AnonymDiskusjon Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Var ute å gikk for noen timer siden og da jeg kom hjem følte jeg meg veldig utmattet og så noe blinkene lysaktige runde prikker på begge sider av øynene, jeg klarte ikke se ordentlig så jeg sto bare i stuen før jeg så og da satt meg ned i sofaen for å slappe av, etter dette fikk jeg en skikkelig hodepine som varte i en halvtime-time. Har hatt flere synsforstyrrelser fra før men aldri blinkene lys, fleste gangene har det vært streker som går fra ene siden av øyet til andre, noen ganger så intenst at jeg ikke klarer å se på ene øye. Hva tror dere at dette er for noe? Er dette hva de kaller migrene med aura? eller er det noe annet? Så var det virkelige store spørsmålet, gjør dette meg til en risiko ute på veiene dersom jeg skal ta sertifikat? Har planer om å ta teorien i sommer, skal spørre lege men hadde vært fint å få et enkelt svar her også Anonymous poster hash: 5113d...1c3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Tenkte bare skulle si jeg er 21 år Anonymous poster hash: 5113d...1c3 Lenke til kommentar
Dudz0r Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Mister ikke muligheten til å ta sertifikat pga Migrene men om det er kronisk kan jo det by på problem ved kjøretimer og oppkjøring. De fleste jeg kjenner som har blir flinke til å tilpasse og å ha backup plan om det intreffer. Ekstra sjåfør, overnattingsplass, medisin etc. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Mister ikke muligheten til å ta sertifikat pga Migrene men om det er kronisk kan jo det by på problem ved kjøretimer og oppkjøring. De fleste jeg kjenner som har blir flinke til å tilpasse og å ha backup plan om det intreffer. Ekstra sjåfør, overnattingsplass, medisin etc. Tusen takk for svar, gode ideer jeg skal huske på Anonymous poster hash: 5113d...1c3 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vær litt forsiktig når du kontakter lege. Lys for øynene er en veldig vanlig aura ved migrene. Allikevel kan migrene koste lappen om de rette symptomene viser seg og den rette legen ser det. Spesielt når auraene kommer før andre tegn. For mitt vedkommende var det en lege som mistenkte hemiplegisk migrene da mine auraer kan være mange og ekstreme. Jeg får også aura før trykk følelse og smerter. Dersom jeg hadde fått diagnosen hemiplegisk migrene hadde jeg også mistet lappen. Mine symptomer er ekstrem forvirring, synsforstyrrelser, motoriske vansker, afasi og piping i ørene. Jeg kan også ha migrene uten smerter. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2016 For all del ikke fortell biltilsynet om dette. Jug heller på skjemaet. Og i ettertid ikke fortell legen at du har lappen. De tar fra deg lappen for den minste ting. Anonymous poster hash: 70db8...097 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Jeg har (har hatt) noe tilsvarende som du beskriver, bare uten smerter. Hos meg så var det fra 2 til 3 ganger i mnd, til opphold på flere mnd. Begyndte med gradvis økende sikk sakk rundt hele sidesynet på begge øyne samtidig og varigheten var som regel 30 til 45 minutter. Og klarte heller ikke å fokusere siden hva jeg enn prøvde å se på opplevdes som å ha en sort flekk på seg, så på den tiden det pågikk klarte jeg ikke gjøre noen ting. Lenke til kommentar
Vulpes Vulpes Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Skjønner at det er kjipt å miste lappen, men så er det jo en grunn til at vi har regler også. Hvis en lege avgjør at man ikke er trygg i trafikken så bør man kanskje høre på det. Jeg bruker insulin pga. diabetes, noe som innebærer en viss risiko for å miste bevisstheten ved for store doser. Det har aldri skjedd med meg, men i tilfelle hadde jeg levert lappen selv inntil jeg følte meg trygg nok til å kjøre igjen, for egen og andres sikkerhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå