Elektronikk pappa Skrevet 22. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2016 Hei, jeg er en Vg2 elev som studerer elenergi og vi skal ha prøve eksamen i morgen og jeg er litt usikker på hvordan jeg kommer frem til hvilke sikring jeg skal bruke. Det hadde vert supert om noen kunne hjelpe meg å vise et eksempel på hvordan man velger en sikring på bad (med varmekabel visst det har noe å si) og i stue Hadde vert supert om dere hadde tatt men fremgangsmåten hvordan dette skal gjøres sammen med formel. Tusen takk for hjelpen med vennlig hilsen en usikker vg2 elev! Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2016 Litt i seneste laget å ta for seg grunnleggende dimensjonering av kabel og vern først nå, spesielt om det stopper seg på det helt enkle. Hva er sikringen ment for, hva er hensikten dens? 1 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2016 Peis på med PR2x2,5mm2 kabel og en 16A sikring, B-karakterestikk med 30mA jordfeilbryter. Det fungerer på de fleste kurser. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2016 Og forståelsen av faget står like stasjonær. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå