SmurfeJon Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hei! Har en Toyota Corolla (94) jeg skal selge. Fikk vite allerede nå at den ikke vil bli EU-godkjent pga. rust i kanalene og slitte bremseskiver. Har gått 239.000km, men fungerer fint. Kjøpte den november i fjor, og fikset registerreim, lekasje på bremsesystem, bremseklosser, fikk service, og slike småting gjort av en bilmekaniker-venn. Bilen er jo 22 år, så standaren er jo deretter. Ting rister litt her og der, men er ikke til ubehag. Er det verdt å selge den? Får jo 3.000kr for vrakpant, 1.500kr for halv årsavgift og kanskje 1.000 for vinterdekkene. Hva kan jeg evt. få for den? Fikk høre at sveising av kanalene blir ca. 3.000 for en side (begge sidene har rust). På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg vil mene at det er bare å levere den til en høgger og bli ferdig med det. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Er det en bil du liker kjempe godt og vil ha med deg videre fikser du den, viss ikke så høgger du bilen Lenke til kommentar
SmurfeJon Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har allerede kjøpt en Suzuki SX4 (09) som jeg skal hente på lørdag, men hadde litt lyst til å skvise så mye jeg kunne ut av den gamle bilen pengemessig. Om jeg evt. legger den ut på Finn.no for å se om noen er interessert, hvor mye kan jeg ta for den? Mer enn de 5.500kr jeg får av å vrake den? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Bare å skrive HBO over 5500. Vrakes innen X dato. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Husk at du ved å selge den også dessverre påtar deg et ansvar for at den er som du beskriver.. Lenke til kommentar
SmurfeJon Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Mulig å selge den som et reparasjonsobjekt med høystbydende over 5500? Bilen fungerer jo, men den må jo repareres for å kunne kjøre videre etter september i år. Har kjøper noen gode forutsetninger for å klage på andre mangler som kan komme opp, om jeg kun skriver ned de feil jeg vet må fikses? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Det er noen stygge eksempler på at folk har fått mye styr selv om bilen har blitt solgt som rep.objekt eller delebil. Lenke til kommentar
SmurfeJon Skrevet 22. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg har drevet og lest litt om det i enkelte artikler nå. Tror nok det blir vraking av bilen, som jeg ser blir gjentatt flere ganger her i tråden, hehe. Jeg orker ikke noe styr med all muligens fjompenisser som skal klage på ditt og datt. Takk for svar! Greit å spørre først, tenkte jeg. Ville vært kjedelig om jeg gikk glipp av noen lapper her og der 2 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hva betalte du for bilen? Er fiksing verd det på den gamle bilen? Jeg mener nei, hilsen en gammel corolla bruker(05) Kjører nå auris HSD (15) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Og nettopp det at folk forventer at man får allverden til ett par tusen over vrakpant har gjort det MYE dyrere for "billigbiler", og at mange biler som potensielt har flere år igjen på veien vrakes pga "filleting". I disse miljøtider kan man nevne at det neppe er det mest miljøgunstige å vrake en fult brukbar bil... Om du skriver "selges som vrak" så burde du ihvertfall være godt innafor...! Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Vet ikke hva slike priser går for uten disse feilene, men dette er jo ting som er lette å ordne for en som skrur litt bil. Så kan derfor være et kjekt prosjekt for noen. Men hvis du ikke kan få noe særlig mer enn vrakpanten så er det jo enkelt å bare vrake den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå