Chrispis Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei kan noen fortelle og sammenligne de gamle teksten med de nye teksten. Hva har Ibens sine tekster felles med den nyere teksten. Feks hvorfor er Brand og Jeg er Zlantan skrevet på samme side hva er felles med de om har begge samme problem Kort forklart. I Brand er poenget at du må være deg selv 100%. Zlatan skrev at han prøvde å være slik som svenskene, men at han ikke fikk det til. Dermed prøvde han heller å finne en identitet som passet personligheten hans, og her gikk han inn 100 %. Så likheten i de to tekstene er at de er seg selv 100% Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Her sitter jeg og leser om Ibsen mens jeg ikke finner hvor arket med kandidatnummer ar.. pass på det prsktiske også folkens! Lenke til kommentar
Adjunkten Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Likheten er mer at de gjennomføre det skikkelig. At det ikke er noe halvveis. jf. Peer Gynt. Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Noen flere forslag til oppgaver? :3 Lenke til kommentar
FrøkenSnurp Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei kan noen fortelle og sammenligne de gamle teksten med de nye teksten. Hva har Ibens sine tekster felles med den nyere teksten. Feks hvorfor er Brand og Jeg er Zlantan skrevet på samme side hva er felles med de om har begge samme problem Kort forklart. I Brand er poenget at du må være deg selv 100%. Zlatan skrev at han prøvde å være slik som svenskene, men at han ikke fikk det til. Dermed prøvde han heller å finne en identitet som passet personligheten hans, og her gikk han inn 100 %. Så likheten i de to tekstene er at de er seg selv 100% Og at de satser fullt og helt på noe, på bekostning av det meste annet. Se på sitatet og se hva Zlatan sier om å være besatt og blåse i f.eks. skole. Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Her sitter jeg og leser om Ibsen mens jeg ikke finner hvor arket med kandidatnummer ar.. pass på det prsktiske også folkens! Har du ikke pugget kandidatnummeret? :o Nei og nei!!! 1 Lenke til kommentar
Adjunkten Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Her sitter jeg og leser om Ibsen mens jeg ikke finner hvor arket med kandidatnummer ar.. pass på det prsktiske også folkens! Dette skal du få utdelt i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Noen flere forslag til oppgaver? :3 Begynner du ikke å bli litt lei snart? Lenke til kommentar
FrøkenSnurp Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Her sitter jeg og leser om Ibsen mens jeg ikke finner hvor arket med kandidatnummer ar.. pass på det prsktiske også folkens! Det er på pulten din i morgen. Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Det er ikke viktig å tenke på sjanger, men kanskje hvilke sjangre som passer best til oppgaven og hva som er best for deg sånn at du kan fokusere på det også Endret 23. mai 2016 av hien Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Det er på pulten din i morgen. Skolen vår har ikke råd til pulter. Lenke til kommentar
Adjunkten Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Det er på pulten din i morgen. Skolen vår har ikke råd til pulter. Overrasker meg faktisk ikke! 1 Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Noen flere forslag til oppgaver? :3 Begynner du ikke å bli litt lei snart? Hahahah jooooooo Lenke til kommentar
Chrispis Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei kan noen fortelle og sammenligne de gamle teksten med de nye teksten. Hva har Ibens sine tekster felles med den nyere teksten. Feks hvorfor er Brand og Jeg er Zlantan skrevet på samme side hva er felles med de om har begge samme problemKort forklart. I Brand er poenget at du må være deg selv 100%. Zlatan skrev at han prøvde å være slik som svenskene, men at han ikke fikk det til. Dermed prøvde han heller å finne en identitet som passet personligheten hans, og her gikk han inn 100 %. Så likheten i de to tekstene er at de er seg selv 100% Og at de satser fullt og helt på noe, på bekostning av det meste annet. Se på sitatet og se hva Zlatan sier om å være besatt og blåse i f.eks. skole. Hva er likheten i Gjengangeren og Innsirklingen? Lenke til kommentar
FrøkenSnurp Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Det er ikke viktig å tenke på sjanger, men kanskje hvilke sjangre som passer best til oppgaven og hva sm e rbest for deg sånn at du kan fokusere på det også Sjanger i seg selv er uviktig. Om oppgaven f.eks. sier at du skal skrive en tekst hvor du bruker tankereferat og skildring, så er det uviktig om det er novelle, eventyr, fortelling eller noe helt annet, så lenge du bruker tankereferat og skildring. Du må gjerne skrive sjanger, men ikke fokuser på sjangertrekk og føle at du må finne riktig sjanger og findyrke den. Lenke til kommentar
Chrispis Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hva er likheten mellom Vildanden og Genesanse og verdighet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Overrasker meg faktisk ikke! Vi må sitte på gulvet, vi. Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Overrasker meg faktisk ikke! Vi må sitte på gulvet, vi. Heldige!!! Skolen vår har ikke råd til gulv engang. Vi må sitte ute 1 Lenke til kommentar
Adjunkten Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Det er ikke viktig å tenke på sjanger, men kanskje hvilke sjangre som passer best til oppgaven og hva sm e rbest for deg sånn at du kan fokusere på det også Sjanger i seg selv er uviktig. Om oppgaven f.eks. sier at du skal skrive en tekst hvor du bruker tankereferat og skildring, så er det uviktig om det er novelle, eventyr, fortelling eller noe helt annet, så lenge du bruker tankereferat og skildring. Du må gjerne skrive sjanger, men ikke fokuser på sjangertrekk og føle at du må finne riktig sjanger og findyrke den. Her er vi litt uenige med hverandre, FrøkenSnurp. Hvis du skriver sjanger, novelle feks, så kan du få trekk hvis du har bommet på sjangeren og skrevet et kåseri. Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Det er på pulten din i morgen. Skolen vår har ikke råd til pulter. Nei ikke vi heller, elevene bruker hverandres rygg som pult ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg