Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?

Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns :)

På lexin står det at alle skrivemåtar er akseptert

Lenke til kommentar

Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?

Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns :)

På lexin står det at alle skrivemåtar er akseptert

Godt å vite! I følge min ordbok er det bare augeblink  :)

Lenke til kommentar

Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk??

Sjekk igjennom hver og et av ordene du er usikker på. Dersom det er uklart for deg, er det helt sikkert det samme for sensor! Formuler deg kort og presist. Erstatt en, ei, et med ein, ei, eit. Husk òg å skrive ein isteden for man

Lenke til kommentar

Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden).

Ja tror jeg og. Vi skal sikkert skrive noe om noen som bærer en livsløgn

Nokre tankar? Eg skriver notatar frå dokker :)

Lenke til kommentar

Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk??

Tja... Bruk ordbok ofte for å skjekke ord vertfall. Hvis det er noen ord som ser helt merkelige ut, skjekk i ordboka. Det står sikkert mye om nynorsk gamatikk osv i basisboken deres, men det tar sikkert tid å skjekke over alt. Egt er det ikke noen "tips" som kan hjelpe, tror jeg. Bare les over og se om det høres nynorsk ut kanskje? xD

Lenke til kommentar

Hva tenker dere sammenhengen mellom "Brand", Zlatan og ildsjeler om Martin Luther King jr. er?

Overbevisning, være seg selv.

Tenker noen at det kan komme noe med talen "I have a dream"? Beskrive retoriske virkemidler, muligens?

Har tenkt det samme i en god stund nå, men det ser ikke ut til at det blir så relevant, men hvem vet? Det er jo tross alt bare et bilde av marthin luther king jr.. Det skader uansett ikke å vite om retoriske appellformer 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...