Gå til innhold

CRT-kjøp: Grunn til å vente 4-5mnd?

mbst

Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny skjerm til sommeren.

Det blir vel en 19" eller 17" CRT.

Eventuelt (men mindre trolig) 15" eller 17" LCD.

Spørsmålet er om det er noe vits i å vente 4-5 måneder eller om prisene på skjermer ikke forandrer seg så mye på kort tid, noe som åpner muligheten for å kjøpe meg en ny med en gang..

Jeg antar at det ikke skjer så mye på skjerm-teknologifronten i det nevnte tidsrommet, men skulle dette være galt, si i fra..!

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å spørre om anbefalinger! Sikkert noen her som sitter på en god skjerm de vil anbefale.

Prisen er selvsagt en faktor, men siden en skjerm varer så mange år kan det være lurt å gå for en god en med en gang.

Derfor kan prisen godt ligge på rundt 6000. Kanskje 7000 hvis argumentene er gode nok..!

På forhånd takk :smile:

Ta med i betraktningene at den skal inn på en liten hybel i Trondheim.. Sånn sett hadde nok LCD vært å foretrekke, men har liksom mer lyst på CRT. De er litt mer anvendelige, har jeg inntrykk av.

Lenke til kommentar

Du burde sjekke Eizo. En 19" Trinitron koster 6100 på Komplett.

Har selv en over 3 år gammel Eizo skjerm (T68 - 19" Trinitron), og er knallfornøyd! Bildet er sylskarpt, akkurat som det var da skjermen var ny. Skal ha meg en 19" til når jeg får nok penger, og det blir garantert en Eizo. Knallbra skjerm!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en Sony Triniton Multiscan 400 PST som jeg kjøpte i England for noe rundt ca. fire år siden. Jeg var på jakt etter en 19" og på den tiden ca var det denne skjermen som vant det som kunne vinnes av tester.

Den kostet noe rundt kr 12 000 i butikkene her hjemme på den tiden, men bare noe over kr 6 000 hvor jeg fant den i England.

Overgangen fra HP-skjermen på 14" var helt enorm! På et blunk var bildet på skjermen blitt mye klarere, mer rik på farver liksom og helt slutt på flimringen fra tidligere! Slik kunne jeg ha fortsatt med lovprisningen av denne skjermen, men antar at du forstår tegningen :smile:

Å velge en skjerm fra øverste hylle kan virke dyrt når man skal kjøpe en skjerm, men dersom man bruker skjermen mye, vil du få mye igjen for å kjøpe en god skjerm iforhold til en som bare er billig.....

Jeg spiller mye spill + har et tv/ radio-kort på PC'en min, så bildekvalitet og størrelse på skjermen betyr en del.

Har ikke lett eller gått gjennom senere tester av 19"'ere på ganske så lang tid, har bare selv erfaring med toppmodellen til Sony og synes både bilde jeg ser og justeringsmulighetene til skjermen er meget bra! Så Sony's GDM420 vil slett ikke være et dårlig valg!

Litt på sidesporet av hva du lurte på; Har selv begynt å se meg om etter en ny skjerm og har også denne gang tenkt å gå seriøst til verks. Leter etter priser på en Sony GDM-FW900 24" i inn og utland. Har muligheten til å handle momsfritt og har da muligheten til å finne skjermer som koster noe helt vilt her hjemme til en mer overkommelig pris utenlands. Nok om det, lykke til med valget av skjerm!

Ice T.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 22:35, Vegard20 skrev:

Sjekk

De selger ett stort parti med Sony skjermer til vanvittige priser!!

Sony 19" FD Trinitron G400, leasingvare

4 995,00

Er ikke så mye bedre pris enn 5800 for en _NY_ G420.

Ice T: Er enig i dine utsagn..

Sony 24" FD Trin. FW900 16:9 leasingvare

13 995,00

Sikkert en RÅ skjerm, *sikle*

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-25 23:34, mbst skrev:

Skal ha meg ny skjerm til sommeren.

Det blir vel en 19" eller 17" CRT.

Eventuelt (men mindre trolig) 15" eller 17" LCD.

Spørsmålet er om det er noe vits i å vente 4-5 måneder eller om prisene på skjermer ikke forandrer seg så mye på kort tid, noe som åpner muligheten for å kjøpe meg en ny med en gang..

Jeg antar at det ikke skjer så mye på skjerm-teknologifronten i det nevnte tidsrommet, men skulle dette være galt, si i fra..!

:smile:

CRT - regn med en liten nedgang i pris

LCD - etter all sannsynlighet en oppgang i prisen pga. mangelfull produksjon av denne type glass, samt lite nedbør? (tuller ikke) i enkelte områder på Taiwan

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 02:33, jason skrev:

LCD - etter all sannsynlighet en oppgang i prisen pga. mangelfull produksjon av denne type glass, samt lite nedbør? (tuller ikke) i enkelte områder på Taiwan

Kaos-teorien eller?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-04 02:44, borre skrev:

Quote:

On 2002-03-04 02:33, jason skrev:

Kaos-teorien eller?

Dell har hatt problmer med sine leverandører. Derfor har de dratt bort til taiwan og sopt opp alt de kan finne av 15 og 17" lcd plater. Derfor vil vi se en oppgang i priser på lcd i den nærmeste fremtid:=/

Lenke til kommentar

Kaosteori nei!

Basert på utsagn fra Amerikanske produsenter som allerede ser en stor mangel på glass.

Ta en titt på f.eks. disse to linkene:

1. http://www.digitimes.com/NewsShow/Article....pages=05&seq=28

2. http://www.digitimes.com/NewsShow/Article....pages=05&seq=28

"US display distributors have reportedly doubled or even tripled their delivery time and have passed on price increases"

En meget god indikasjon på utviklingen av standalone LCD er å følge prisene på de bærbare, der har allerede produsenter i Taiwan gitt beskjed om prisøkning:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Article....pages=03&seq=16

samt:

http://www.digitimes.com/NewsShow/Article....pages=05&seq=25

Bare litt til din informasjon :grin:

Det er nå min mening at skal en kjøpe LCD skjerm så bør en gjøre det nå.

[ Denne Melding var redigert av: jason på 2002-03-04 03:00 ]

Lenke til kommentar

Har en eizo L365 og denne fungerer fint på både spill, film og knallsterke farger. Godt fornøyd.

Er verdt pengene å legge i en god skjerm vs. en billig.

Har nå både en lcd og en Lik(s)om 19" crt og forskjellen er betydelig. Har klart å fikse litt på fargene på likom og de er temmelig like eizoen, men på langt nær så klar og fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...