Ine Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei! Jeg har kommet opp i informasjonsteknologi 2 til eksamen. Vi har nettopp fått utdelt forbredelseshefte med tema "Språk- og kulturreiser". Noen her som er i samme situasjon som meg? Hvilke oppgaver tror dere kommer? Eksamensdagen er så snart som i morgen, men jeg tenkte å lage denne tråden for at folk skal ha muligheten til å dele tanker og idéer om eksamen. Dette står i forberedelsesheftet: // En regionsavis ønsker å etablere en reiseklubb for abonnentene sine som har språk- og kulturopplevelser som tema. De ønsker derfor å utvikle interaktive applikasjoner til nettsiden sin for å skape oppmerksomhet rundt og markedsføre reiseklubben. På eksamen kan du blant annet bli bedt om å utvikle applikasjoner som skal brukes i organiseringen av språk- og kulturreiser, utvikle forskjellige tester og lage multimedieprodukter for reiseklubben. Disse skal enkelt kunne tilpasses nettsidene til avisen. Under eksamen vil du få utdelt bilder, tekst, lyd og videomateriale som skal brukes i utviklingen av applikasjonene. Bildene er lagt ved i jpg-format, lyd i mp3-format, video i mp3-format og tekstdokumenter i rtf-format. Du må selv sørge for å ha programvare som kan konvertere filene til format du kan bruke i dine løsninger og din programvare. Filene er pakket og lagt ved i en zip-fil. Du må ha ørepropper/høretelefoner til eksamen. // Takk for svar! Jeg er også oppe i IT2! Tenker quiz om ulike destinasjoner er sentralt! Samt interesse-test! Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvilket format bør videoer konverteres til? Ser at man ved eksamen i 2013 brukte .flv, men jeg finner ikke formatet i AME. Lenke til kommentar
Ine Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Noen som har laget et forslag til en interesse-test og kunne tenke seg dele den med meg? Hadde virkelig satt pris på det! <3 Endret 23. mai 2016 av Torineee Lenke til kommentar
Maasame Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvilket format bør videoer konverteres til? Ser at man ved eksamen i 2013 brukte .flv, men jeg finner ikke formatet i AME. mp4 Lenke til kommentar
Maasame Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 En god tips er å lage en fil der man legger alle tidligere programmer man har gjort og gir de et passende navn. lurt også å gå gjennom oppgavene sånn at man kan huske de i eksamen hvis man ser noe liknende. 1 Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Disse skal enkelt kunne tilpasses nettsidene til avisen. Hva menes med dette? Konvertere bilder til lavere oppløsning og kvalitet sånn de tar mindre plass og streame lyd? Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Disse skal enkelt kunne tilpasses nettsidene til avisen. Hva menes med dette? Konvertere bilder til lavere oppløsning og kvalitet sånn de tar mindre plass og streame lyd? Hente data fra ekstern fil? Lenke til kommentar
Maasame Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 "tilpasses nettsiden til avisen" - kanskje side størrelse, farge, logo/banner osv. som er typisk for siden. Lenke til kommentar
Mixam Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Kom også opp. Ser det skal etableres en reiseklubb av noe slag. En enkel avstandsberegner er sikkert aktuell, kanskje med informasjon om destinasjon også kodet inn. Jeg tenker også at en slags quiz eller test kan komme. F.eks. en "hvor bør du reise test", et spørsmål kan være: "Vil du reise til et kaldt eller varmt område?". Så bygges den videre ut i fra hva bruker svarer. Lenke til kommentar
mattamat Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hvilke kodeker bruker man når man konverterer videoer til mp4 på mac? Ser at guider på youtuber bruker Xvid Codec, men det er ikke tilgjengelig til mac. Lenke til kommentar
Maasame Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) vet ikke Endret 23. mai 2016 av Maasame Lenke til kommentar
ITITIT Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Til dere som bruker Javascript: Hvilket program bruker dere på animasjoner? jeg sitter og ser på eksamen fra høsten 2015 (ntnu) men skjønner ikke hvordan jeg kan lage slike animasjoner effektivt. Lenke til kommentar
cyresz Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Til dere som bruker Javascript: Hvilket program bruker dere på animasjoner? jeg sitter og ser på eksamen fra høsten 2015 (ntnu) men skjønner ikke hvordan jeg kan lage slike animasjoner effektivt. Akkurat på den oppgaven brukte jeg css, syntes ofte kan være greiere å bruke Men dersom du vil bruke Javascript kan du lage noe så simpelt som dette: // Array med bilder var pictures = ["studie0.jpg", "studie1.jpg"]; // var curPicture = 0; //Funskjon som endrer bilde function getPicture () { if (curPicture < pictures.length) { document.getElementById("thisPicture").src = "img/"+ pictures[curPicture]; curPicture = curPicture + 1; } // Begynner på nytt hvis det ikke er flere bilder else { curPicture = 0; } } // Setter et intervall mellom bildene på 2 sekunder setInterval("getPicture()", 2000); getPicture(); Endret 23. mai 2016 av cyresz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xFZgKAkpOI Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Noen som har noe tips til andre eksamener som kan ligne? Lenke til kommentar
TekMedlem Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Slettet-xFZgKAkpOI skrev (På 23.5.2016 den 7:13 PM): Noen som har noe tips til andre eksamener som kan ligne? Kom også opp i IT2. I klassen vår antar vi at det blir en blanding mellom Oppgave 4 fra Høst 2014, quizdelen i oppgave 3(?) fra Høst 2013 og kanskje oppgave 1 fra Vår 2010. Noen som har noen andre tips på hva som kan komme? Lenke til kommentar
StryGor Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Lykke til i dag folkens. Håper noen av dere legger ut besvarelsen deres her når dere er ferdige, slik at andre kan se hvordan dere taklet oppgavene ?? 2 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Lykke til i dag folkens. Håper noen av dere legger ut besvarelsen deres her når dere er ferdige, slik at andre kan se hvordan dere taklet oppgavene ?? Følte det gikk bra, men var ganske usikker på hvor mye jeg skulle skrive i den kommentardelen. Her er i hvert fall min besvarelse: Eksamen_ IT2_V2016.zip Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Noen som har oppgaven? Tror kanskje det var noe jeg glemte :/ Lenke til kommentar
Sirpedro Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Noen som har oppgaven? Tror kanskje det var noe jeg glemte :/ Hva tror du at du glemte? Har oppgaven fysisk, men ikke på dataen. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hotellprisene var vel bare for en natt, men skulle man regne ut prisen for et gitt antall dager? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå