Gå til innhold

Transport Tycoon Deluxe

Anbefalte innlegg

Har kjørt xp i lang tid men her om dagen fant jeg fram et gammelt spill, tycoon transport deluxe.. mange vil sikkert si t det er dårlig og andre ting for det er det og! Men spiller det når jeg kjeder meg. XP var ikke påtenkt da det spillet kom ut, og muligens ikke win98 eller (win95). Det er et DOS spill, men xp har ikke dos og når jeg kjører det får jeg error som sier at systemet ikke kan åpne com 3 og 4.

Ignorer jeg det så kommer jeg inn, men når jeg skal begynne å spille så går det rett ut i windows.. Noen som vet om det er DOS for XP? eller en annen løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn frem oppstartsfila, høyreklikk på den og velg at den skal kjøres som Win2000 eller 98..

XP lurer da spillet til å tro at det er under et annet operativsystem...

har prøvd det... fungerer fremdeles ikke... får et par andre feilmeldinger også.... (hvordan legge inn bilde fra pc inn hit?)

Lenke til kommentar
Jeg hadde en patcht til det spillet engang som gjorde at det funket fint under XP... hang on så skal jeg se om jeg finner den igjen (har desverre slettet spillet)

*edit* Hmm, finner ikke igjen siden, men det var noe som lignet på

http://www.transport-tycoon.co.uk

det hadde vært fint om du kunne finne den igjen.... skal se om jeg klarer å finne den siden ut fra det du har oppgitt der.... keep on the good work *grin*

Lenke til kommentar

Fant den.... må bare pakke ut og legge ut på nett en plass!

*edit*

Har lagt ut patchen Her for de som har lyst på! Gi en beskjed tilbake viss det skulle vise seg at den ikke virker da! For den virker hos meg så jeg skal se hva jeg kan gjøre!

Endret av |Johnsen|
Lenke til kommentar
Fant den.... må bare pakke ut og legge ut på nett en plass!

*edit*

Har lagt ut patchen Her for de som har lyst på! Gi en beskjed tilbake viss det skulle vise seg at den ikke virker da! For den virker hos meg så jeg skal se hva jeg kan gjøre!

nope, den virket ikke, får startet filen men den sier at den ike få systemet til å åpne com 3 og 4.. trykker jeg på ignorer kommer jeg inn i spillet, men det går rett ut i windows når 10 sek er gått, eller så kommer det "error" som seiler nedover skjermen...! kom plutselig til å tenke på Norton antivirus, muligens det er det som er feilen

testet nå nettop, men nei.. nå går den bare ut i windows etter ca 15 sek...

Lenke til kommentar

Både UFO: Enemy Unknown og Terror from the Deep fungerer fint under Windows 2000 (og sikkert også XP) så lenge man har en spesiell loader.

Transport Tycoon Deluxe fungerer også flott, tilogmed med nettspill pr. IPX. Det er imidlertid mulig det var den noe spesielle WIN-versjonen som er lagd. .. uansett:

http://www.ttdpatch.net/

og ha det gøy :) TTDPATCH tillater tusen andre modifikasjoner som gjør spillet spillbart til krampa tar deg igjen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...