Gå til innhold

Explorer/windows fryser pga reklame

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg kommer til en ny side (med en ny reklame banner?) fryser Explorer - og sånn sett hele maskinen/Winows i opptil et halvt minutt. Jeg kan ikke gjøre noe som helst. Ikke Alt-Tab eller Ctrl-Alt-Delete. Fullstendig frys.

Etter x antall sekunder vises reklamen/banneret som vanlig.

Noen som vet hva dette skyldes ?

Kjører Vindows 7 og Explorer 11 (oppdatert begge deler)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som det kan være flere ting som forårsaker dette.

Last ned Malwarebytes anti malware og start med å kjøre et søk.

Om det fungerer fint hadde jeg sjekket om du faktisk har problemer med minnet eller for lite minne?

Memtest86 2 timer minst per Gb minne.

Spesifikasjoner på pcen?

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Har oppdatert og kjører jevnlig Microsoft Security Essentials.

Kjørte nylig Trendmicro online virus scan. Ingenting oppdaget.

Holder ikke de to ?

Liker ikke å laste ned alle mulige tredjeparts programmer.

Jeg tenkte kanskje det hadde noe med Javascript å gjøre, siden den alltid skjer i forbindelse med innlasting av bannere. Eller ?

i5 760 @ 2.8 GHZ

Explorer 11 - oppdatert

Windows 7 - oppdatert

Nvidia GTX 460, 1 GB, oppdaterte drivere.

12 GB RAM

20 MB internettlinje

EDIT : Lastet ned Malwarebytes anti malware, og kjørte et Scan. Fant 4 filer relatert til Ask Com, som jeg har vært innom noen få ganger for diverse råd og tips.  

Alle fire ble fjernet. Om DET hjelper er en annen ting...vi får se :)

EDIT 2 : Nope, det hjalp ikke. Kom til å huske på at Gamesport COM, er en site som alltid har gitt meg låsing. Og det gjorde den nå også, men riktignok bare i ca 10 sek.

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Javascript og Java har ingenting med hverandre å gjøre.

Nei.

Men har vært borti program som kjører det ene eller det andre i bakgrunnet og som henger seg helt opp , cracked versjon av minecraft er et godt eksempel eller noen add ons for nettlesere.

Uansett så skader det ikke med å fjerne disse og legge de inn på nytt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hvorfor velger du å kjøre så gammel programvare?

Jeg vet det kan finnes grunner for å tviholde på Windows 7, men Windows 10 er mer moderne.

Windows 10 er tilgjengelig som gratis oppdatering om du kjører Windows 7. Fristen for å oppgradere fra 7 til 10 nærmer seg, så det er lurt å gjøre det mens du kan.

Explorer er også en utdatert nettleser. Folk som bruker Windows 10 får nettleseren Edge, som er arvtakeren til Explorer.

Om du av ulike grunner ikke kan eller vil bytte til Windows 10, bør du likevel bytte nettleser. Firefox, Chromium, Opera, Maxthon... Mange muligheter.

Lenke til kommentar

Jeg visste at det var en tabbe av Microsoft å kalle ett program for 'Explorer' og et annet for 'Internet Explorer' ...

(I senere tid har 'Explorer' blitt døpt om til 'File Explorer', men lite hjelper det ...)

Anbefaler forøvrig Firefox med NoScript og AdBlock+ plug-ins.

Så kan man velge å slippe til reklamen på de sidene man ønsker.

Lenke til kommentar
Det du kan prøve er å avinstallere java i nettleseren og på maskinvaren helt

Java er ikke innstallert eller deaktivert på min pc. Mener jeg avinstallerte dette for en tid tilbake i forbindelse med beskyldninger om dårlig sikkerhet ?

Hvorfor velger du å kjøre så gammel programvare?

For det første ser jeg ikke på W7 som spesiell "gammel" ;) Dessuten er jeg fornøyd med det jeg har. Jeg vet hva jeg har, men vet ikke hva jeg får. Internett Explorer er jeg også veldig fornøyd med. I det hele tatt har jeg veldig få problemer med Microsoft software.

Dessuten bytter jeg verken til det ene eller det andre, uten at jeg vet nøyaktig HVA som skaper problemer. Det blir jo det samme som å bare kjøpe en ny vare, uten at man i det hele tatt vurderer å fikse det man har. Enkelt ? Ja. Kanskje litt FOR enkelt.

Men takk for tipsene likevel.

Har ikke merket noe låsing de siste dagene. Kanskje noe har endret seg ? Kommer tilbake når jeg evnt får låsing igjen.

Takk :)

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Du skriver at du har veldig få problemer med Windows 7 og Explorer, men du startet jo tråden fordi du har problemer med dette.

Et godt operativsystem og en god nettleser fryser ikke pga. reklame.

Internet Explorer er viden kjent som kilden til mange feil, og er en sannsynlig årsak til at reklame får maskinen til å fryse.

Edge og omtrent alle andre nettlesere er bedre enn Internet Explorer.

Om du vil bruke Windows 7, bør du i hvert fall gjøre det med en annen nettleser. Explorer er avleggs.

Du kan gratis oppgradere til Windows 10 og bruke det en stund. Sannsynligvis er det bedre enn det du har nå, og oppgraderingen er gratis.

Om du mot formodning savner Windows 7, er det lagt opp til at du kan gjenopprette slik det var før.

Oppgraderingen har en angrefunksjon, slik at du ikke har noe å tape på å gi det et forsøk.

Jeg har oppgradert alle mine Windows-maskiner fra Windows 7 og 8 til Windows 10.

Jeg opplever dem som bedre på alle måter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er heller ikke noe pes å få Windows 10 til å se ut som W7 og fungere omtrent som W7 men med alle fordelene til W10.

Man må dog laste ned 3dje parts apper og noen må man betale for, men 15$ for dette med tanke å at W10 fortsatt er gratis er absolutt ikke bortkastede penger.

Lenke til kommentar

Du skriver at du har veldig få problemer med Windows 7 og Explorer, men du startet jo tråden fordi du har problemer med dette.

Et godt operativsystem og en god nettleser fryser ikke pga. reklame.

Takk for svar. Men akkurat DET svaret kom vel ikke som en overraskelse ;) For det første burde vel trådtittelen vært endret litt ved å sette et spørsmålstegn på slutten. Jeg vet ikke sikkert HVA som skjer, og med hva. Jeg antar bare at det er bannere, siden deler av sidene lastes, men ikke bannere (før etter x antall sekunder).

Om problemet skyldes en "feil" med Windows7 eller Internett Explorer - har jeg ingen anelse om.

Det er det du som antar ;)

Jeg angriper dette problemet som en nøytral detektiv - der alle er misstenkte, og alt er mulig. Jeg ser meg heller ikke blind på han mørke skumle karen i hjørnet - i dette tilfellet er vel det Microsoft ;)

Takk for råd og tips

Lenke til kommentar

Den nøytrale detektiven vil etterforske hvorfor internet Explorer et ustabilt? Hvorfor?

Microsoft har etterforsket dette i over 20 år, og har kommet frem til at det er bedre å droppe hele greia. Deres nye nettleser heter Edge, og følger med Windows 10.
Om du ikke vil oppgradere maskinen til windows 10, bør du installerte en bedre nettleser i Windows 7.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Det kan du fort få svaret på dersom du prøver en annen browser ...

Som nevnt før - for enkelt. Man finner ikke ut noe som helst med det. Ved å innstallere en annen browser, er det mange andre ting som blir endret på veien.

Jeg tror det bare er en eller annen innstilling som er "feil", ikke Explorer som sådan. Dessuten kan det være et 3part program som lager problemer, selv om jeg antar jeg har få av dem.

Den nøytrale detektiven vil etterforske hvorfor internet Explorer et ustabilt? Hvorfor?

Jeg har fremdeles ikke sagt at Internett Explorer er ustabilt. Jeg sier det skjer et eller annet i forbindelse ved bruk av Explorer. Om det er Explorer selv som produserer feilen aner jeg ikke. Om det er en direkte "feil" i Explorer aner jeg heller ikke.

Microsoft er like glad i nye navn på samme produktet, som vi trekkes mot noe som fremstår som "nytt" og "bedre". Microsoft - som alle andre produsenter - MÅ endre på innpakningen, selv om innholdet er akkurat det samme. Sånn er bare reglene for å stadig fange oppmerksomheten og fortsette å tjene mere penger.

Men takk for alle innspill som leder tankene mine på nye veier - til hvor "synderen" kan gjemme seg.

Hvis problemet vedvarer over lengre tid - selv etter mye prøving og feiling og lesing av x antall foruminnlegg, SÅ skal jeg vurdere å ta den enkle veien og bare oppgradere. Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...