staljin Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei, Jeg vil bare si at Prisguide på Hardwre.no er ikke akkurat noe man skal basere inkjøpet sitt på. Søkte på LiteON 24X cdbrenner og fikk : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...24x%2F10x%2F40x Men så snuset jeg litt rundt og fant at PCComponentShop ( http://www.kk88.no/PC-Componentshop/ ) selger den samme cdbrenneren for 770NOK som er ca 30% biligere enn det prisguide fant. Nå er det spørsmål om PC Component Shop er inkludert i Prisguidensitt søk. Det svaret vet jeg ikke. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
pskard Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-25 23:32, staljin skrev:Jeg vil bare si at Prisguide på Hardwre.no er ikke akkurat noe man skal basere inkjøpet sitt på.Søkte på LiteON 24X cdbrenner og fikk :https://prisguiden.no/vis_produkt.p...24x%2F10x%2F40xMen så snuset jeg litt rundt og fant at PCComponentShop ( http://www.kk88.no/PC-Componentshop/ ) selger den samme cdbrenneren for 770NOK som er ca 30% biligere enn det prisguide fant.Nå er det spørsmål om PC Component Shop er inkludert i Prisguidensitt søk. Vi har dessverre ikke med alle i prisguiden. Når det er sagt så er prisene til KK88 uten mva som gjør at forskjellen ikke blir så stor... 770*1,24 = 955,- (50,- mindre enn Databutikken som er med) Uansett så forblir poenget at vi ikke har med alle butikkene og derfor er en dessverre ikke garantert å få "beste" priser alltid. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Hei, Takk for svaret. Skjønte ikke at prisene er uten MVA. Alikevel synnes jeg at det er godt kjøp. Hadde masse trøbbel med ITbutikken og holder meg innenlands. Så netopp på Prisguidessin side og der står det ikke noe plass om at alle butikkene fra Webshopguiden IKKE er med. Det hadde vært ærlig å si, synnes jeg. Hilsen Saljin Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 00:40, staljin skrev: Hadde masse trøbbel med ITbutikken og holder meg innenlands. Når du handler med Databutikken så handler du faktisk i en norsk butikk. Det gjør du AFAIK når du handler med ITButikken også. For å sakse fra Databutikkens site: Quote: I Norge drives virksomheten av bedriften DatorButiken Norske AS Lenke til kommentar
pskard Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 00:40, staljin skrev:Så netopp på Prisguidessin side og der står det ikke noe plass om at alle butikkene fra Webshopguiden IKKE er med. Ja vi kunne sikkert hatt det stående et sted. Probelmet er ikke at vi ikke vil ha de med, men at systemene til butikkene (eller våre ettersom en ser på det) ikke snakker sammen. Vi krever at butikkene kan oppgi en prisfil til oss med alle prisene dere i. Det er fra den prisfilen vi henter ut prisene. Dessverre kan ikke alle butikkene lage en slik fil. F.eks. Multicom kan ikke det og det er veldig synd. Multicom har tradisjonelt sett hatt bra priser og vi vil gjerne ha de med. Men, noen ganger får en det ikke som en vil... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Når du handler med Databutikken så handler du faktisk i en norsk butikk. Det gjør du AFAIK når du handler med ITButikken også. For å sakse fra Databutikkens site: Quote: I Norge drives virksomheten av bedriften DatorButiken Norske AS Hei, Ja. jeg vet at ITbutikken er REGISTRERT i Norge og at de SKAL følge norske lover, men GJØR de det. Det er et annet sak jeg ikke vil gå inn på. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
DV2000 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Kritisk til prisguiden! Var for en tid tilbake på jakt etter brenner og disk. Så meg ut plextor 24/10/40 og IBM 60GXP 60Gb. Sjekket prisguiden og fikk at Databutikken hadde best pris (noe de ofte har, men leveringstiden stinker!). PS Data var listet opp i bunnen der det sto at de manglet en vare. Gikk da inn på psdata.no og fant disse varene til best pris! Varslet psdata.no og hardware.no om dette, og enden på visa ble at databutikken.no senket prisen! Hvor objektive er hardware.no? Dette var kan hende tilfeldig, men jeg tror noe annet... Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 > PS Data var listet opp i bunnen der det sto at de manglet en vare. De skal vel ikke være listet opp i det hele tatt hvis ikke prisskriptet finner at de har varen. > Gikk da inn på psdata.no og fant disse varene til best pris! Prisguiden er automatisk, men når butikken merker produktene på en måte som gjør at prisskriptet vårt ikke skjønner at det er rette produkt, blir ikke prisen vist hos oss. Dette er en mulig årsak til feilen. > Varslet psdata.no og hardware.no om dette, og enden på visa ble at databutikken.no senket prisen! Dette har ikke noe med Hardware.no å gjøre i alle fall. Skulle vi gidde å tipse Databutikken om at "nå har PS Web en billigere pris enn dere" ? Hvorfor skulle vi gjøre det? MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå