Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden).Ja tror jeg og. Vi skal sikkert skrive noe om noen som bærer en livsløgnNokre tankar? Eg skriver notatar frå dokker skriv* Takk!! Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk??Sjekk igjennom hver og et av ordene du er usikker på. Dersom det er uklart for deg, er det helt sikkert det samme for sensor! Formuler deg kort og presist. Erstatt en, ei, et med ein, ei, eit. Husk òg å skrive ein isteden for man Ja, siste innspurt! har mye bedre peiling på dette en meg xD Veldig viktig det med ein isteden for man Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk?? Tja... Bruk ordbok ofte for å skjekke ord vertfall. Hvis det er noen ord som ser helt merkelige ut, skjekk i ordboka. Det står sikkert mye om nynorsk gamatikk osv i basisboken deres, men det tar sikkert tid å skjekke over alt. Egt er det ikke noen "tips" som kan hjelpe, tror jeg. Bare les over og se om det høres nynorsk ut kanskje? xD Ville heller satset på å sjekke i en ordbok, eventuelt ifinger, dersom du er usikker Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Eg må ta ein liten pause. Har nesten ikkje vore utom huset på to dagar. Merkar hovudet mitt eksploderar snart, haha. Kjem tilbake om ikkje så altfor lenge. 1 Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva skal jeg øve til? Nynorsk eller temaet? Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Eg må ta ein liten pause. Har nesten ikkje vore utom huset på to dagar. Merkar hovudet mitt eksploderar snart, haha. Kjem tilbake om ikkje så altfor lenge. Lurt det Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva skal jeg øve til? Nynorsk eller temaet? Det du har vansker med Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Eg må ta ein liten pause. Har nesten ikkje vore utom huset på to dagar. Merkar hovudet mitt eksploderar snart, haha. Kjem tilbake om ikkje så altfor lenge.Ta deg en pause du! Fantastisk nynorsk forresten!! Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Tenker å skrive litt kortfattet på eksamen slik at skrivefeil og slikt ikke går amok, noen som er enig? Endret 24. mai 2016 av Siste innspurt! Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det egentlig noe spesielt man bør øve på til imorgen? Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tenker å skrive litt kortfattet på eksamen slik at skrivefeil og slikt ikke går amok, noen som er enig?Har du nynorsk som sidemål? Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Synes denne linken var grei http://www.studenttorget.no/index.php?show=3407&expand=3795,5151,3374,3407&artikkelid=22 Lenke til kommentar
FornavnIsMyName Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tenker å skrive litt kortfattet på eksamen slik at skrivefeil og slikt ikke går amok, noen som er enig? Enig der, læreren min sa også jeg burde skrive kort for å få tid til å rette nynorsken Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva skal jeg øve til? Nynorsk eller temaet?Det du føler du trenger å øve på Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tenker å skrive litt kortfattet på eksamen slik at skrivefeil og slikt ikke går amok, noen som er enig?Enig der, læreren min sa også jeg burde skrive kort for å få tid til å rette nynorskenKanskje lurt det ja, men det viktigeste av alt er å svare på oppgaven!!! Lenke til kommentar
SchoolWelz Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Noen som kan gi meg tips til hva jeg burde øve til videre. Altså hva slags temaer tror dere kommer? Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Eg må ta ein liten pause. Har nesten ikkje vore utom huset på to dagar. Merkar hovudet mitt eksploderar snart, haha. Kjem tilbake om ikkje så altfor lenge.Ta deg en pause du! Fantastisk nynorsk forresten!! Tusen takk! Setter eg stor pris på! Lenke til kommentar
lollos Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 var folk enige eller uenige i oppg a1, om terningkastet var rimelig ift omtalen?enigenigUenig!hva var dine argumenter? Husker ikke alt da, men skrev noe med at det var alt for liten begrunnelse for terningkastet. Og ingen begrunnelse på hvorfor ikke et høyere eller lavere terningkast Det var jo det med at "det replikkrake tempoet var iblant vanskelig å høre ut i salen" som trakk ned. Trenger ikke nødvendigvis å si "det var dette som trakk ned" osv Jeg var også uenig, ikke det at jeg besvarte oppgaven så bra da. Argumentene mine var at teksten hadde blitt "for" modernisert, og at det ikke minte på Ibsen i det hele tatt (har tatt med eksempler fra teksten hvor Maaland sier at det ikke var ibsen sine ord) og dermed føler jeg at det stykket på en måte ikke "besvarte" oppgaven i den forstand at det ikke hadde så mye med En folkefiende å gjøre... Vet ikke, nå i etterkant tenker jeg at temaet var arven ETTER ibsen, og dermed så blir det litt relevant. men tror ikke du trengte å ha så mye kunnskap om det virkelige stykket om "en folkefiende". Tror man heller skulle ha et svar på om hennes omtale var i samsvar med terningkastet hun ga? Men jeg vet ikke, kanskje jeg burde tatt inn selve stykket om "en folkefiende" inn i oppgavesvaret også? Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Tenker å skrive litt kortfattet på eksamen slik at skrivefeil og slikt ikke går amok, noen som er enig? Det er sikkert ikkje så dumt, berre vi skriv nok til å dekke oppgåva. Problemet er berre at eg aldri greier å kortfatte meg når eg skriv, haha! Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva skal jeg øve til? Nynorsk eller temaet?Det du føler du trenger å øve på Sliter med begge akkurat nå. Man kan aldri øve nok til norskeksamen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg