Gå til innhold

Nytt vitnemål med forbedret- og nye fag

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål jeg håper noen her kanskje kan ha et svar på, før jeg roter meg alt for langt bort i byråkratiske lover og regler som villeder meg.

Jeg fullførte for noen år tilbake videregående skole, studiespesialiserende, med generell studiekompetanse. Etter endt videregående startet jeg på nytt som privatist med Vg1 Helse- og oppvekstfag og videre Vg2 Ambulansefag, som jeg fullfører i år. Har sett litt på å evt. gå bachelor i paramedic på HiOA, å vurderer å søke i 2017.

Spørsmålet arter seg til konkurransepoeng. Når jeg regner konkurransepoeng fra mitt videregående vitnemål er jeg litt under poenggrensen. Men om jeg tar med fagene jeg har tatt i Helse- og oppvekstfag og Ambulansefag er jeg godt innenfor. Dog leser jeg noen steder at "fag som ikke tidligere er ført på vitnemål, kan ikke tas med i beregningen. Man må få utstedt nytt vitnemål for at nye fag skal kunne tas med i beregningen av konkurransepoeng så lenge disse nye fagene ikke utløser språk- eller realfagspoeng eller er spesielle opptakskrav for studiet".

Da er spørsmålet altså; er det noen som vet om det er mulig å få skrevet ut nytt vitnemål hvor fagene fra helse- og oppvekst og ambulansefag er med? Eller går ikke dette siden det er forskjellige studier (studiespesialisering og yrkesfag)?

Håper noen vet noe om dette!  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sånn halvveis bekreftet fra en rådgiver om at det ikke var mulig å regne med karakterene fra Vg1 Helse- og oppvekst og Vg2 Ambulansefag. Litt synn det, siden det var gode karakterer. Må nok da belage meg på å ta oppigjen en større andel gamle fag.. om ikke noen her vet om noe jeg kan gjøre slik at jeg kan regne de med i konkurransepoeng?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...