Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 21. mai 2016 Del Skrevet 21. mai 2016 - I Sverige bor det omtrent ti millioner mennesker. I Norge og Danmark bor det fem millioner i hvert land. 20 millioner hadde vært enda bedre, uansett om det handler om å selge biler, fly eller innovasjon. Bare tenk hvilket fantastisk land vi hadde vært sammen, sa Stordalen. Må kanskje være en av de flere forferdelige forslagene jeg har hørt. Skjønner ikke hvorfor slike mennesker absolutt må ha Norge i en slags form for union, kan ikke dere la Norge være et selvstendig land? Uansett ønsker jeg ikke å være en del av Sverige, de har en såpass naiv innvandringspolitikk at jeg blir dårlig, et meget godt eksempel på hvorfor ikke slå seg sammen med Sverige er Rinkeby forstaden hvor majoriteten er innvandrere. http://www.dagbladet.no/2016/05/21/nyheter/norge/innenriks/sverige/danmark/44295149/ Lenke til kommentar
Visum Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Uansett ønsker jeg ikke å være en del av Sverige, de har en såpass naiv innvandringspolitikk at jeg blir dårlig, et meget godt eksempel på hvorfor ikke slå seg sammen med Sverige er Rinkeby forstaden hvor majoriteten er innvandrere. http://www.dagbladet.no/2016/05/21/nyheter/norge/innenriks/sverige/danmark/44295149/ Her skjærer du alle under en kam. Jeg forstår poenget ditt. Endret 22. mai 2016 av Det gode liv Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Så dine tanker om en skandinavisk union stoppet på Sverige sin innvandringspolitikk? Temmelig korttenkt om du spør meg. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Nei, fri og bevare meg fra noen skandinavisk union. Det er ikke bare naiviteten på innvandringsfeltet som er feil med Sverige. De har også adel og dermed en arroganse som ikke ligner grisen. Petter Stordalen bør holde seg til hotelldrift og overlate politikken til andre. Det er ikke første gang han har kommet med idiotiske utsagn. Men vi har jo ytringsfrihet, så han har rett til å si sin mening. 2 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg vil feire 17.mai!! Så nei! Vekk med Stordalen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Så dine tanker om en skandinavisk union stoppet på Sverige sin innvandringspolitikk? Temmelig korttenkt om du spør meg. Var ikke bare den naive innvandringspolitikken til Sverige som skremte meg til å si brått nei men den norske selvstendigheten, jeg ønsker ikke miste denne til noen union. Endret 22. mai 2016 av Slettet-aj7hPT Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Sveriges innvandringspolitikk er ikke bare et tegn på naivitet, men også et produkt av en elitistisk arroganse som savner sidestykke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Sverige kan brenne i helvete! Danmark ville bare ranet til seg hele oljefondet. Nei, jeg kan gjerne ha en EU lignende handelsavtale mellom de nordiske land uavhengig av EU. Men Norge SKAL være en selvstendig nasjon med egne grenser. Strengt tatt burde hele Norden meldt seg ut av EU/EØS og opprettet sin egen union. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Så en dokumentar om Estonia-katastrofen en gang. Den var i 3 deler. Siste del handlet om det politiske etterspillet. Og den arrogansen den sosialistiske regjeringen med Ingvar Karlsson som statsminister viste overfor de etterlatte var ganske ille. Har ikke noe mot svensker, men svensk "elite" vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Man snakker jo om hvor ille Sverigedemokratarna er, men arrogansen til "eliten" er en veldig viktig årsak til hvorfor de har fått så stor oppslutning. 1 Lenke til kommentar
Torpedo_Peter Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 En skandinavisk union ville de facto vært en svenskstyrt union. https://www.youtube.com/watch?v=9VOFKCCaOQM Ellers takk, du. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Sverige graver sin egen grav. Vi burde bygge en mur istedenfor å gå inn i en union. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 En skandinavisk union ville de facto vært en svenskstyrt union. https://www.youtube.com/watch?v=9VOFKCCaOQM Ellers takk, du. Er helt uinteressant for Norge, ja. Heldigvis ble det aldri noe av dette: Telenor og Telia slås sammen i nytt selskap 1 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Og ?? Det krever likevel innsats for å finne denne oljen. Og dette gjelder nesten for hvert og eneste land. Noen har flaks og har ressurser lettere tilgjengelig, andre ikke. Det er bare dumt for Norge å dele en oljerik nasjon, vi har bare å tape her. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Og ?? Det krever likevel innsats for å finne denne oljen. Og dette gjelder nesten for hvert og eneste land. Noen har flaks og har ressurser lettere tilgjengelig, andre ikke. Det er bare dumt for Norge å dele en oljerik nasjon, vi har bare å tape her. For å omskrive G.H. Brundtland: "Det er typisk norsk å være egoistisk"! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 (endret) Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Så det var bare flaks som resulterte i et oljefond stort nok til neste generasjons nordmenn? Er Norge virkeligg bygd på flaks og tilfeldigheter? Er Norge vært så lite for deg? Endret 22. mai 2016 av Slettet-aj7hPT Lenke til kommentar
lesles Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Og ?? Det krever likevel innsats for å finne denne oljen. Og dette gjelder nesten for hvert og eneste land. Noen har flaks og har ressurser lettere tilgjengelig, andre ikke. Det er bare dumt for Norge å dele en oljerik nasjon, vi har bare å tape her. For å omskrive G.H. Brundtland: "Det er typisk norsk å være egoistisk"! Det er typisk for hvert eneste menneske å være egoistisk. Er du villig til å dele din formue eller eiendeler med andre? (unntak av dine kone/familie, noe som heller ikke er tilfelle for mange nå om dagen..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Og ?? Det krever likevel innsats for å finne denne oljen. Og dette gjelder nesten for hvert og eneste land. Noen har flaks og har ressurser lettere tilgjengelig, andre ikke. Det er bare dumt for Norge å dele en oljerik nasjon, vi har bare å tape her. For å omskrive G.H. Brundtland: "Det er typisk norsk å være egoistisk"! Det er typisk for hvert eneste menneske å være egoistisk. Er du villig til å dele din formue eller eiendeler med andre? (unntak av dine kone/familie, noe som heller ikke er tilfelle for mange nå om dagen..) Skjenner jeg blir litt forbannet når Thonord kommer med uttalelser som "Typisk norsk å være egoistisk" Fy flate. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Jeg er enig med Stordalen, og håper det kan bli virkelighet. Jeg har alltid synes at oljerikdommen vår skulle deles mellom de skandinaviske land. Oljen "vår" er ikke resultat av stor innsats og dyktighet fra vår side. Den er resultat av flaks og tilfeldigheter. Vær så god, bare gi alt ditt jordiske gods til svenskene. Men rør noe av det som er mitt og ta konsekvensene. Lenke til kommentar
TheReborn Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Så dine tanker om en skandinavisk union stoppet på Sverige sin innvandringspolitikk? Temmelig korttenkt om du spør meg. Sveriges innvandringspolitikk er enestående grunnlag for avslag på dette frieriet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå