Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva handler Peer Gynt om, kort forklaring? Å gjøre det gode, ikke bare tenke det, valgsituasjoner Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det hender ofte at jeg leverer besvarelsen min uten å se gjennom, fordi jeg orker virkelig ikke å rette nynorsk, blir liksom utmattetStakkars dere Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden). Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns Det er augeblink Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns På lexin står det at alle skrivemåtar er akseptert Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Det hender ofte at jeg leverer besvarelsen min uten å se gjennom, fordi jeg orker virkelig ikke å rette nynorsk, blir liksom utmattet Jeg rakk ikke engang å sjekke gjennom besvarelsen min på bokmålstentamen, grunnet mangel på tid... 1 Lenke til kommentar
anonymouss Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) Hva tenker dere sammenhengen mellom "Brand", Zlatan og ildsjeler som Martin Luther King jr. er? Endret 24. mai 2016 av anonymouss Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns På lexin står det at alle skrivemåtar er akseptert Godt å vite! I følge min ordbok er det bare augeblink Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk?? Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva tenker dere sammenhengen mellom "Brand", Zlatan og ildsjeler om Martin Luther King jr. er? Overbevisning, være seg selv. Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden).Ja tror jeg og. Vi skal sikkert skrive noe om noen som bærer en livsløgn Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk?? Sjekk igjennom hver og et av ordene du er usikker på. Dersom det er uklart for deg, er det helt sikkert det samme for sensor! Formuler deg kort og presist. Erstatt en, ei, et med ein, ei, eit. Husk òg å skrive ein isteden for man Lenke til kommentar
anonymouss Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva tenker dere sammenhengen mellom "Brand", Zlatan og ildsjeler om Martin Luther King jr. er? Overbevisning, være seg selv. Tenker noen at det kan komme noe med talen "I have a dream"? Beskrive retoriske virkemidler, muligens? Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns Ok, takk. Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Er det mest rett å skriva eit "augneblink", "augeblink", "augneblikk" eller "augeblikk" ?Litt usikker her faktisk .. :/ Tror kanskje "augenblink" eller "augeblink". Skjekk i en ordbok elns Det er augeblink Takk! Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden).Ja tror jeg og. Vi skal sikkert skrive noe om noen som bærer en livsløgn Nokre tankar? Eg skriver notatar frå dokker Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Henrik Ibsen altså, hva er dine beste tips for å skrive på nynorsk?? Tja... Bruk ordbok ofte for å skjekke ord vertfall. Hvis det er noen ord som ser helt merkelige ut, skjekk i ordboka. Det står sikkert mye om nynorsk gamatikk osv i basisboken deres, men det tar sikkert tid å skjekke over alt. Egt er det ikke noen "tips" som kan hjelpe, tror jeg. Bare les over og se om det høres nynorsk ut kanskje? xD Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Har ei kjensle av at det kjem til å vere ein kåseri lignende oppgåve om hemmelegheit og sannning (Vildanden).Ja tror jeg og. Vi skal sikkert skrive noe om noen som bærer en livsløgn Nokre tankar? Eg skriver notatar frå dokker skriv* Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Hva tenker dere sammenhengen mellom "Brand", Zlatan og ildsjeler om Martin Luther King jr. er? Overbevisning, være seg selv. Tenker noen at det kan komme noe med talen "I have a dream"? Beskrive retoriske virkemidler, muligens? Har tenkt det samme i en god stund nå, men det ser ikke ut til at det blir så relevant, men hvem vet? Det er jo tross alt bare et bilde av marthin luther king jr.. Det skader uansett ikke å vite om retoriske appellformer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg