øye med denne personen og ta han/henne da sjangsen byr seg.

Lenke til kommentar
Problemet mitt med det hele var ikke at han bråkte, men heller det at han faktisk slapp unna med det. Det gjør at man i senere situasjoner ikke har like lyst til å gripe inn da man har i bakhodet at han kan slippe unna bare han klager nok. Resultatet av det hele er at ingen andre ønsker å bruke mer tid på saken, personen slipper unna, og jeg satt igjen som en syndebukk.

Unnskyld meg men: Da har du vel ingenting som moderator å gjøre? Kan du ikke leve med avgjørelsene du tar får du overlate til noen andre å ta avgjørelsene.

Lenke til kommentar

Da det gjelder det du snakker om ang en spesiell person oppfordrer jeg deg til å ta en titt på den prioriterte posten i forumet politikk/religion skrevet av yummy.

Det har jeg gjort; det er delvis derfor jeg er bekymret. Innholdet i den "sticky'en" sier jo at man vurderer å legge ned "Politikk og Religion" grunnet 'stemning' og personangrep. Dette tolker jeg som en mangel på forståelse av problemet (at enkelte mennesker er troll og, som jeg går ut på en gangplanke og sier helt åpent, "f'ucka i huet"*.)

Jeg hadde sett det som svært trist om denne delen ble lagt ned grunnet det jeg vil hevde da hadde vært "mangel på styring".

I tillegg bør du kanskje ta kontakt med en moderatør og fortelle hvem du henviser til slik at vi kan holde et øye med denne personen og ta han/henne da sjangsen byr seg.

Det er egentlig klart hvem jeg mener, eller i det minste lett å undersøke.

Noe av det siste vedkommende klarte å presse ut av seg, var "FUCK YOU" til en post hvor noen kommenterte at det var da klart at med et amerikansk navn (posting av "Real Life Information", som ikke alltid er bra) var det lett forståelig hvorfor vedkommende hadde sine "sterke" politiske meninger i tråd med sitt opprinnelsesland.

Jeg gjentar derfor viktigheten, for moderatorene, av å vite hva slags mennesker man har å gjøre med.

Og ja, jeg vet at dette kan sees på som et korstog fra min side, mot en person jeg meget gjerne skulle likt å se ordlegge seg noe høfligere og mindre latterliggjørende.

Men dette er ikke kun "personlig hat"-motivert.

* Dette er ikke hovedsakelig ment som et personangrep, men snarere som en belysning av et problem. Men ja, det er også i høyeste grad et personangrep, all den tid vi snakker om "bestemt form entall av" av "personer".

Lenke til kommentar
beklager men du har IKKE statusen moderator, dermed har du fint lite rett til å leke en.

Jeg leker ikke her moderator; jeg setter fokuset på det jeg anser som et problem, og jeg gjør det offentlig, fordi jeg anser selve problemet som både interessant og "folkeopplysende".

Jeg vet at jeg kan bli oppfattet som "å bitche", *shrug*, og det er egentlig greit. Noen må si ifra, så for man heller "drepe budbringeren", hvis det blir ansett som den beste løsningen.

Jeg gjentar og spesifiserer uttalelsene mine litt til, for å understreke poenget: Vi snakker ikke her om "normale" mennesker.. Det eksisterer mennesker med problemer, "troll" er et sekkebegrep på negativ oppførsel og manglende evne (bl.a.) til å forholde seg til det man poster i forbindelse med.

Hvis du ikke er med, slå opp på "slashdot trolls" på wikipedia.org, "know your flamers", "Bowie J. Poag" og andre ting.

Lenke til kommentar
Problemet mitt med det hele var ikke at han bråkte, men heller det at han faktisk slapp unna med det. Det gjør at man i senere situasjoner ikke har like lyst til å gripe inn da man har i bakhodet at han kan slippe unna bare han klager nok. Resultatet av det hele er at ingen andre ønsker å bruke mer tid på saken, personen slipper unna, og jeg satt igjen som en syndebukk.

Unnskyld meg men: Da har du vel ingenting som moderator å gjøre? Kan du ikke leve med avgjørelsene du tar får du overlate til noen andre å ta avgjørelsene.

Du misforstod meg nok. Jeg kan leve med avgjørelsen jeg tok, og jeg mener fremdeles jeg hadde rett da bevisene var entydige. Jeg står 100% ved handlingen jeg gjorde. Poenget mitt var ikke det i det hele tatt, og det er heller ikke hva denne tråden handler om så la oss ikke snakke mer om det. Hvis du fortsatt ønsker å ta denne diskusjonen kan vi godt fortsette den på PM.

Til Admin`c: Han er ikke moderatør, men vi setter pris på sakelige tilbakemeldinger. Hvis det han nevner er et virkelig problem så bør det kanskje tas opp?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gripe inn da jeg ikke vet hvem eller hva han snakker om. Han refererer til en enkelt person som gjør forumet surt for andre, men sier ikke hvem. Hvordan skal jeg da KUNNE gripe inn?

Mitt svar om manglende reaksjoner fra moderatører var mer generelt, og jeg sa absolutt ikke at jeg var redd for å bli sittendes igjen som syndebukk. Jeg sa jeg alt har blitt det i en helt absurd sak, og at jeg derfor har det litt i bakhodet i senere anledninger. Jeg er grundig lei av at folk vrir og vender på alt jeg sier for å sette meg i dårlig lys. Hvis du har et behov for å hakke ned på en moderatør så send meg en PM så kan vi ta det der fremfor å ødelegge en ellers seriøs tråd.

Lenke til kommentar
Er det ikke akkurat som er poenget her? DrDoogie klager over mangelende reaksjoner fra moderatorer og du poengterer at du ikke har like lyst til å gripe inn fordi du ikke ønsker å sitte igjen som syndebukk?

Som invictus sier, det blir litt overdrevet å hele tiden vinkle ting slik at man kan sette moderatorene i et negativt lys.

For dem som poster i "Politikk og Religion" (i det aller minste), er det soleklart hvem jeg snakker om. Men det er ikke en person jeg her ønsker å sette fokuset på, det er en type person(-lighet?) som jeg poengterer at det kan være vanskelig å vite hva man skal gjøre med.

Poenget mitt er at slike personer lever en nomade-tilværelse, hvor dem (kanskje) hele tiden er inne på et halvt dusin forum, blir kastet ut grunnet sin uhøflige oppførsel og generelt dårlige debatteknikk (og masse annet), for så å velge seg en ny "sandkasse å pisse i".

Selve problemstillingen her er vanskelig, særlig synes jeg det er problematisk å få formidlet det jeg vil fram til uten at folk kun skal oppfatte det jeg sier som at jeg ikke liker en person, og at jeg vil fjerne ham fra forumet.

Det er nemlig ikke det som er hovedpoenget mitt her. Poenget er heller ikke at jeg synes moderatorene ikke kan gjøre jobben sin - tvert imot, min oppfatning i den forbindelse er at dem gjør jobben sin.

Men det jeg prøver å komme frem til, er at det finnes spesialtilfeller. Det blir faktisk slik at det er ikke én enkelt hendelse som man kan trekke frem og peke på, det er en stadig gjentagelse av ting og tang som til slutt gjør det klart for alle og enhver at vedkommende ikke er "tilsnakkendes".

Og før det har blitt generell enighet om dette, driver disse folkene og kjører på med ting som pisker folk opp. Det er ikke innholdet, det er ikke ordleggingen, det er ikke måten de forholder seg til svar eller noen enkelt-ting, det er alt sett i sammen.

Som det ble sagt på et annet forum hvor vedkommende presterte å irritere på seg gråstein (utdrag fra tre første poster):

Would like to hear people's thoughts on this.

<artikkel, en side>

No takers?

Too long of an article to read?

.

.

.

The reason most people haven't answered this by the way, is probably because it's been posted by you. I mean, I'm a glutton for punishment, but there aren't many people left who will willingly engage in a dialogue with you. And that's not likely to change until such time as you do. Think about it. You often have some cogent, well-argued points, but you spoil them by your childish posturing, and your "yah-boo-sucks, My Dad can have your Dad in a fight" style of debate. And as long as you keep on and on with the rolleyes and the flaming, all those quite cogent points you make are absolutely worthless. And that's a shame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...