Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Får du karakter 1 vis du glemte å skrive oppgavenummer??? Husk at sensorane er menneske dei og, så dei forstår at du har gjort ein feil. Kan vere dei trekkjer litt, men ikkje uroe deg, det utgjer ikkje noko stor skilnad. skilnad= forskjell? Lenke til kommentar
Andrineee Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 En form for livsløgn kan være online-livet og det virkelige livet vi lever. Vi legger ut redigerte bilder av oss selv, legger ut bilde av sunn mat og trening. I virkeligheten er det ikke så perfekt som vi skal ha det til Genial vinkling der ja! Takk for det tipset! Bare hyggelig Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Men sier man ikke "truth hurts"? At det er bedre å vite sannheten enn å leve med en løgn? Lenke til kommentar
FornavnIsMyName Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Blir det rett at jeg skrev en tekst om et tema fra de klassiske forfatternes tekster, og argumenterte for hvorfor dette temaet er aktuell en dag i dag, i oppgave B1? Har en følelse på at jeg misforsto oppgaven... Ser riktig ut, jeg gjorde i hvert fall det Lenke til kommentar
OssyG Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Noen ideer rundt det med livsløgn og kåseri? Er nok ein god kombinasjon, men eg personleg ville ikkje ha skrive eit kåseri på eksamen, trur det er for risky. Viss du er trygg derimot, så kjør på. Lenke til kommentar
OssyG Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Får du karakter 1 vis du glemte å skrive oppgavenummer??? Husk at sensorane er menneske dei og, så dei forstår at du har gjort ein feil. Kan vere dei trekkjer litt, men ikkje uroe deg, det utgjer ikkje noko stor skilnad. skilnad= forskjell? Ja, ein kan skrive forskjell og da Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Lenke til kommentar
LFC Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 På B1 kunne man vel dra inn masse forskjellig fra forberedelsesheftet. Jeg sammenliknet Ibsens stykker og liknende tekster med samme tema, f. eks Peer Gynt og Petter Stordalen fordi begge er egoistiske. Er det feil? Lenke til kommentar
OssyG Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Bruk kjøtt i suppa. Lenke til kommentar
OssyG Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Bruk kjøtt i suppa. Her: http://pennalet.no/sprak/nynorsk Lenke til kommentar
Trønder❤️ Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Lag et tankekart med huskeregler og rettskriving osv! Slik at du lett finner alt i ett, sparer litt tid! Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Det er viktig å være snill mot deg selv under eksamen. Ta pauser! Det blir som oftest ikke like dårlig som du tror. Ikke ta med godteri og vær positiv! haha Lenke til kommentar
TL00 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Blir det rett at jeg skrev en tekst om et tema fra de klassiske forfatternes tekster, og argumenterte for hvorfor dette temaet er aktuell en dag i dag, i oppgave B1? Har en følelse på at jeg misforsto oppgaven... Jeg valgte også oppgave B1. Der argumenterte jeg for at temaene de klassiske forfatterne tok opp i tekstene sine var aktuelle i dag , fordi mange av de temaene er viktige i dagens samfunn. Jeg sammenlignet En folkefiende med Snowden og temaet varsling. Også Sammenlignet jeg Et dukkehjem med likestilling og kvinneundertrykkelse. Og Gjengangere med de vitenskaplige spørsmålene som blir stilt om arv og miljø. Deretter forklarte jeg på hver eneste sammenligning hvorfor disse temaene er aktuelle og hva som gjorde dem aktuelle da. Så skrev jeg en konklusjon hva som gjør Ibsens og andre klassiske forfattere så aktuelle. Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Bruk kjøtt i suppa. Haha Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Bruk kjøtt i suppa. Her: http://pennalet.no/sprak/nynorsk Har faktisk sjekka ut den nettsida allerede, men takk likevel! 1 Lenke til kommentar
bella246 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hei jeg har sidemål eksamen i morgen! kan noen hjelpe meg med noe??? kan noen hjelpe meg med "Fire om Ibsen" hva kan jeg skrive ?? Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Lag et tankekart med huskeregler og rettskriving osv! Slik at du lett finner alt i ett, sparer litt tid! Det skal eg gjere, takk! Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Vurderar å berre gi meg no. Veit ikkje om eg gidder å holde på meir, haha. Kor lenge skal dokk holde på? Nokre siste tips/ting eg bør gjere før eg gir meg? Det er viktig å være snill mot deg selv under eksamen. Ta pauser! Det blir som oftest ikke like dårlig som du tror. Ikke ta med godteri og vær positiv! haha Takk for gode tips Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ikkepedia er en fantastisk kilde for kåseri 1 Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Masse masse lykke til i morgon, folkens! Det kjem til å gå bra. Berre hugs å svar på det oppgåva spør om, bruk tida godt og sjå over teksten MANGE gonger! Lykke til! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg