FrøkenSnurp Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Ja. Har du noen råd til meg med tanke på forberedelse? Har gjort det meste: besvart tidligere eksamensoppgaver, lest gjennom heftet (både lest og tolket sitater fra Ibsen), sjekket gjennom feil som gjentar seg i mine tekster (hvor blant annet en disposisjon var til stor hjelp) og slike ting... I følge læreren min er det det faktum at jeg ikke besvarer oppgaven som trekker meg. Satser på høy måloppnåelse. Skal du ha høy måloppnåelse, og sliter med å treffe på oppgaven, så er det det du må jobbe med. Hvordan jobber du med å knekke oppgavekoden? Hvor går det galt? Endret 24. mai 2016 av Gavekort Sitatpyramide Lenke til kommentar
FrøkenSnurp Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Minnepenn er ikke kommuniserende, så det skal være lov. Lenke til kommentar
SchoolWelz Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei folkens! Kan noen av dere skrive en oversikt over de forskjellige temaene i forberedelsesheftet. Feks: Kjønnsroller Ytringsfrihet ...... osv, sånn at jeg vet at jeg ikke har glemt noe. en liste med viktige ting å ha med · Likestilling – kvinnebevegelse - Kjønnsfordeling · Språkfordeling - norske utrykk · Å vera viljesterk - stå fast ved prinsippa dine – eldsjeler · Ytringsfridom - varsling – det å stå åleine · Påverka av miljøet vi veks opp i – arvar handlingar og verdiar · Egoisme – ta ansvar - å vere seg sjølv · Sanning og løgn - kvit løgn er best? · Solsikker? · Svar på oppgåva. Kven er mottakar/målgruppe? Avsendar? Medium? Kva slags verb blir brukt i oppgåveteksten? · Ikkje lever førsteutkast. Når du er ferdig bør du begynne på toppen og forbetre teksten din. · Bruk verkemidla og faguttrykk. · Bruk hjelpemidla. · Se over språket. · Kva slags type tekster er du god på? Vel taktisk. · Utdjup, gje grunn for, forklar. · Les vurderingskriteriene, så du veit kva du vurderast etter. Om du bruker kjelder, og gjør gjerne det, husk å gjør det på korrekt vis. Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Lurt! Det skal være sikkert og visst! Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Argumenter for og imot det å fortelle sannheten slik som Stochman og Snowden gjorde? Lenke til kommentar
Siste innspurt! Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Skal du ha høy måloppnåelse, og sliter med å treffe på oppgaven, så er det det du må jobbe med. Hvordan jobber du med å knekke oppgavekoden? Hvor går det galt? Takk, jeg forstår. I følge læreren min har jeg lett for å avspore, så jeg tror det blir min største utfordring... Endret 24. mai 2016 av Gavekort Sitatpyramide Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har øvd skikkelig til del A, men har absolutt ingen peiling på hvordan jeg skal forberede meg til del B Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hei folkens! Kan noen av dere skrive en oversikt over de forskjellige temaene i forberedelsesheftet. Feks: Kjønnsroller Ytringsfrihet ...... osv, sånn at jeg vet at jeg ikke har glemt noe. Eh... Er ikke helt sikkert men vertfall - å være viljesterk og stå fast om prinsippene sine (å være seg selv fullt ut) - Ytringsfrihet - Kvinnekamp/feminisme/likestilling mellom kjønn - Hvordan man blir påvirket av miljøet man vokser opp + påvirkning fra foreldre + arving av holdninger og verdier - Egoisme og å ta/ikke ta ansvar for egne holdninger - Livsløgn (det å lete etter sannheten, takle den, eller best å ikke vite den) - og så var det jo "Fire om Ibsen" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Minnepenn er ikke kommuniserende, så det skal være lov. Kanskje det finnes noen skoler som bekymrer seg over at deres dårlige antivirus-programmer ikke klarer å oppdage virus på minnepennenene som scannes. Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har øvd skikkelig til del A, men har absolutt ingen peiling på hvordan jeg skal forberede meg til del B På del A får vi jo tekstvedlegg, så hvordan har du forberedt deg til den delen? Lenke til kommentar
10Vilhaferie2016 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Skal du ha høy måloppnåelse, og sliter med å treffe på oppgaven, så er det det du må jobbe med. Hvordan jobber du med å knekke oppgavekoden? Hvor går det galt? Hei! Hva er det mest lurt å ha fokus på? Hva tror du oppgaven imorgen kommer til å handle om? Endret 24. mai 2016 av Gavekort Sitatpyramide Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Kanskje ikke så smart av meg å spore av, men vi trenger alle pause! Sjekk dette innlegget når du får tid. Lenke til kommentar
norr Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Jeg har bare ett spørsmål; hva betyr det egentlig å sette problemer under debatt? Det vil si å snakke, å debattere, om samfunnets problemer... enkelt og greit. Hensikten er å reflektere vil jeg si. Tusen takk!! Lenke til kommentar
Henrik Ibsen Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Minnepenn er ikke kommuniserende, så det skal være lov. Det fins mye du kan legge inn på en minnepenn som du lett kan skjule og bruke som juks. Det fins mange program du kan laste ned som du sikkert kan bruke til kommunikasjon. Skriv ut for sikkerhetsskyld ! Lenke til kommentar
Andrineee Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Husk at det er lov med minnebrikke folkens! Lagre masse relevant stoff på den. Det skal i hvert fall jeg gjøre nå. vi får ikke bruke minnepenn fordi vi kan lagre tekstene der og f.eks legge den på do, og da får mange lett tak i den og kopierer tekstene dine Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) vi får ikke bruke minnepenn fordi vi kan lagre tekstene der og f.eks legge den på do, og da får mange lett tak i den og kopierer tekstene dine Haha, den var god. Endret 23. mai 2016 av Slettet+4791523 Lenke til kommentar
LøkSuppe Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Husk at det er lov med minnebrikke folkens! Lagre masse relevant stoff på den. Det skal i hvert fall jeg gjøre nå. vi får ikke bruke minnepenn fordi vi kan lagre tekstene der og f.eks legge den på do, og da får mange lett tak i den og kopierer tekstene dine Åja... Lenke til kommentar
Heihår Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Har øvd skikkelig til del A, men har absolutt ingen peiling på hvordan jeg skal forberede meg til del B På del A får vi jo tekstvedlegg, så hvordan har du forberedt deg til den delen? Altså, jeg har lest litt om tekstanalyse, tolkning osv og lære noen faguttrykk..og knytter det til temaet. Men til del B har jeg tenkt å skrive skjønnlitterære tekst siden jeg ikke er flink på å skrive sakprosa, og her er det ikke mye fiktive tekster jeg kan skrive om .. haha Lenke til kommentar
J-boy Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Hva har Vildanden med genanse og verdighet å gjøre? Noen tanker? Lenke til kommentar
Adjunkten Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Ang. minnepenn er ikke det noe stress. Lagre ting på minnepennen, kopier over på skolepcen før oppgavene deles ut. Trenger du backup kan vaktene skaffe minnepenn til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg