Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det kjem garantert noko om ildsjelar og det å stå for sine eigne meiningar og prinsipp i morgon! Stikkord og notater? Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ang. Vilanden og temaet løgn, sannhet og hemmeligheter var dette eksamen i norsk i 2012. Rune Nikolaisen har kommentert dette, så sjekk han ut! Link? http://www.runenikolaisen.com/skole/eksamen-i-norsk-2012-logn-og-sannhet/ Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Blir det riktig å skrive "For eksempel" på nynorsk, eller er det noe annet?Til dømes Tror man kan skrive "for eksempel", men "til dømes" er korrekt nynorsk Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det kjem garantert noko om ildsjelar og det å stå for sine eigne meiningar og prinsipp i morgon! Stikkord og notater? Har bare resonert meg fram til det. Har ikkje skreve ned noko enno... xP Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Ang. Vilanden og temaet løgn, sannhet og hemmeligheter var dette eksamen i norsk i 2012. Rune Nikolaisen har kommentert dette, så sjekk han ut! Link? http://www.runenikolaisen.com/skole/eksamen-i-norsk-2012-logn-og-sannhet/ Takk! Lenke til kommentar
Andrineee Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Blir det riktig å skrive "For eksempel" på nynorsk, eller er det noe annet?Til dømes Tror man kan skrive "for eksempel", men "til dømes" er korrekt nynorsk Ja, eg skrive alltid begge deler og får aldri feil på det såå... Lenke til kommentar
OssyG Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Nokon andre som valde oppgåve B4 i dag? Lenke til kommentar
Andrineee Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Nokon andre som valde oppgåve B4 i dag? Jepp Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Nokon andre som valde oppgåve B4 i dag? Eg! Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tror også det er viktig å jobbe med andre tema fra kontekst, forventet ikke at lesestrategier skulle komme i dag. Lenke til kommentar
Andrineee Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har nokon gode linkar til tekstar om feminisme? Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva har egentlig han Stordalen som fløy i privatjet med vilanden å gjøre?Livsløgn i guess... Stordalen betaler CO2-avgift for å på en måte "kjøpe samvittighet". Sttordalen presiserer at han kjøper CO2-kvoter for å kompensere for utslippene all reisingen hans med privatfly... Å leve på en løgn, pynte på sannheten, identitet, selvbilde Ja, "pynte på sannheten". Kanskje Stordalen "pynter på seg selv" og sier siden han betaler co2 avgift skal ikke det ha noe å si at han slipper ut mye klimagasser med å fly privatfly Jepp Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Kan nokon definere "livsløgn", på ein lett og forståelig måte. Med eit eksempel på ein livsløgn også? Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tror også det er viktig å jobbe med andre tema fra kontekst, forventet ikke at lesestrategier skulle komme i dag. Oppgaven gikk tross alt bra da Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har nokon gode linkar til tekstar om feminisme? Nei, men siden det kom på eksamen i dag så tror jeg ikke det kommer i morra Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Kan nokon definere "livsløgn", på ein lett og forståelig måte. Med eit eksempel på ein livsløgn også? La oss ta Petter stordalen som eksempel. Han er ganske kjent for å være "miljøvennlig". Livsløgnen hans var at han bruker privatfly for å komme seg til ulike hoteller han har - og som vi vet er ikke akkurat privatfly kjent for å være miljøvennlig! Lenke til kommentar
Jixil Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Folkens!! I og med at vi hadde oppgaver om En folkefiende, Et dukkehjem og Gjenganger tror jeg Vildanden, Brand og Peer Gynt blir relevant i morgen! Smart tenkt! Man hadde jo mulighet til å trekke inn flere av de andre tekstene i dag også. Blant annet i oppgave B1 Det gjorde jeg. brukte et dukkehjem, en folkefiende og Peer Gynt i b1 Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Folkens!! I og med at vi hadde oppgaver om En folkefiende, Et dukkehjem og Gjenganger tror jeg Vildanden, Brand og Peer Gynt blir relevant i morgen! Smart tenkt! Man hadde jo mulighet til å trekke inn flere av de andre tekstene i dag også. Blant annet i oppgave B1 Det gjorde jeg. brukte et dukkehjem, en folkefiende og Peer Gynt i b1 Jeg brukte blant annet et dukkhjem i B2 Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Kan nokon definere "livsløgn", på ein lett og forståelig måte. Med eit eksempel på ein livsløgn også? Et eksempel kan være Darwins evolusjonsteori vs kristne tro av Adam og Eva, de nektet å tro på det Darwin sa Lenke til kommentar
Neymar10 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Jeg har norsk eksamen på VG3 (jobber kanskje på en annen måte) Det viktigste er at du vet hvordan du bygger opp ulike tekster, og kan litt om litteraturen. Jeg husker ikke hva man må kunne i 10. klasse, men hvis dere har lært litt om epokene i forhold til ulike tekster så hadde jeg øvd på det + hvordan man bygger opp ulike tekster. Skal dere analysere tekster, eller skrive novelle, dikt, artikkel, drøfte, resonnere etc? Endret 24. mai 2016 av Neymar10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg