Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Kan trygt si jeg hater stort sett alle rundt meg.
Jeg er 39 år, har ingen familie, alle jeg kjenner er enten selvgode familietryner, skakkjørte narkomane eller ego alkholikere.

Jeg er så dritlei dem alle! Fullstendig ambisjonsløse idioter!

Alle som har utrettet noe har flyttet herfra fordi det er ingen fremtid her

med mindre du vil gifte deg, få 2.4 barn og dø sakte i et ulykkelig ekteskap dynget i gjeld!
For det er definisjonen på HIMMELRIKET i denne spissborgelige, stygge lille losjebyen!

 

Jeg drømmer om å farte i utlandet igjen istedet for å sitte på ræva og dø her full av depresjoner og angst og stigma, men er vel litt for gammel for å farte. Burde vel etablere meg der istedet. Start from scratch!

Har bodd borte fra dette stedet før mange ganger og i mange år, men er av grunner jeg ikke gidder ramse opp tilbake og jeg føler ingenting annet enn FORAKT for disse forbanna idiotene som omringer meg.
AMBISJONSLØSE OG SELVGODE BØNDER who settled for less!!

Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg bort herfra.
Hvordan etablerer man seg i utlandet uten et nettverk!?
Anyone?

Ble uføretrygdet for ikke så lenge siden fordi jeg er sikkert ansett som et håpløst tilfelle av depresjoner.
Kjennes ut som jeg bor i et sovjetblokk land eller en industriell britisk by der alt er dritschtøgt og elendigheten råder.
Hvem blir ikke deprimert av det?
 

Endret av Helpless/Green
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å få seg en jobb i utlandet, gjerne før du drar fra norge. Det var det jeg gjorde. Det er den beste måten å få oppholdstillatelse på. I noen land er det til og med påkrevd.

 

Jeg ser du er uføretrygdet. Har du snakket med NAV om planene dine?

Nei, jeg skyr dem som pesten, men kan vel alltids ordne med en samtale.

Men det virker som deres svar er: "Jeg vet ikke. Søk på nettet" til absolutt alt.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer på om du får penger fra dem du ikke klarer deg uten. Hvis du er uføretrygdet her, så er du vell det også i ditt nye land.

 

Forstår det som at det er bare å flytte så lenge det er innenfor EØS eller et land som har trygdeavtale med Norge,

men hvordan komme seg fra A til B, er vel heller det jeg ettersøker.

Hvilke sider å lete på etc etc.

Lenke til kommentar

Velg et land, fly dit, besøk megler, finn leilighet, osv osv. Ikke verre enn det. 
Du vet hvordan du bruker google, gjør ikke du? Då er det berre å google i vei.

Når alt er sagt, så trur ikke jeg å flytte til eit anna land kommer til å forandre mye. Omgangkretsen din kommer til å vare det same. 
Jeg tviler meget sterkt at gründera, milliærdara og royals kommer til å henge med deg om du flytter til England/Spania/Ungarn/Latvia.

Det er deg selv du må gjøre noe med. Sitte på trygd og slenge dritt om alle rundt deg...? Skaff deg jobb, få erfaring, kom med en god ide, start et firma, bli rik/kjent...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Velg et land, fly dit, besøk megler, finn leilighet, osv osv. Ikke verre enn det. 

Du vet hvordan du bruker google, gjør ikke du? Då er det berre å google i vei.

 

Når alt er sagt, så trur ikke jeg å flytte til eit anna land kommer til å forandre mye. Omgangkretsen din kommer til å vare det same. 

Jeg tviler meget sterkt at gründera, milliærdara og royals kommer til å henge med deg om du flytter til England/Spania/Ungarn/Latvia.

 

Det er deg selv du må gjøre noe med. Sitte på trygd og slenge dritt om alle rundt deg...? Skaff deg jobb, få erfaring, kom med en god ide, start et firma, bli rik/kjent...

 

Nei for jeg har ALDRI hatt en jobb.

Og slenger ikke dritt. Jeg påpeker situasjonen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nei for jeg har ALDRI hatt en jobb.

Og slenger ikke dritt. Jeg påpeker situasjonen.

 

Som du selv sa:

"jeg føler ingenting annet enn FORAKT for disse forbanna idiotene som omringer meg.

AMBISJONSLØSE OG SELVGODE BØNDER who settled for less!!"

Når du er fornøyd med å leve på trygd, så kan ikke du forvente å bli omringa av "høyre klasse". Men det er lov å drømme, for all del.

 

Men hvem er jeg til å dømme? Jeg ligger selv på sofaen og kommenterer på disk.no, istedenfor å "skape noe". På den andre sia, så er jeg nokså fornøyd med livet og kretsen min da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Nei for jeg har ALDRI hatt en jobb.

Og slenger ikke dritt. Jeg påpeker situasjonen.

 

Som du selv sa:

"jeg føler ingenting annet enn FORAKT for disse forbanna idiotene som omringer meg.

AMBISJONSLØSE OG SELVGODE BØNDER who settled for less!!"

Når du er fornøyd med å leve på trygd, så kan ikke du forvente å bli omringa av "høyre klasse". Men det er lov å drømme, for all del.

 

Men hvem er jeg til å dømme? Jeg ligger selv på sofaen og kommenterer på disk.no, istedenfor å "skape noe". På den andre sia, så er jeg nokså fornøyd med livet og kretsen min da.

 

 

Ja, de ser liksom ikke lengre enn å dra på sydentur en gang i året og så leve livet i reprise.

Og de som ikke har valgt det livet ser frem til sitt neste kick hele tiden gjennom lovlige og ulovlige substanser.

De ER ambinsjonsløse og jeg føler meg ikke akkurat så jævla inspirert av dem.

 

Appropos det med at nissen følger med på lasset... delvis sant!

Lenke til kommentar

Bra du har noe i deg ihvertfall. At det er vanskelig å "få folk med" er noe jeg kjenner igjen. For meg har det vært greit, for det har gitt meg tid og rom til å fokusere på egne greier.

Damn, frivillig i Afrika... Det hadde vært noe. Leger uten Grenser eller noe sånt? Det kan man tjene litt penger på også, men det er ikke så fryktelig mye etter vanlig norsk standard. Men en får sikkert nok å rutte med i de landene en er i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...