Gå til innhold

RYKTE: Stemmer disse iPhone 7-bildene er du nødt til å skaffe deg nye ørepropper

Anbefalte innlegg

Jeg har for dyre hodetelefoner til at jeg i det hele tatt vurderer å kjøpe et Apple-produkt som dropper støtten for minijack, og det er forsåvidt helt greit. 

Det er ikke lenger nødvendig å kjøpe et Apple-produkt for å få den beste opplevelsen, og siden Android har blitt såpass modent at jeg trygt kan gå over til den andre siden ser jeg ingen grunn til å bli i Apple-leiren. 

At man skal kvitte seg med utdaterte og begrensende standarder er helt greit, men har Apple hittil kunnet presentere et brukbart argument for å fjerne den bortsett fra det nærmest ugyldige argumentet "vi vil ha telefonen tynnere..."?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempeflott telefon! Om dette er sant så blir det ny telefon igjen :) å det å fjerne aux inngang var på tide. Så folk får opp øyene for ny teknologi! Er det ikke derfor dere leser på denne siden folkens? Ikke kritiser at Apple er nytenkende og fjerner en gammel oppbrukt inngang!

Hvor er nyskapingen i å fjerne porter i seg selv? Er telefonen enda mer nyskapende om de fjerner lightnibgporten også? Hva er det reelle argumentet for å fjerne minijack utenom en vag påstand om "nyskaping" AtW

Lenke til kommentar

men har Apple hittil kunnet presentere et brukbart argument for å fjerne den bortsett fra det nærmest ugyldige argumentet "vi vil ha telefonen tynnere..."?

Nå har vel ikke Apple sagt ett ord om dette selv ennå vel? Kun ryktebørsen har.

Nå må vi roe ned litt her folkens; det er ingenting galt med mini-jack!

Det eneste vi sier er at siden Lightning-kontakten kan brukes til analog lyd også, i tillegg til MYE annet, så er det vel ikke noe galt i å bruke den til det også?

(Overgang til mini-jack vil helt sikkert kunne fåes på dx.com for 2,50 i en overgangsfase)

Da sparer man plass, som kan gi større batteri f.eks.

For all del: iphonen må gjerne ha både mini-jack og HDMI-kontakt for den del! Men når man kan få alle de signalene ut av den ene kontakten som telefonen allerede har, så foretrekker jeg det iallefall  :)

Lenke til kommentar

men har Apple hittil kunnet presentere et brukbart argument for å fjerne den bortsett fra det nærmest ugyldige argumentet "vi vil ha telefonen tynnere..."?

Nå har vel ikke Apple sagt ett ord om dette selv ennå vel? Kun ryktebørsen har.

Nå må vi roe ned litt her folkens; det er ingenting galt med mini-jack!

Det eneste vi sier er at siden Lightning-kontakten kan brukes til analog lyd også, i tillegg til MYE annet, så er det vel ikke noe galt i å bruke den til det også?

(Overgang til mini-jack vil helt sikkert kunne fåes på dx.com for 2,50 i en overgangsfase)

Da sparer man plass, som kan gi større batteri f.eks.

For all del: iphonen må gjerne ha både mini-jack og HDMI-kontakt for den del! Men når man kan få alle de signalene ut av den ene kontakten som telefonen allerede har, så foretrekker jeg det iallefall :)

Roe litt ned? Sier du med noe av trådens krasseste og overdrevne retorikk? Ulempen med å fjerne minijack er ikke kjempestor. Men fordelen er nesten ikke-eksisterene. Du sa det var en grov forenkling at alt man fikk var et hull mindre, men det viser seg at det er akkurat det dine argument handler om også. Man får kanskje 1% større batteri. Det gir ingen nevneverdige fordeler.

AtW

Lenke til kommentar

Ikke fordi man får ett hull mindre, men fordi man bruker det/de hullene som er der, og dermed plassen, mer effektivt!

Å fjerne det fysiske tastaturet på mobiltelefonene for noen år siden, og gikk over til å bruke skjermen som tastatur (i tillegg til sin opprinnelige funksjon som var å kun vise tekst og bilder) kan jo sammelignes med det vi snakker om nå: altså å gi flere oppgaver til en allerede eksisterende del av telefonen, og frigjøre plass ved å fjerne det som blir 'redundant'.

Ingen synes vel dét var et dumt trekk, i dag?

Lenke til kommentar

Nei. Fordi innsparingen var stor. Innsparingen med å fjerne det lille hullet er minimal. Man bruker ikke andre porter "mer effektivt" bare fordi minijack ikke er der, og volumet er svært lite. Tipper volumet ikke er noen hovedgrunn til at de fjerner minijack. AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Greit. Noen av oss synes utviklingen bort fra rene analoge kontakter, til multi-use analoge/digitale kontakter er et gode.

Noen andre synes det ikke.

Nå vet vi det, og lar den ballen ligge til vi ser hva som faktisk skjer.

Lenke til kommentar

Greit. Noen av oss synes utviklingen bort fra rene analoge kontakter, til multi-use analoge/digitale kontakter er et gode.

Noen andre synes det ikke.

Nå vet vi det, og lar den ballen ligge til vi ser hva som faktisk skjer.

Det er ingen "bort fra og til" her. Vi har multiuse-kontakter allerede, det kommer ingen ekstra multiuse-kontakter på telefonen av å fjerne minijack. Du må gjerne la ballen ligge for min del, jeg skal ikke hindre deg. Om du ikke synes rykter er interessante å diskutere er det bare å la være.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...